Ha a tötyörgők eltűnnének, biztonságosabb, jobb lenne a közlekedés?
Ha a "tötyörgők" eltűnnének akkor sem változna semmi, mert ugyanúgy ott maradnának a "tötyörgők" hiszen mindig lesz egy hülye aki gyorsabb.
Ha pontosan óra szerint 90-el megyek, akkor leszólnak, hogy az óra csak, GPS szerint kell menni ami óra szerint mondjuk legyen 95-100 km/h. De ha már ennyivel megyek akkor miért nem megyek rögtön 105-110-el hiszen ott még nem büntet a rendőr annyi gyorshajtás "megengedett".
Ha már 110-el mész akkor mehetnél még picit gyorsabban 115-ről úgyis vissza lassulsz mire bemér a rendőr. Aztán ha már 115-el mész akkor is biztosan lesz egy versenyző, akinek ez sem elég és meg fog előzni mert ő tudja, hogy itt amúgy sem mérnek soha, és ő itt amúgy is 130-al megy mindig.
#10 "Csak megsúgom, hogy a 90-el közlekedőnek joga van 90-el közlekedni"
Ezt soha nem is vitattam, szövegértés egyes. Semmit nem fogtál fel abból, amit mondtam. Nem is értem hogy jönnek ide a szabályok, nyilván fontosak, de a kérdéshez semmi köze nincsen. Senki nem beszélt szabályokról. Balesetveszélyről volt szó, aminek kapcsán leírtam, hogy a veszélyforrás több autó között a sebességkülönbség, nem pedig egyetlen autó sebessége.
"A veszélyhelyzetet egyedül és kizárólag a 250-el közlekedő teremti meg"
Tipikus dolog, hogy amikor nem tudsz mivel érvelni, akkor hülyeségbe kötsz bele, jelen esetben a 250-be, ami csak egy ócska, szándékosan eltúlzott szemléltető példa volt. Szóval akkor módosítsuk a példát és lássuk, hogy úgy mi a helyzet:
Én megyek 130-cal, sebességkorlátot betartva, szabályosan), illetve egy másik autó megy 60-nal. 70km/h a sebességkülönbség, ami szintén hatalmas és erősen balesetveszélyes. Melyikőnk a veszélyesebb? Én, aki 130-cal megy, szabályosan, ahogy az autósok jelentős része, vagy pedig a 60-nal csörgő, aki kikényszeríti a sávváltást másokból, emiatt torlódást idéz elő, a torlódásból meg könnyen válhat baleset? Ez persze felvet még egy problémát:
"Csak megsúgom, hogy a 90-el közlekedőnek joga van 90-el közlekedni, sem szabályt nem sért"
Tényleg? Mert a KRESZ kerek-perec kimondja, hogy: "Nem szabad a jármûvel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza." 26/5, tessék elolvasni. Ha én teljesen szabályosan közlekedek 130-cal, ahogy a közlekedők 90%-a szintén teszi, a 60-nal kullogó pedig minket kitérésre kényszerít, akkor az bizony a forgalom indokolatlan akadályozásának minősül. Gondold át még egyszer azt a "szabályt nem sért" részt...
Teljesen felesleges, mert a hasonló ŵrtelmi szinttel megáldott emberek egyetlen egy kresz szabályt puffogtatnak mindenhol, de a tőbbit úgy szarják telibe....
Mundenki tudja, hogy TE SEM mész 90-el, de ikádod ide azt az egyetlen 1 kresz szabályt...
Nos báttya a kressz írja a következőeket is:
"A biztonságos és zavartalan közlekedés alapvető feltétele, hogy a közlekedési szabályokat mindenki megtartsa és számíthasson arra, hogy azokat mások is megtartják. Emellett szükséges az is, hogy a közlekedés résztvevői előzékenyek és türelmesek legyenek egymással szemben."
Az hogy valaki 60-al megy, te mögötte valószinüleg nem tudod eldönteni, hogy indokolt vagy nem....
Sőt a kressz azt is kimondja " a közúti forgalomra, valamint a közútnak és környezetének a védelmére vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket megtartani;"
"ha megyek az autópályán és valami rejtélyes oknál fogva üres az egész, nulla autó van előttem, akkor mégis milyen veszély fenyeget engem 250km/h-nál? Semmi"
Müszaki hiba a kotládon, vadveszély...
Vakon vezetés, ha az 1 bites agyad felfogja...
Igen tudjuk a Te életed bla bla bla... de valoszinuleg amog eltakaritanak az utrol az idő és pénz. Út lezárás és ezzel feltartasz sok száz embert.
És de, Veled is megtörténhet....
"Balesetveszély attól lesz, hogy míg az egyik autó megy 250-nel, addig a másik megy 90-nel, a 160km/h különbség hatalmas,"
Ezért van a kressz sebességhatárai.... (nem csak az általad idézett jogszabály van a kreszben)
"A 130-as tábla ugyan a maximum megengedett sebességet jelenti, de mindenkinek tanulnia kellett volna, hogy azt a sebességet fel is kell venni, ha semmi sem akadályoz, azaz nem csak maximumot, hanem egyben minimumot is jelent. Úgyhogy a "tötyörgők" igenis balesetveszély forrásai."
Ez hol van a kreszben?
"a biztonságos közlekedéshez józan ész kell, egy bizonyos szintű intelligencia."
Nem csak ennyi, minden ember más különboző képességekkel...
Példa vagy Te, egy gyengébb agyi képeséggel vagy megáldva mint az atlag ember.
"Tipikus dolog, hogy amikor nem tudsz mivel érvelni, akkor hülyeségbe kötsz bele, jelen esetben a 250-be, ami csak egy ócska, szándékosan eltúlzott szemléltető példa volt."
Tény hogy nem jó példa, tekintve, hogy a 250-el vagy akármilyen sebességkorlát sokszorosával közlekedő önmagában jelenti a veszélyforrást. Ez egyszerű tény. tekintve, hogy ha nem lépné át a sebességet, akkor a veszély mint fogalom szűnne meg.
"Én megyek 130-cal, sebességkorlátot betartva, szabályosan), illetve egy másik autó megy 60-nal. 70km/h a sebességkülönbség, ami szintén hatalmas és erősen balesetveszélyes. Melyikőnk a veszélyesebb?"
Az autópálya azért rossz példa, mert ott meg van szabva a minimális sebesség, ami 70 km/h. Viszont ennyivel meg tök szabályosan közlekedhet.
De ilyen alapon konkrétan a kamionokat meg buszokat is ki lehetne tiltani, hiszen milyen veszélyes már hogy "kikényszerítik" a sávváltást mert kullognak 90-el miközben 150-el KELL menni mert ott még nem büntet a rendőr.
"Mert a KRESZ kerek-perec kimondja, hogy: "Nem szabad a jármûvel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.""
Csak megsúgom, ott van a szó, hogy INDOKOLATLANUL. És te mint közlekedő alapból nem tudhatod, hogy a másik milyen okból közlekedik lassabban, nem is feladatod eldönteni, sem bírálni.
Ha valaki 3 csomag hatósági áras tojást visz a csomagtartóban, akkor ő indokkal vezet lassabban.
Én hoztam már el csempe burkolatokat, aminek lapja 15 ezer Forint. Úgy mentem mintha hímes tojásokat vinnék. Nyilván nem fogom összetörni őket csak azért, hogy valaki más spórolhasson a szaros életéből 2 percet.
Csak megsúgom, a KRESZ ide vonatkozó részét: "figyelemmel kell lenni a jármű sajátosságaira, az utasokra és a rakományra"
Vagy pályán 120-al szoktam menni, mert ott van a kocsi utazósebessége, ott fogyaszt 5-6 litert. Erre úgy kerülgetnek a 140-150-el közlekedők, mintha állnék.
És akkor most hova szarjak?
Toljam ki a szemét én is a szaros 1,6-osnak, csak hogy ne veszélyeztessenek a sietősök?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!