Melyikkel veszélyesebb menni, az erős vagy a gyenge autóval?
Az erős autó hátránya, hogy könnyen begyorsul vele az ember úgy, hogy észre sem veszi magát, ami különféle stabilitási és biztonsági problémákhoz vezethet.
A gyenge autó hátrányát abban látom, hogy amikor tényleg szükség lenne gyorsabban menni, nehéz összeszedni az erőt, így például egy szükséges előzést nem lehet mindig gyorsan és határozottan kivitelezni, ami veszélyes lehet a szembejövő forgalomra.
Nyilvánvalóan az erősebb autót szeretjük mindannyian, de itt most nem a preferencia a kérdés. Illetve a gyorsabb autóhoz könnyebb asszociálni a veszélyt, de például előzésnél a gyenge autó lassúsága bajt okozhat.
Szóval melyik a veszélyesebb közlekedésbiztonság szempontjából?
Egy valamit megjegyeznék:
Nincsen "szükséges" előzés. Az előzés csak egy opció amennyiben az előzés feltételei adottak. Előzni NEM KÖTELEZŐ hanem LEHET, HA a feltételek adottak.
Sajnos itt is tény, hogy a sofőr hülye, mert akármilyen autóban ül, csak meg előre mintha nem lenne holnap. Aztán egyszer tényleg nem lesz.
"Önmagában a 150km/h semmivel sem veszélyesebb, mint a 90km/h."
Ez igaz mindaddig amíg az űrben, légüres térben halad az autó. Csak a való életben ott vannak az útviszonyok, időjárás, korlátozások, meg a többi közlekedő akit muszáj lenne figyelembe venni.
Persze mindig mindenki azzal érvel, hogy ő üres úton aztán senkit nem veszélyeztet. A gond ott van, ahogy #11 írja, hogy a legtöbb sietős 110-es táblánál fog 120-130-al menni, mert hát nem büntetnek meg csal az óra. De a 70-es táblánál sem lassít vissza.
Én ha elveszem a gázt 110-ről és lassítok "csak" 80-ra akkor úgy rongyolnak el mellettem a népen mintha ott se lenne a tábla. Csak nyilván a becsatlakozó forgalom szempontjából meg rohadtul nem mindegy, hogy valaki 70-el jön vagy 130-al.
Kérdező, szerintem rossz oldalról közelíted meg a kérdést. Sokkal inkább úgy kéne megközelíteni, hogy hogyan viselkedik az autó ütközés esetén. Erre szolgálnak a legkülönbözőbb töréstesztek. Nyilván egy olyan autó aminek a kasztnija csak egy plé lemez semmit nem véd. Amelyik robosztusabb felépítésű, rendes alváza van és jól tervezett gyűrődési zónája az biztonságosabb. Azonban sok függ a használat módjától is. Pl. a biztonsági öv hiánya egy közepes ütközés esetén is jelentős sérüléshez vezethet.
Az autó milyensége csak egy a sok közül, hogy mennyire veszélyes menni vele az sokkal inkább az egyéntől, a vezetéstechnikától, és az autó képességeinek az ismeretén.
Hiába van ott a sok lóerőfan alatt a 100+, 120+ LE ha helytelen a vezetéstechnika, a sofőr nem ismeri a járműve képességeit, ill. eleve fáradt vagy ideges. Papíron jól mutat a sok lóerő meg az extra nagy geometriai méret és a számtalan luxuskiegészítő amikkel telepakolják a kocsikat, de ez távolról sem jelenti azt hogy a vezető mindezeket 100%-osan ki tudja használni, azt meg pláne nem hogy a közlekedés biztonságosabb lesz.
#25: a teherautok, kamionok, buszok kitiltására nem tervezel oetíciót beadni?
A traktorosokat meg kössük fel azonnal, ugye?
Amúgy itt sokan keverik a dolgokat. A balesetek elég kevés részéért felelős a gyorshajtás. Ha valaki a sávjában marad 130-al az országúton, abból nem lesz baleset, de mikor nekiáll előzni a 110-el haladót egy kanyar előtt, akkor ugyanúgy baleset lesz belőle, ha jönnek szemben, mint amikor a 80-al haladó előzi a 70-el haladót beláthatatlan helyen.
Az ilyen baleset MINDIG abból van, hogy az okozó sofőr szarik bele, olyan szinten nem tud vezetni, hogy sosem szabadott volna jogsit kapnia.
Én gyenge autóval is ugyanannyival megyek, mint erős autóval. A fizikát nem lehet megbszni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!