Ha a tötyörgők eltűnnének, biztonságosabb, jobb lenne a közlekedés?
Vagy, mint ő: [link]
Talán igazuk van, és aki nem érzi az autóját, annak télen nem kellene kocsiba ülni. Minek ül be, ha úgyis csak 40-el mer menni? A vonat sokkal gyorsabb nem? Neki is jobb, ha nem stresszel feleslegesen.
"aki nem érzi az autóját, annak télen nem kellene kocsiba ülni"
. Ezzel azt akarod mondani, hogy jobban tudod, konkrét útszakaszon milyenek voltakaz útszakaszok, mint az, aki ott ült,és erről posztolt?
Nem értem, miért lenne biztonságosabb.
Egyébként nagyobb gond, hogy valaki vezetés közben posztol, de gondolom, szerinted aki érzi autóját, az megengedheti magának...
Lehet menni havas, csúszós úton 100-zal, az első kanyarig biztos.
Nem mindenki szeretne degelni idő előtt.
Na azért itt két teljesen különböző kérdés van megfogalmazva, két teljesen különböző válasszal.
1. "Ha a tötyörgők eltűnnének, biztonságosabb, jobb lenne a közlekedés?"
Igen. Tudom, hogy a legtöbben nem ezt mondják, sokszor le is lettem pontozva emiatt, de ez nem egy vélemény, hanem egy statisztikailag megerősített IGEN. A balesetveszély nagyon-nagyon sok esetben nem egyetlen autó sebességéből származik, hanem két vagy több autó sebességkülönbségéből. Mármint most őszintén, ha megyek az autópályán és valami rejtélyes oknál fogva üres az egész, nulla autó van előttem, akkor mégis milyen veszély fenyeget engem 250km/h-nál? Semmi. Amelyik autó tud 250-et menni, az tudja is azt biztonságosan tartani, azaz nyilván egy Suzuki Swifttel nagyon veszélyes lenne, de szerencsére nem is tud annyit, szóval probléma megoldva. Balesetveszély attól lesz, hogy míg az egyik autó megy 250-nel, addig a másik megy 90-nel, a 160km/h különbség hatalmas, ekkora különbségnél egyszerűen nem lehet kellően előre látni és végiggondolni szituációkat, így a balesetek elkerülhetetlenné válnak. De azért valamit tegyünk tisztába: természetesen a 250-nel közlekedő is rengeteget tesz hozzá, nem csak a 90-nel kullogó. De ha én betartom a 130-at, a papóka meg megy 90-nel, akkor még mindig ott van egy elég nagy különbség, szóval aki kizárja és elveti a lassú közlekedés veszélyeit, az csak tesz egy lapáttal a tűzre. A 130-as tábla ugyan a maximum megengedett sebességet jelenti, de mindenkinek tanulnia kellett volna, hogy azt a sebességet fel is kell venni, ha semmi sem akadályoz, azaz nem csak maximumot, hanem egyben minimumot is jelent. Úgyhogy a "tötyörgők" igenis balesetveszély forrásai.
2. "Ha pld. csak olyan sofőrök maradnának, mint ő Talán igazuk van, és aki nem érzi az autóját, annak télen nem kellene kocsiba ülni"
Na igen. Csak az a baj, hogy a biztonságos közlekedéshez józan ész kell, egy bizonyos szintű intelligencia. Aki interneten egy vape-elős profilkép mögül osztja az észt, hogy ő mekkora Schumacher és húúú gecc ő bizony egy az autójával és egyszerűen egy legyőzhetetlen gépállat aki elverné Ken Blockot egy gymkhanában... na azok azok az emberek, akik egy gyenge túlkormányzottságnál sem tudnák mit kellene tenni és belebaszódnának az árakoba, vagy ha 100% szerencse folytán megúsznák, akkor utána fülüket-farkukat behúzva, szaros gatyában vánszorognának haza és utána tavaszig nem ülnének autóba, akkor is csak ha száraz az aszfalt és napsütést mondanak egész napra, 20 fokos minimum hőmérséklettel.
Egy szó mint száz, a helyzet itt is hasonló, mint az első pontnál: nem maga a sebesség a baj. Lehet 100-zal is biztonságosan közlekedni, ha a sofőr tudja mit csinál. Vannak olyanok, akik mellé bátran be mernék ülni, persze azok nem magyar fészbúkhuszárok. Akik az interneten feszengenek és ilyeneket írnak ki, azok a legkisebb mértékig sem alkalmasak az ilyesfajta közlekedésre. Az állatvilágban az ilyen selejtes egyedek kihalnak utód nélkül, sajnos az emberiség egyszer valamikor (helytelenül) kitalálta, hogy az ilyenek is megérdemlik az életet, szóval itt tartunk most.
Erre olvastam a legjobb kommentet Facebookon:
Szeretem a telet, mert végre lehet közlekedni. A mazsolák otthon vannak, a profik meg árokban.
És milyen igaz.
Amúgy meg pont ez a lényeg, hogy értelmes sofőr érzi, látja, tudja, hogy a körülmények miatt óvatosabban kell közlekedni. Tisztában van vele, hogy ő nem egy autóversenyző és tisztában van vele, hogy a közlekedés nem autóverseny, csak szeretne eljutni A-ból B-be.
Meg vannak a "profi" sofőrök akiknek a tudás kimerül abban, hogy "ők merik nyomni neki" aztán az első legegyszerűbb közlekedési szituáció, kanyar vagy akár nyíl egyenes út is kifog rajtuk.
Az meg ne legyen már hibaként felhozva, hogy "előzésre késztet" :D
"természetesen a 250-nel közlekedő is rengeteget tesz hozzá, nem csak a 90-nel kullogó"
Csak megsúgom, hogy a 90-el közlekedőnek joga van 90-el közlekedni, sem szabályt nem sért, sem veszélyeztetést nem követ el. Tekintve, hogy ha a másik fél is betartja a szabályokat, onnantól nincsen veszélyhelyzet.
A veszélyhelyzetet egyedül és kizárólag a 250-el közlekedő teremti meg, hiszen ha nem annyival menne, nem lenne veszélyhelyzet.
Ilyen erővel a Pistike is hibássá tehető mert ha nem születik meg akkor az anyukájának sem kell oviba vinnie és ha aznap az anyukája otthon maradt volna és akkor nem is került volna a 250-el közlekedő elé... :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!