Vasút! Ha egy 2,5 ezreléknél nagyobb esésű vágányon hagyok estére két összekapcsolt kocsit egy állomáson,hogyan történik az állva tartás? Mi a helyzet, ha ez egy átmenő fővágányon történik és nem tudom csonkára terelni?
Most az utasítás ismeretekre vagy kíváncsi? Minden megtalálható benne, és valamilyen szinten ismered is ha tudod a 2.5 ‰-es pontokat. De bemásolom neked.
A vágányon álló járműveket a biztonsági határjelzőn belül — ha lehetséges — össze kell kapcsolni, és rajtuk valamennyi kézi- illetve rögzítőféket be kell húzni;
A 2,5‰-nél nagyobb esésben lévő vágányokon a járművet illetve járműveket rögzítősaruval az alábbiak szerint kell megfutamodás ellen biztosítani: a járműcsoport szélső kocsijának kerekei alá az esés iránya felől 2 db rögzítősarut kell elhelyezni.
A váltókat, ha lehetséges, terelő csonkavágányra, vagy más vágányra vezető állásba kell állítani;
A vágányzáró sorompókat és a kisiklasztósarukat a vágányra kell helyezni és ott rögzíteni kell. Forgóvázas kocsik esetén a rögzítősarukat a forgóváz szélső tengelyeinek kerekei alá kell elhelyezni. A rögzítősaruk elhelyezéséért, eltávolításáért, felügyeletéért felelős személyeket az ÁVU-ban kell kijelölni. A megfutamodás elleni védekezésre a sínkoronáig feltöltött és bekövezett vágányokon rögzítősaru helyett kulccsal lezárható kocsifogó alátétet kell alkalmazni.
A pályahálózat működtető területi forgalmi szolgálati felsőbbsége által a KH-ban kijelölt szolgálati helyeken, az illetéktelen személyek által végzett tolatások és a járműmegfutamodások megakadályozására:
2,5‰-nél nagyobb esésben lévő vágányon egy vagy több jármű, járműcsoport kerekei alá az esés irányában járművenként illetve járműcsoportonként 1-1 db; kerék alá helyezhető, kulccsal lezárható kocsifogó alátétet kell alkalmazni. A kocsifogó alátét tárolására, kezelésére továbbá kulcsának kezelésére az ÁVU-ban illetve a szomszédos állomások Végrehajtási Utasításában kell rendelkezni. A kulccsal lezárható kocsifogó alátét kulcsának kezelésére a vonali tolatásvezetőt Írásbeli rendelkezésen kell utasítani.
Fővágányra nincs írott szabály, de elvből nem tárolunk átmenőben vágányokat: Fővágányt szolgálattevő csak a engedélyével forgalmi szabad járművekkel elfoglalni, tolatásra használni. A vágány felszabadításáról a forgalmi szolgálattevőnek jelentést kell tenni. Az átmenő fővágányok felhasználására csak elkerülhetetlen esetben szabad engedélyt adni.
MÁV-on kívül a rögzítősaru helyettesítő alátét fával? Funkcióját tekintve ugyanaz?
(itt a hatásra lennék kíváncsi)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!