Ilyen télies időjárás mellett, hogy találják meg sokan az autójukban a ködlámpa kapcsolót?
Napi több autót is látok mostanában ködlámpával, amiből leginkább a ködzáró a zavaró főleg városban, és főleg akkor ha már nincs is köd.
Nekem személy szerint a városban sem jobb ha megy a ködlámpa, nem látok többet szóval nem szoktam használni.
(lakott területen kívül inkább, és ott még a ködzáró sem hülyeség ha tényleg nagy köd van)
Na de visszatérve a városi ködlámpázókra.
Bizonyos százalék nyilván csak úgy elfelejti, és egyszer majd rájön, hogy az már nem kell.
Viszont én többször is hallottam már innen-onnan, hogy sok embernek fogalma sincs arról, hogy hogy kapcsolja ki, vagy hogy hol találja egyáltalán a ködlámpa kapcsolót.
Azt viszont nem értem, hogy akkor mégis hogy a francba találják meg ilyenkor amikor bekapcsolják?
Látok sok olyat aki tényleg a világáról nem tud, és el is hiszem, hogy gőze sincs arról, hogy hogy kéne kikapcsolni a ködlámpát, de leginkább a ködzárót.
Tudják, hogy köd van, akkor lehet használni, megtalálja a gombját is.
Nem baj, hogy nem segít rajta, de legalább megy, ki van fizetve az az izzó is, nehogymár ne világítson.
Csak akkor ugyan így miért nem találja meg a kikapcsolás opciót, vagy miért nem jut eszébe, hogy na ez már nem kell?
Mikor látja, hogy sok más autón se megy, és ő is észreveszi őket, hát akkor valószínű hogy őt is észreveszik a többiek, szóval nem kell kiégetni a másik retináját, nem?
Vagy ez túl logikus?
Az első ködlámpa a világ legnagyobb b*zisága, annál nagyobb idiótaság csak a nappali menetfény. Totálisan értelmetlen és haszontalan. Aki első ködlámpát használ, tök mindegy hogy milyen körülmények között, ha csak a gombra téved az ujja, akkor egy igazi kretén farok.
A ködzáró valamikor régen még hasznos volt, amikor a helyzetjelzők kb. olyan fényerővel rendelkeztek, mint egy döglött szentjánosbogár. De manapság (az elmúlt 15 évben legalább) az is teljesen haszontalanná vált. Pl. nekem a régi F Astrámban a ködlámpa halványabb volt, mint a mostani H Astrában a helyzetjelző. A mai autókban fényévekkel (haha szóvicc) erősebb a helyzetjelző, mint régen volt és a legvadabb ködökben is bőven kielégítő a fényük, így a ködzáró okafogyottá vált, manapság semmilyen hasznos funkciót nem látnak el, csak arra jó, hogy vakítsák a másikat, mivel ugye a helyzetjelzővel együtt a ködzáró is sokkal fényesebbé vált, szóval retinaégetésre elsőosztályú, másra felesleges és haszontalan. Éppen tegnap reggel még sötétben 5 után mentem az M4-en, köd, néhol nem volt több 15-20 méternél a látótávolság, de az autókat simán látni lehetett 80-100 méterről is, pedig csak a helyzetjelzőt használták sokan. Innentől nincs értelme a ködzáró hasznáról beszélni, mert nincs neki. Több kárt csinál a vakítással, mint hasznot a láthatósággal. Úgy eltörölném, mint a szemét. Nem kell, ne is rakjanak az autókba.
#4 Köszönjük hogy prezentáltad a másik végletet, akik mindent mindenkinél jobban tudnak :D
Hát persze, a ködlámpa kreténség mert a lámpa az lámpa ugyebár.
Ahogy jöttem haza nekem az tűnt fel, hogy sokak a sima lámpát se képesek felkapcsolni. Pedig időszerű lenne.
A másik megfigyelésem: ez csak engem zavart. Az ilyenre se az előttem lévő nem villantott rá, se a mögöttem lévő.
Ma hajnalban pont egy ilyen notórius ködlámpázó haladt előttem (segítek: ködfolt se volt a környéken). Még a dudára se reagált. Amikor megelőztem láttam, hogy elől is ég neki, plusz "félszemű" is volt az autó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!