Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Nem lehetne valahogy kivitelez...

Nem lehetne valahogy kivitelezni az utak fűtését?

Figyelt kérdés

Lehet, hogy kicsit furán hangzik energia válság idején feltenni egy ilyen kérdést de rengeteg baleset történik a hideg, nedves és főleg jeges, havas aszfalton.


Valami olyasmi rendszerre gondoltam, mint a padlófűtés. Biztosan ki lehetne vitelezni, beépítenének valami kis szenzort az aszfalt alá és az központilag szabályozná a hőt az adott útszakaszon és tartana egy bizonyos mértékű hőmérsékletet.


Lehet, hogy ez egy kicsit drága lenne de eleinte elég lenne csak az autópályákon és a forgalmasabb főutakon ezt bevezetni, később pedig a kisebb forgalmú utakon is.


Ráadásul ha leesik a nagy eső akkor a nedvességet is gyorsan felszívná az úttestről.


Mert êppen lehetne ezt olcsóbban is megoldani, hogy valamiféle ablaktörlő lapátot elhelyezni az aszfalt mellé és akkor nagy eső esetén az a vizet lelapátolná az útról vagy épp a havat illetve lenne jégkaparó funkciója is. Aztán úgy működne, hogy amikor közel van egy autó akkor nyilván nem lapátol. Majd miután elhajtott az autó újra lapátol. De szerintem ennél jobb lenne az aszfalt fűtés és jobban nézne ki.


Szerintetek nem lehetne megoldani valahogy? Szerintem csak meg lehetne.



2022. nov. 10. 00:37
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:
92%
Meg lehetne, baromi drága lenne, baromi bonyolult és baromira felesleges. Nem lenne nyáron autóbaleset, ha egy pillanatra is értelmes lenne ezen elgondolkodni...
2022. nov. 10. 00:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 anonim ***** válasza:
91%

Mondjuk a ráfordítandó költséggel, ami Magyarország éves költségvetésének a felét kitenné, az sem állna arányban, ha mind az évi kb. 500 közúti balesetet meg lehetne akadályozni.

Sőt még tízszer annyi baleset sem.

2022. nov. 10. 01:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 Revolúcióbiológus ***** válasza:
87%

Ha úgy tetszik már most is fűtöttek az utak, mivel a belsőégésű motoros autók meleg kipufogógázait az úttestre vezetik a kereken keletkező súrlódási hővel egyetemben.

De gépészeti szinten sincs semmi akadálya a megoldásnak. Fűtött kocsibeállók pl. léteznek és Magyarországon is elő szokták írni az építészek pl. az erősen lejtős, utcaszint alatti garázsoknál ( [link] ).

Csak mondjuk a kocsibeállód van összesen 20 négyzetméter, míg egy kilométer autópálya 6 méter szélességben az 6 négyzetkilométer. Meg ugye az aszfalt az puha lesz mint a rétes tészta, minden héten kilyukadnának a fűtéscsöveid, betonba kell futnia.

2022. nov. 10. 01:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 anonim ***** válasza:
92%
Autók oldalának kivilágítása, autók leállítása távvezérelve műholdról, vasúti sínek felemelése hidakra után íme itt a következő agymenése...
2022. nov. 10. 01:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 anonim ***** válasza:
89%

Hollandiában van sok olyan pályaszakasz, amikor szakad az eső az aszfalton nem marad meg az esőviz és nem porzik az autóktól sem, igy sokkal biztonságosabb a közlekedés szakadó esőben.

Csak az autó szélvédőjén érzékeled hogy esik az eső. :)

Az aszfalt valamilyen apró bordázott esőelvezető csatornákkal van kialakitva, vagy valami ilyesmi.

Németországban is van már ilyen pályaszakasz, de Hollandiában van a legtöbb amikor ott jártunk.

Jégtelenitést meg valami sós folyékony oldattal oldják meg, mert a városban láttam olyan tartályos autót amiből permetezte ki a löttyöt az utakra.

Amit meg kérdezel azt még a repülőterek kifutópályán sem használják, legalábbis úgy tudom.

2022. nov. 10. 02:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 anonim ***** válasza:
67%
Távol álljon tőlem, hogy bármi olyat írjak, ami nem a kérdezőt hülyézi le, de #3 az egy kilométer hosszú, hat méter széles terület hat négyzetkilométernek azért fussál neki még egyszer. Hiába mondasz okosat, ha közben van egy akkora blőd baromság, amit egy nyolcéves is kijavít.
2022. nov. 10. 02:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 anonim ***** válasza:
87%

Amúgy esőben sem kötelező eldobálni a vasat minden második körforgalomban.

Egyrészt meg kellene tanulni vezetni, ez alatt nem azt értem hogy fel tudsz váltani ötbe meg tudod a kormányt egyenes tartani autópályán, hanem konkrét helyzetekben össze tudod szedni az autót. Másrészt a sebességet magad választod az út, látási, időjárási viszonyoknak megfelelőnek. Ha csúszik az út és te eldobod a vasat azt hívják user errornak.

2022. nov. 10. 08:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 anonim ***** válasza:
86%
Ez valami helyi agyalágyult?
2022. nov. 10. 08:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 anonim ***** válasza:
80%
#4 Legalább kreatívkodik
2022. nov. 10. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 anonim ***** válasza:
86%
Igen, ez egy helyi agyalágyult. Néha rájön a roham, aztán úgy gondolja, csak ő ismeri a megoldást a közlekedés problémáira.
2022. nov. 10. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!