Sok ember nem fél az aquaplanningtól?
#12 Oké, de a te válaszodból az értelmezhető, hogy azért nem figyelnek az aquaplaningre, mert azt sem tudják mi az. Nyilván van erre is példa elég, de azért ezt így kb. mindenkire rámondani elég meredek, talán nem kellene kizárnod annak a lehetőségét, hogy tudjuk jól mi az és azért nem figyelünk rá (amikor nem figyelünk rá), mert az adott szituációban nem indokolt a figyelembe vétele, pl. mint ahogy írtuk, autópályán soha nem áll meg annyi víz, hogy felússzon az autó, ezért nem foglalkozunk vele.
Ha nem így értetted, akkor elnézést, de azért legközelebb fogalmazz érthetőbben és kevésbé fellengző "á, mindenki túl hülye ehhez" stílusban.
"Megyek 100-110-el és tiszta ideg vagyok...."
Mondjuk nem szerencsés olyan sebességgel haladni amivel nem érzed magad kényelmesen/biztonságosan. Ez kicsit olyan mint amikor gyerekként játszottunk a need for speed-el és érezted, hogy a következő kanyarban lehet ki fogsz pördülni de mégsem lassítottál merthát ez csak egy játék és semmi következménye sincs.
Ha nem érzed esőben autópályán biztonságos sebességnek a 100-110et akkor még lelassíthatsz 90re és beállhatsz egy kamion mögé vagy lehajthatsz a pályáról és tervezhetsz új útvonalat autópálya elkerülésével.
Utolsónak igaza van, a "tiszta ideg vagyok" hozzáállásod veszélyesebb az aqaplanningtól. Gondolj arra, hogy sokkal balesetveszelyesebb ezen aggódás, mint maga az aqaplanning.
Nem muszáj ilyen gyorsan menned, senki nem fog megbüntetni, aki meg siet kielőz, de ne feszülj ennyire rá mert gyakorlatilag semmi értelme. Szerintem sok 100 veszélyesebb dolog leselkedik rád ennél
Nem félek tőle de aki azt írja, hogy nem tud akkora víz lenni a pályán azt még nem kapta el sosem brutális felhőszakadás pályán....
M6, idén nyár vége, Pest megye:
akkora eső volt a pályán, hogy szemmel lehetett látni a víz "vastagságát" az úton és bizony 110-nél elkezdett felúszni a kocsi eleje mert jobbra balra mászkált, pedig 3 éves nem 5 forintos Bridgestone gumijaim vannak.
Mástól is olvastam már itt a GYIK-en, hogy felúszott az autója pályán brutális esőnél.
#16 M4, idén nyár vége, Pest megye:
Akkora eső volt a pályán, hogy az ablaktörlő nem bírt vele max fokozaton, 110-zel mentem, az égvilágon semmi baja nem volt az autónak 4 éves Michelin-ekkel.
A leírás alapján egyébként nekem az gyanús, hogy te nem tudod mi az az aquaplaning. Azt írtad, hogy "jobbra balra mászkált" az autó eleje, de ez nem aquaplaning. Ez csak annyit jelent, hogy az egyik kerék több vízen halad át, mint a másik. Több víz = nagyobb ellenállás, ezért megrántja az egyik irányba. Ez nem aquaplaning. Ha 50-nel megyek a városba és az út szélén van egy pocsolya, az is meg fogja rántani az autót. Erősebben kell fogni a kormányt és kész, ebben semmi veszélyes nincsen, ha nem úgy vezetsz, mint egy 18 éves f*szkalap (egyik kéz pihen a kormány tetején, másik meg fene tudja, azaz egyikkel sem fogja a kormányt). Az aquaplaning teljesen más, az egyszerűen annyit jelent, hogy az abroncs vízkiszorító képessége alacsony az abroncs alatt áthaladó vízmennyiséghez képest és az elvezető árkok helyett a futófelület alatt halad át nagyobb mennyiségű víz és megszűnik a kapcsolat az abroncs és az aszfalt között. Ha ez történik, akkor nem fog "jobbra balra mászkálni" az autó eleje. Aquaplaning esetében egyetlen irány van: keresztbe. Nem jobbra-balra.
"Mástól is olvastam már itt a GYIK-en, hogy felúszott az autója pályán brutális esőnél."
#17 Jót mondott, de még egy részlettel ki kell egészíteni: el lehet várni annyi intelligenciát mindenkitől, hogy amiről itt mi (vagy legalábbis én) beszélek, az szabályos közlekedésen alapul. Más írt róla, hogy felúszott az autó pályán? Bizonyára így volt, nem vonom kétségbe. Ahogy afelől sincs kétségem, hogy az illető nem szabályos tempóval közlekedett.
Eleve kezdjük ott, hogy a szabályos tempó az a körülményeknek megfelelő tempó a KRESZ szerint. Ha felúszik az autó, akkor kapásból szabálytalan voltál. De ha ezt kizárjuk és a felső sebességhatárt vesszük alapul, akkor is továbbra is fenntartom azt, hogy nem tud annyi víz megállni az úton, hogy 90-nel, 110-zel, 130-cal, útszakasztól függően nyilván, felússzon az autó.
Először is, van magyar neve: vízenfutás.
Másodszor meg miért is kéne félni tőle? Életemben kétszer futottam vízen, a Lágymányosi hídon és a Hungárián, majd' 70-es tempóval, motorral, nem segített, hogy az autók fröcsköltek elég komolyan. Autóval autópályán teljesen indokolatlan ettől félni. Meg persze mindenki LEGALÁBB annyira nézzen előre, amennyivel megy. Nyilván időben észreveszi az ember a tócsát, és abba nem 150-nel hajt bele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!