Más országokban is ugyanez a kresz?
Az 1968-as Bécsi közlekedés egyezmény országaiban hasonló a közlekedés, elismerik egymás jogosítványait is, bár a törvény sok dologban engedi a nemzeti kresz eltérését.
Itt a térkép az országokról:
Egy pillanatra hozzáfogtam valóban hasznos dolgokat írni, de látva, hogy piti kis hülyeségeket, mint például indexelés írnak, így teljesen felesleges.
A 68-as Bécsi egyezmény elfogadását követően született meg később 72-ben a KRESZ ahogy az előző is írja.
#13
"piti kis hülyeségeket, mint például indexelés"
Igen, sajnos sokan vannak, akik szerint az irányjelzés piti kis hülyeség. Te például béemvé-fárer lehetsz.
Igazán megtisztelnél minket és a kérdezőt is, ha ideugatás helyett valóban írnál valami hasznosat, ami a kérdésre válasz. Neked azonban csak beszólásra és haszontalan információk újboli bemásolására futotta...
Nyomassad a valóban hasznos dolgokat, vagy papírkutya vagy.
#17
"Nyilván nem azért írtam az indexelést, mert piti dolognak tartom."
Érdekes, pedig pont ezt írtad.
"Ott a nem lámpás kereszteződések helyett nagyrészt..."
Ha ezt így leírod, az tök hasznos infó lett volna, én pl. még nem jártam Angliában, szerintem más is van így ezzel.
De mivel ez csak a piti irányjelzésről szól, tök jó lenne, ha félretennéd a sértődöttségedet, megbocsátanál nekünk, irányjelzőknek, és a valódi nagy különbségeket is megosztanád velünk, amiket ígértél.
Előre is köszönöm!
Nüanszok lehetnek, pl. útburkolati jelekben, Benelux államokban, meg biztos máshol is az elsőbbségadás kötelezőt kiegészítheti sok kis fehér háromszög, vagy helyettesítheti is.
Észak-Amerikában a felezővonal dupla sárga folytonos vonal, néhány állam a sárga közé még feketét is fest, hogy látható legyen, de ez nem záróvonal, balra kanyarodni, biciklist-gyalogost előzni lehet rajta, illetve útmunkálatoknál sem festenek sokszor ideiglenes jelzéseket, hanem olyankor át szabad lépni. Kanadában is tartományonként változhat, ott pl. ugyanez a dupla sárga vonal tényleges záróvonal, de ott is van fura kivétel.
A sebességkorlátok meg Európán belül is jócskán változnak, Svájcban 10-zel kevesebb minden úttípusra lakott területen kívül, mint nálunk - ott a komoly büntik miatt be is tartják, tehát autópályán minden előzés 10 percig tart, mert annyi a sebességkülönbség, amennyit az egyik órája csal a másik GPS-éhez képest.
Ami érdekes, hogy a jobbkéz-szabály a bal oldali közlekedésnél is jobbkéz-szabály. Vagyis ami érdekesebb, hogy nálunk az miért nem balkéz-szabály (nyilván hagyományból maradt meg), ugyanis ha a jobb oldalon közlekedek, a kereszteződés bal oldala beláthatóbb, mint a jobb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!