Vasút! Mi a különbség féksaru, páros féksaru, és a rögzítő saru között? Féksarut használhatók állvatartásra? A használatuk között van valamilyen technológiai különbség.
F2 utasítás:
Rögzítő saru: A járművek álló helyzetben történő kapcsolása, illetve az álló járművek megfutamodásának megakadályozása céljából a kerekek alá helyezhető, a szolgálati hely sínrendszerének megfelelő megfutamodást megakadályozó rögzítő eszköz. A 48 kg/folyóméter, az 54 kg/folyóméter és a 60kg/folyóméter rendszerű síneknél egyaránt az 54 kg/ folyóméter rendszerű rögzítősarukat kell használni. A rögzítősarukat sárga-kék színezésűre kell festeni. A rögzítősarut felhasználásuk nyomon követhetősége érdekében sorszámmal kell ellátni.
Páros féksaru: Megfutamodott járművek megállítása céljából a vágány tengelyére merőlegesen a sínszálakra felhelyezhető féksarukból és az azokat összekötő rúdból álló szerkezet. Az így összekötött féksaruk csak belső talpperemmel rendelkeznek.
Féksaru: A gurított (szalasztott) kocsik megállítására használt, saruzásra kiképzett sínszálra helyezhető fékező eszköz. A 48 kg/folyóméter rendszerű síneknél alkalmazott féksarukat sárgára, az 54 kg/folyóméter rendszerű síneknél alkalmazott féksarukat világoskékre, a 60 kg/folyóméter rendszerű síneknél alkalmazott féksarukat vörösre kell festeni.
Mindegyik más célra van rendszeresítve.
A rögzítő saru használatánál nincs egyéb teendő? Elég csak a kerekek alá tenni?
23,6 sínen, ha nincs más nem lehet használni? A használati technikárol nincs valami leírás? Az alátétfa kiváltható.
Nincs, nyilván vezetni kell a használatukat, illetve figyelembe venni a lejtviszonyokat, jármű helyzeteket.
A 23,6 egy egyedi eset, mivel az leginkább keskeny nyomközű vonalakon fordul elő. Ott a helyi Végrehajtási Utasításban vannak ezek leszabályozva.
Az f2-es pontosan taglalja, hogy hogyan kell alkalmazni.
A páros alátétfa a jelenlegi utasításban nem ismert fogalom, szintén keskeny nyomközű vasutak (Nagycenken például használnak) Végrehajtási Utasítása foglalkozik vele.
Ha egy 2,5 ezreléknél nagyobb esésű vágányon hagyok estére két összekapcsolt kocsit egy állomáson,hogyan történik az állva tartás?
Mi a helyzet, ha ez egy átmenő fővágányon történik és nem tudom csonkára terelni?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!