Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Vasút! Ha egy 2,5 ezreléknél...

Vasút! Ha egy 2,5 ezreléknél nagyobb esésű vágányon hagyok estére két összekapcsolt kocsit egy állomáson,hogyan történik az állva tartás? Mi a helyzet, ha ez egy átmenő fővágányon történik és nem tudom csonkára terelni?

Figyelt kérdés

2022. szept. 22. 09:38
 1/4 anonim ***** válasza:
81%

Most az utasítás ismeretekre vagy kíváncsi? Minden megtalálható benne, és valamilyen szinten ismered is ha tudod a 2.5 ‰-es pontokat. De bemásolom neked.

A vágányon álló járműveket a biztonsági határjelzőn belül — ha lehetséges — össze kell kapcsolni, és rajtuk valamennyi kézi- illetve rögzítőféket be kell húzni;

A 2,5‰-nél nagyobb esésben lévő vágányokon a járművet illetve járműveket rögzítősaruval az alábbiak szerint kell megfutamodás ellen biztosítani: a járműcsoport szélső kocsijának kerekei alá az esés iránya felől 2 db rögzítősarut kell elhelyezni.

A váltókat, ha lehetséges, terelő csonkavágányra, vagy más vágányra vezető állásba kell állítani;

A vágányzáró sorompókat és a kisiklasztósarukat a vágányra kell helyezni és ott rögzíteni kell. Forgóvázas kocsik esetén a rögzítősarukat a forgóváz szélső tengelyeinek kerekei alá kell elhelyezni. A rögzítősaruk elhelyezéséért, eltávolításáért, felügyeletéért felelős személyeket az ÁVU-ban kell kijelölni. A megfutamodás elleni védekezésre a sínkoronáig feltöltött és bekövezett vágányokon rögzítősaru helyett kulccsal lezárható kocsifogó alátétet kell alkalmazni.

A pályahálózat működtető területi forgalmi szolgálati felsőbbsége által a KH-ban kijelölt szolgálati helyeken, az illetéktelen személyek által végzett tolatások és a járműmegfutamodások megakadályozására:

2,5‰-nél nagyobb esésben lévő vágányon egy vagy több jármű, járműcsoport kerekei alá az esés irányában járművenként illetve járműcsoportonként 1-1 db; kerék alá helyezhető, kulccsal lezárható kocsifogó alátétet kell alkalmazni. A kocsifogó alátét tárolására, kezelésére továbbá kulcsának kezelésére az ÁVU-ban illetve a szomszédos állomások Végrehajtási Utasításában kell rendelkezni. A kulccsal lezárható kocsifogó alátét kulcsának kezelésére a vonali tolatásvezetőt Írásbeli rendelkezésen kell utasítani.

Fővágányra nincs írott szabály, de elvből nem tárolunk átmenőben vágányokat: Fővágányt szolgálattevő csak a engedélyével forgalmi szabad járművekkel elfoglalni, tolatásra használni. A vágány felszabadításáról a forgalmi szolgálattevőnek jelentést kell tenni. Az átmenő fővágányok felhasználására csak elkerülhetetlen esetben szabad engedélyt adni.

2022. szept. 22. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

MÁV-on kívül a rögzítősaru helyettesítő alátét fával? Funkcióját tekintve ugyanaz?

(itt a hatásra lennék kíváncsi)

2022. szept. 22. 12:05
 3/4 anonim ***** válasza:
0%
Mindennap sürün van ilyen vasutas kérdés, elég idegesitő!
2022. szept. 22. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 MGéza ***** válasza:
37%
Nem ugyanaz, főleg ha nem szabványos. A saru nem tud elmozdulni illetve nagyobb ellenállást fejt ki. Például egy egyszerű aláékelés semmit sem ér a saruzáshoz képest.
2022. szept. 24. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!