Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Más országokban is ugyanez a...

Más országokban is ugyanez a kresz?

Figyelt kérdés
Gondolom vannak eltérések. Ti ismertek olyan szabályokat, amik másabbak, esetleg különlegesebbek mint a mieink? Ma olvastam pl.egy kommentben,hogy az USA-ban az iskolás busz sofőrje vasúti átjárónal leállítja a motort, hogy hallja biztosan nem jön-e a vonat.
2022. okt. 25. 15:57
1 2 3
 1/25 anonim ***** válasza:
86%
Ausztria, Németország: az autós jelzőlámpán villog a zöld, mielőtt sárga majd piros lesz.
2022. okt. 25. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/25 anonim ***** válasza:
86%
Angliában indexelnek, hogy merre fognak kimenni, mielőtt behajtanak a körforgalomba. Első kijárat balra, második kijárat nem indexelnek, harmadiknál jobbra.
2022. okt. 25. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/25 anonim ***** válasza:
83%
pl brit területeken ellentétes a közlekedési rend
2022. okt. 25. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/25 anonim ***** válasza:
77%
USA-ban nincsen jobbra tartás és úgy alapvetően nagyjából egy ütemben halad a forgalom, mindenki krúzol a saját sávjában. Illetve szigorúbban veszik a sebességtúllépést.
2022. okt. 25. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/25 anonim ***** válasza:
47%

#1 Illetve ha jól tudom, de tapasztalatom nincs, akkor ott sokkal nagyobb jelentősége van a sárgának, itthon nem véletlenül hívják "sietős zöldnek", míg ott azt már tulajdonképpen pirosnak tekintik és megállnak, nincs "hopp ezen még átférek" és hasonló.


Bár nem tudom, hogy ez tényleges eltérés-e a KRESZ-ben, vagy pedig csak szimplán a közlekedés-kultúrában.

2022. okt. 25. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/25 anonim ***** válasza:
33%
#4 Ez sem igaz, ott is van jobbra tartás, csak leszarják, mert alapvetően lazább a szabály, de létezik.
2022. okt. 25. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/25 A kérdező kommentje:
Oh köszönöm szépen a válaszokat. Nagyon érdekes, el sem tudom képzelni, hogy bal oldalon közlekedjek 🙂
2022. okt. 25. 16:35
 8/25 anonim ***** válasza:
76%

A sebességhatárok eléggé sokszínűek. Példák:

Lengyelországban külön limit van osztott pályás lakott területen kívüli utakra

Németországban autópályán nincs általános sebességkorlátozás

Szlovákiában van vasúti átjáróra vonatkozó limit


Elsőbbségi szabályok:

Lengyelországban kiegészítő jobbra zöld jelzés esetén elsőbbséget kell adni a keresztező gyalogos forgalomnak és a keresztező forgalomnak

Csehországban, Szlovákiában a villamosnak van elsőbbsége a gyalogosokkal szemben zebráknál

Hegyi országokban keskeny utakon elsőbbsége van a lefelé haladóknak, de van, ahol ezt felülírja a postai (!) járművek elsőbbsége


Járműkategóriák

Alapos eltérés van az egyes , főleg nem nemzetközileg használt kategóriákban. Robogók, elektromos kerékpárok, traktorok, trolibuszok , villamosok, hasonlók kerülnek egészen eltérő elbírálás alá.


Táblák:

Lengyelországban, Svédországban tábla jelzi ha van gyorsítósávod

Sok országban van ajánlott sebességet jelző tábla


Lámpák:

Sok helyen vannak vízszintesen elhelyezett jelzőlámpák

A piros-sárga fázis sok országban hiányzik

A villamosokra vonatkozó holdfényjelzők igen változatos jelzésképeket adnak

Többsávos utak egysávossá válásánál is helyeznek el a sávokat külön-külön engedő piros-zöld lámpákat a forgalom gördülékenyebb szabályozására


Egyéb

Romániában a körforgalomban maradó forgalomnak balra kell(ene) indexelnie

Iskolabuszok környezetében van, ahol a vészvillogó működése esetén tilos elhaladni (nálunk ugye csak nem osztott pályás úton van igy)


Úttípusok

Vannak kiemelt kerékpáros gyorsutak (Hollandia), tömegközlekedési utak, iskolautcák, mind-mind sajátos szabályrendszerrel

2022. okt. 25. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/25 anonim ***** válasza:
51%

"Ausztria, Németország: az autós jelzőlámpán villog a zöld, mielőtt sárga majd piros lesz."

Ez nem igaz. Legalábbis így ebben a formában nem.

Lehet, hogy vannak olyan városok / megyék / tartományok, ahol ilyen van, de ez nem kötelező, és pl. amerre én élek (dél-Németország) még egyszer sem láttam, pedig megfordultam már pár helyen.


Ami viszont egységes a német StVO-ban, és komoly eltérés a magyar kreszhez képest:

- Kanyarodó főúton is indexelni kell. Nem úgy van mint Magyarisztánban, hogy a kanyarodó főút kvázi egyenesnek minősül ás csak az elhagyásakor kell jelezni (akkor, is ha gyakorlatilag egyenesen haladsz tovább), itt ha kanyarodsz, jelezni kell - pedig ott van ugyanúgy a főút tábla és alatta a keigészítő, hogy merre halad az elsőbbséggel rendelkező útvonal.

- Mellékutca, elágazódás, kereszteződés nem oldja fel a korlátozó táblákat!

- Megállni tilos táblákon a jobbra/balra mutató kis fehér nyilak. Még csak véletlenül sem azt jelentik, hogy a tábla az úttest jobb és/vagy bal oldalára érvényes... Ez azt hiszem osztrákoknál is van.

- Lámpás kereszteződésben gyakran előfordul a jobbrakanyarodóknak a festett, rajzolt "örökzöld" tábla - természetesen elsőbbségadás mellett.

- Van pár olyan szabálysértés, ami Magyarországon emlékeim szerint nincs hivatalosan szankcionálva: kerékpáros előzésekor 1,5 (lakott területen kívül 2) méter kötelező távolság, különböző kézmozdulatok sokba kerülnek, stb.

2022. okt. 25. 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/25 A kérdező kommentje:

"Mellékutca, elágazódás, kereszteződés nem oldja fel a korlátozó táblákat!"


De akkor gondolom ismételve vannak, hiszen aki kikanyarodik az honnan tudja, hogy ott korlátozás van?

2022. okt. 25. 19:33
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!