A magyar társadalom elég kulturált ahhoz, hogy biztonságos módon, szabályokat betartva, higgadtan közlekedjen?
8-as válaszoló vagyok. Nem ma kezdtem dolgozni, többek között intenzív osztályon is dolgoztam, rengeteg súlyos sérültet láttam már. Láttam már agyvizet ömleni koponyából, láttam fiatal fiút felakadt szemmel, akinek "nem adta ki a kanyar ívét".
Nem vagyok a legjobb sofőr, már én is, és bár nem életveszélyes szitu volt, de jó volt, hogy segített a mögöttem érkező.
Szóval több éves tapasztalataom szerint a legrosszabb hozzáállású sofőrök a való életben is lekezelő stílusú, nagyképű emberek, akik azt hiszik ők vezetnek a legjobban, és mindenki más vágja ketté a jogsiját ha nem mer legalább 200-al menni.
Viszont az sem jó, amikor valaki önkéntes rendőrt játszik.
Vannak gyorshajtó sofőrök akik tényleg tudják a határaikat, senkit nem veszélyeztetnek, elfogadják, hogy valaki lassabban megy, kielőzik minden idegsokk nélkül.
Sokfélék vagyunk, de komolyan nem értem miért kell ennyit idegeskedni ezen a témán. Elindulsz időben, odafigyelsz, segíted a másikat, nem idegeskedsz. Azért Magyarországon nem nagyon van olyan útszakasz, ahol nem tudsz kielőzni előbb-utóbb biztonságosan valakit. Nem kanyonban élünk vagy hol.
Szóval na kicsit hosszúra sikeredett, a lényeg :nyugodtan defenzíven. A többi részletkérdés szerintem.
mint tudjuk, mindenki hibás...
A kérdezőnek javaslom keressen rá a TikTok élő közvetítéseire, abból kiderül(ha akarja)hogy a világ nagyvárosai sokkal káoszosabbak, mint a mi kis unalmas Budapestünk, vagy az országunk. Nem vagyunk rosszabbak senkitől sem, és igenis jól közlekedünk.(az ország szellemi szintjét figyelembe véve)
Máshol is hasítanak a villanybringások, más városok is le vannak korlátozva 30-ra, és láss csodát...nem balhéznak..
Szóval jók vagyunk.
Felhozták a politikát, és hát sajnos még itt is megvan a "vicces" összefüggés.
Ahogy 8-as írja, nem a kanyarok országa vagyunk, ki lehetne várni bárhol az előzési lehetőséget. De hát a kormány is megmondta, hogy Magyarország kanyarban előz.
Mondjuk ezt a hanghatás mániát én nem értem. Átlagos külső környezeti zajban értsd madárcsicsergés, lágy szellő az 1.6 benzinesemmel simán elgurulok az utca közepén sétálók mögött 1-2 méterre úgy, hogy nem vesznek észre.
Nagyobb sebességnél sem az autó hangját hallod hacsak nem durrog csattog, hanem simán a gumi súrlódását és menetszelet. Akár kívül vagy akár belül.
Belül ráadásul bekapcsolod a rádiót, akkor onnantól nincsen külvilág, mert még a mentő hangjához is lentebb kell venni a hangerőt.
Ráadásul a szabályokat nem az autók sebessége szerint hozzák. Sajnos sokan érvelnek azzal, hogy a gonosz, rossz KRESZ az 50 évvel ezelőtti Trabantot vette alapul ma meg már mennyivel gyorsabbak az autók. Aztán hiába gyorsabb, ha az emberi és külső tényezők miatt ugyanott kell meghúzni a határokat.
Nem is értem, mi az, hogy gyorsabbak az autók? Épp hogy lassabbak, lakott területen pl. 50 a korlát, pár évtizede magasabb volt.
A sebesség annyit befolyásol, hogy a konkrét helytől hány méterre helyezik el a veszélyt jelző táblát, de hát ezt is számszerűsíti a KRESZ.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!