A magyar társadalom elég kulturált ahhoz, hogy biztonságos módon, szabályokat betartva, higgadtan közlekedjen?
Én úgy látom, hogy az elmúlt kb 8-10 évben romlott rengeteget a helyzet.
Amúgy sokkal szigorúbb büntetések és gyakoribb ellenőrzések kellenének.
Én fura kettősséget érzek.
Egyik oldalról viszonylag sok a relatív normális sofőr, akiken látszik, hogy figyelnek, ha kanyarodni akarsz vagy átsorolni akkor általában a 2-3-ik autós elenged, gyalogosként is viszonylag átengednek.
Meg mellette ott vannak a balkáni prolik, akik simán csak szarnak rá, hogy mások is léteznek rajtuk kívül. A szabályokat vagy leszarják, vagy ami még rosszabb mindig úgy értelmezik hogy nekik van igazuk bármikor is.
A szabályok betartása szempontjából mindegy, hogy az elkerülhetetlen büntetéstől való félelem, vagy az önkéntes jogkövetés társadalmi igénye eredményezi.
Az emberek többsége önkéntes jogkövető, a többiektől meg ki kell kényszeríteni.
Az emberek mentális állapota nyilván belehegedül a dologba, ahogy a sok "jó" példa is, amikor a politika mindent izomból old meg, az erősebbnek mindíg igaza van és aki nem üt az egy puhapöcs.
#1
De vannak szituációk, amelyeknél már így is elég szigorúság van. Például, ha átmész egy piroson, és lebuksz, pénzbüntetés mellé kapsz 8 előéleti pontot. 18 pontnál elveszik a jogsit, tehát elég ahhoz háromszor átmenni a piroson, vagy kétszer, plusz mellé egy kisebb szabálytalanság. Ezzel nem lehet rendet tenni a fejekben, mentálisan kellene másképpen viszonyulni a közlekedéshez, például meg kellene érteni azt, hogy a szabályok értünk vannak, és az utakon többen vagyunk, mindenki el akar jutni valahová, nem csak mi.
Vegyes érzéseim vannak. A jelek szerint nagyjából megvannak az alapok, de vannak érdekes jelenségek. Budapesten pl. ég és föld a különbség hétköznap és hétvége között. Hétköznap sokkal jobb a forgalom, gördülékenyebb, előzékenyebbek az autósok, szóval a dugók ellenére is valahogy jobban autózható, mint szombaton. Szombat a legrosszabb: egy átlagos hétköznaphoz képest fele-harmada autós sokkal nyögvenyelősebb forgalmat hoz össze. Valószínűleg amiatt, hogy hétvégén sok rutintalan sofőr is autóba ül, és megérkeznek a nagyvárosi forgalomhoz kevésbé szokott vezetők is. Több a nem indexelő idióta, a bevágok, lenyomlak alak, de az is, aki 40-el megy akkor, mikor 70-es a megengedett legnagyobb.
Hülyék mindig vannak, de szerencsére a többségre lehet számítani. Nekem az az elvem, hogy inkább hagyom a hülyéket elmenni, legyenek minél messzebb tőlem, máshol okozzanak bajt.
4: azért, aki háromszor átmegy a piroson az jobb is, ha soha többé nem vezet.
Nyilván a fejekben kéne rendet tenni, de az a nehezebb meló.
Mondjuk ezen az oldalon olvastam már olyanokat a balkáni proliktól, hogy hajam égnek állt.
Azért van sok vasúti baleset, mert túl hamar vált pirosra a lámpa és türelmetlenek lesznek és a sínekre hajtanak.
Olvastam már olyat, hogy ha nem működik a jelzőlámpa az autósnak akkor "nem érvényes" a zebra a gyalogosnak.
Teljesen egyértelmű "ki haladhat át tovább" KRESZ kérdéseknél olyan válaszok jönnek, hogy őrület.
Egyszer azt fejtette ki nekem egy vadbarom, hogy a kerékpársáv az nem forgalmi sáv, mert nincsen 1,5 méter széles, tehát mivel nem sáv a kerékpárosnak nincsen elsőbbsége az ő sávján keresztül kanyarodó autóssal szemben.
Érvelésként linkelte a KRESZ egyik FÉL mondatát, hogy "a forgalmi sáv minimum 1,5 méter széles". De a mondat másik felét már nem linkelte be, ahol le van írva, hogy kivétel ez alól a kerékpársáv. Amikor ezt linkeltem neki, akkor is csak azzal jött hogy én vagyok a hülye, mert ő linkelte a szabályt és kész.
Mert nincs elfogadás, türelem. Egy kérdésnél kifejtettem már. Balesetin dolgozom, és mindig a legnagyképűbbek okozzák a legtöbb balesetet, majd kakálnak a legbüdösebbet. Az alázat hiánya ami nagyon, de nagyon hiányzik.
Szidja a gyors a lassút, a lassú a gyorsat. Mintha normálisan nem közlekedhetne a kettő együtt. Ez olyan, hogy a kávét sem egyformán isszuk, én 2 cukorral, te 1 cukorral, de attól még kávézhatunk együtt.
Csak egy pici belátás, empátia kellene, defenzív vezetés, és nem lenne semmi baj.
Láttam már oktatót árokba borulni, de volt már vizsgabiztos is a betegeim között, a balesethez elég egy tized mp rossz döntés.
Mindenki hibázik, tanuljunk a hibáinkból, próbáljunk fejlődni, szabályokat betartani, másokra is odafigyelni. Ma lehet te figyelsz rám, és segítesz ki egy necces szituból, 5 év múlva lehet én fogom a te fiadat kisegíteni.
Ja, és vegye tudomásul mindenki, hogy a hárítással semmire nem megy. Attól, hogy én 70-el megyek, amitől te idegbajt kapsz, és veszélyes helyen előzöl meg, majd frontálisan ütközöl, nem az én hibám lesz. A legjobban ezt a hárító magatartást rühellem, amikor másokra fogja az emberke, hogy miatta hibázott. Nem. Te fogod a kormányt, a te felelősséged mit teszel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!