Miért nem meri senki felemelni a szavát a sebességkorlátozások ellen?
Magyarországon az utak állapota és a felelőtlen vezetők növekvő száma nem teszi lehetővé a magasabb sebességkorlátok megengedését. Az autópályák állapota is olyan amilyen, az M0-ás egy borzalom, Győr-Budapest között az M1 szintén, stb. össze-vissza vannak toldozva-foltozva, meg a kamionok jól tönkretették már. Az M1-es pl. nagyságrendekkel rosszabb állapotban van mint jónéhány autóút... Figyelembe véve hogy autóúton a sebességkorlát 110km/h, az M1-en a 130km/h még bőven sok is az állapota miatt.
Aztán tökmindegy milyen kocsid van, ha vadiúj is, a szar utak ugyanúgy szétrázzák a futóművet mindent ha 160-al végignyargalsz rajta...
Ha rajtam múlna én még csökkenteném is lakott területen 40-re.
+ eltörölném ezt a baromság "tűréshatárt", hogy 50-nél csak akkor büntetnek ha 68-al vagy mennyivel mész...
Én 55-től küldeném a 30e-s csekket minimum.
Számomra az a vicces, hogy Balkánisztánban mindig a lassabb a hibás.
Kedvencem ez a videó:
https://www.youtube.com/watch?v=F19Isf75hBw
A türelmetlen versenyző nem hajtott ezerrel, de mégis a minimális sebesség különbsége éppen elég volt arra, hogy lesodródjon az útról és megfogja a padkát.
Nyilván jöttek a védői, hogy "megesik az ilyen" meg nyilván a lassú közlekedő a hibás, mert ha nem idegesíti fel akkor nem kezd sietni és nem dobja árokba az autót meg kukába az agyát .
Meg ilyenkor felmerül bennem a kérdés, hogy a gyorsan hajtó konkrétan azonnal balesetezik a nem jól megválasztott sebesség miatt, de a megfelelő sebességgel haladótól elvárják, hogy kockáztasson azért, hogy a szabálytalanul és veszélyesen vezetőnek kedvezzen.
"a baleseteknek egy elég minimális százaléka köszönhető gyorshajtásnak"
30-33% érték azért nem mondható minimális százaléknak, tekintve, hogy ez a vezető ok. De tudom szegény gyorshajtókra csak rákenik mert valójában ők ártatlan báránykák.
Ráadásul pont az autópályákon nő jelentősen a balesetek száma, pedig konkrétan a legbiztonságosabb útforma lehetne, csak nem menne mindenki teljesen ész nélkül.
Amúgy Magyarországot ismerve, most mi van?
90 a sebességhatár. De mindenki azt tanulja meg elsőnek, hogy az óra az csal, a GPS szerint kell menni.
Ha GPS szerint 90-el mész, akkor meg az lesz a baj, hogy nyomjad neki, hát "ott még nem büntet a rendőr". Így rögtön lesz belőle 100-105. GPS szerint.
De ha már határ, akkor azért pár km-t még adjál neki, csak pont annyit, hogy elvedd a gázt, ha látod a rendőrt. Legyen 110.
És ha már a határok határán táncolsz, akkor is jön a helyi vagány csávó, aki amúgy is jobban tudja, hogy itt sosem mérnek és az összessel megy el melletted mert neki 130 alatt csak fullad az autó.
Mi lenne, ha még jogilag is emelnénk a határt? Ugyanez csak még inkább menne mindenki mint az állat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!