Ha egyelőre csak a látszat miatt szeretnék autót, "hogy legyen", nem annyira vezetni, annak az éves fenntartási költsége mennyibe kerül?
Ilyen gyakori használatnál összerohadnak a fékek, amit majd fékezéskor a betét lepucol. Idővel nyikorogni fog, és a fékhatás sem biztos megfelelő lesz vizsgán. Így 2 évente valószínűleg fékbetéteket kell cserélni. A kéziféket ha nem használod szintén berohad. De ott nyereg takarítás/és vagy kötél csere szükséges.
A gumiknak sem tesz jót az állandó egyhelyben állás, fokozza a helyzetet ha nem garázsba tárolod.
Akkut ilyen esetben folyamatosan csepptöltéssel kell tölteni, vagy havonta legalább egyszer feltölteni.
Két évente olajcser szükséges, minden gyártó szerint! Ez akkor igaz, ha 2 év alatt 100 km-et mentél vele.
A klímát évente nem árt kifertőtleníti, mert a bacik nagyon el tudnak szaporodni. Ha használod, ha nem, befújja az utastérbe a levegő rendszer.
Az üzemanyagból 1 hónap alatt kiválik a kosz, ami el tudja tömíteni a dolgokat. Ha meg kevés üzemanyagot tartasz a tankba, akkor ezeket a leülepedett mocskot fogja folyamatosan kiszívni a tankból. Emiatt évente kéne üzemanyag szűrőt is cserélni.
...
Ez így csak nyűg
Évi 3-400e Ft.
Bizti 60 sukyado 60 értékvesztés 200, és apróságok.
Az üzemanyag elsavasodik és szetcsesz mindent. Ez tapasztalat nekem a motorban szivattyú tank csere lett a vége 400e Ft.
Na autóban is ez megy. A gumi lényegtelen míg nem használja ne cserélje, azt kész. Olajat is elég 3-4 évente lecserélni nem megy olyan hamar tonkre.
Ha évente kijarja a benzint belőle az elég, apám így használja a kocsit tavalyelőtt vett egy új autót múlt héten tankoltunk bele először.
"nem hiszem hogy az olajnak lenne szavatossági ideje, hogy áll az autóban és egyszer csak hiphop olajsárrá transzformálódik"
Az olajcsere periódus gyártói előírás, azaz mérnökök határozták meg! Gyártó függő 1 vagy 2 év után cserélni kell az olajat. A sajátomba 2év/30000 km, és amelyik előbb bekövetkezik (az enyém használat függvényében felülbírálja a csereperiódust, így átlag 15-16000 km-ként írja a cserét).
"A klímában meg hogy szaporodnának el a bacik ha nem használod? A kondenzvíz nem gyűlik össze, az okozza a vírusokat meg baktériumokat."
A klímás dolgot úgy értettem, hogy júniusba használja az autót a klímával, majd utána meg csak augusztusba, akkor bizony szaporodnak a baci.
"A gumik meg ilyen 10-20 év alatt mennek tönkre maguktól, sima állástól nem lesz sok bajuk pár év alatt se, max ha állandóan süti a nap"
A gumik szakszerű tárolás mellett 10 év után kezdenek öregedni, viszont, ha az autón van és hosszú ideig csak egy ponton van terhelve akkor deformálódik. Ezért kell a motorokat is télre állványra rakni, úgy hogy ne érjen le a kerék a padlóra.
"Az üzemanyagból kiváló koszra meg már rég feltaláltak valamit a mérnökök, üzemanyag szűrőnek hívják."
Igen ezért is írtam, hogy gyakrabban kell cserélni. Normál használat mellett 60000 km az átlag.
"Kéziféket meg pont hogy hosszabb állásnál nem érdemes használni, mert télen ha befagy az cumi, nekem 20 év alatt se rohadt be érdekes mód."
Nem azt írtam, hogy hosszú tárolásnál be kell húzni, hanem azt, ha nem használja berohad. Ez a legtöbb autónál előfordulhat. A kézifék mechanikus szerkezet, az esetek nagy többségében bovdenes megoldással készülnek mert ez a legolcsóbb. HA a bovden szigetelése megsérül akkor oda be tud kerülni a mocsok mivel az autó alján van. Ez idővel oxidálodik meg hasonlók. Jobb esetben csak nem megfelelő a fékhatás, rosszabban meg úgy marad és emiatt elég a féktárcsa a betéttel együtt. Sok autó típusnál a nyereg is hasonlóan képes összerohadni, kézifék oldalról, úgy hogy mellette az üzemi fék tökéletesen működik.
5! Nem kötekedésből mondom, de apádnak gazdaságosabb lenne taxit hívni mikor menni akar valahova.
6: előző autójában is 20 évet bírt a gumi és egyszer cserélt olajat a 20 év alatt.
Semmi se rohadt be se össze se sehova mert a kocsi állt.
A taxit nem szereti és nincs is telefonja.
Ha bárki vesz egy új autót pl: 5 év garanciával, akkor az biztos lehet benne, ha nem viszi az előírásoknak megfelelően szervizbe, ahol kicserélik az előírásoknak megfelelően a dolgokat, bukni fogja a garanciát!
Pl: ha 2 év / 30000 km az olajcsere periódus, az ember meg 4 év után beviszi a szervizbe 5000 km-el, nem fogják garanciában javítani.
6!
Az ilyen gondos autótulajdonos a szerelők rémálma, nincs is jobb annál mikor úgy össze áll az olajsár a motorban, hogy egyszerűbb egy új olajteknőt venni mint kitakarítani... Az olaj sár eltömíti hűtési járatokat is...
Nagyon sajnálom azt az áldozatot, aki gondos idős első tulajdonostól kevés kilométerrel megvette tőletek az autót.
Ez a 20 éves gumi meg egy vicc kategória. Én a prémium gumiaimon érzem ahogy évről évre romlik a tapadása, és egyre keményebbek lesznek, a gördülési zaj is évről évre növekszik. Ezek miatt én 5 évente eladom mindkét gumi garnitúrámat, kb 50%-os lehasználtságnál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!