Ez a B-ről D-re képzés miért kelt akkora felháborodást?
Sok helyen olvastam már, hogy a nagy profik siránkoznak, hogy na majd így ültesd fel a gyereked a buszra, meg mennyi baleset lesz stb...
Nekem pl. csak B-m van, és szeretnék buszt vezetni, 5 éve furgonnal szállítok árut.
Marhára nem szeretnék több százezer forintot kifizetni egy C kategóriára, mert konkrétan 10-20 ezrekkel keresnek többet mint én most B-vel. (ha meg mégis többet keres pl. egy mixeren akkor azt napi 12-14 órában teszi, túlsúllyal, túlvezetéssel, és cserébe olyan helyekre kell beállni, hogy az anyámat le'nám)
Na, engem ezért abszolút nem vonz, hogy legyen egy C kategóriám, mindezt ráadásul nem is olcsón.
Most ha elmegyek egy D kategóriát megcsinálni, nyilván úgyis kivágnak ha nem találnak alkalmasnak, mert mondjuk elmebeteg vagyok.
De kérdezem én, ha csinálok egy C-t, de soha a büdös életbe nem vezetek nagy autót, csak 2 évet ülök rajta és B-vel dolgozok, hogy mehessek D-re akkor az úgy már oké?
Meg ahogy elnézek néhány nagyon profi budapesti buszsofőrt, azért C meg sok éves D tapasztalat, a legtöbb mégis csöndben maradhatna, mert egy igazi, vezetni nem tudó balfék.
Úgy gondolom ez kizárólag az egyéni képességeken múlik, nekem van kollégám aki 40 éve rendelkezik C-vel, de emelkedőről nem tud elindulni teherautóval.
Akkor?
Akinek van érzéke annak menni fog a "B-s D-vel" is, akinek nincs érzéke az C+E+D-vel is egy pancser marad.
"konkrétan 10-20 ezrekkel keresnek többet mint én most B-vel"
Valóban? Te 800 ezret keresel B-s jogsival? Erősen kétlem, de ha mégis, dobj már egy privát üzit hogy mégis hol ilyen bőkezűek, mert én is szívesen mennék oda.
2-es
Megtanulhatnál olvasni, vagyis értelmezni azt amit olvasol, sima C kategóriáról beszélek.
Nem C+E....szóval ki keres 800 ezret? Mert a sima C biztos hogy nem.
Akármilyen hirdetést nézek budapesti agglomerációban 300-380 között kereshetsz sima C-vel, vagy ha többet akkor 10-12-14 órázol. (többnyire mixer, és konténeres kukás aki többet keres, és egy-két "speciális" jármű sofőrje)
Ehhez képest én B-vel max 8 órát dolgozok, igaz lepakolok 2 tonna árut átlagban, de nem különösebben piszkál a KPM, nincs pihenőidő meg a többi nyűg amiért csak a bírásgot kapod nagy autón.
Nekem a mostani B kategóriás munkámhoz képest sehogy sem éri meg egy C kat.
Kezdő C-sek törik-zúzzák a kamionokat, ez tapasztalati tény.
D kategória speciális jármű, fokozottabb figyelmet és magasabb technikai felkészültséget követel, mint egy kamion.
Csak hogy példákat mondjak:
* Hátrébb van a kormányzott tengely, ezért jobban bele kell menni a fordulókba. Vannak speciális helyek, ahol akár be kell menni a padka fölé is az orrával, különben nem jön ki a kanyarív. -- Ja, mégsem kellett volna, mert túl magas a padka és leszakítja a lököst? Hát ezt benézted! -- Reflexfékeztél vagy megfogott a padka? Vérző orrok, horzsolások, törött kezek az utastérben.
* Csápos buszoknál külön figyelni kell az előre kinyúló tükrökre. Olyan könnyen leviszik a táblákat, oszlopokat, hogy öröm nézni. Egyszer kell csak benézni a szűk kanyart. Külön macera, hogy sokszor "neki kell vinni" az oszlopnak a tükröt, különben nem lesz elég ív a forduláshoz. Itt nem a busz elejét és oldalát kormányzod, hanem a tükrök elejét és oldalát! Mintha egy láthatatlan kaszni lenne még a busz eleje körül. Akinek nincs térlátása, az nehezen tudja megszokni.
Ezek után vizsgáljuk meg a kérdést: Tényleg semmi szükség nincsen C-s tapasztalatra buszvezetéshez?
például azért, mert lófsz rutinod van beülni olyan gépbe, ami akár 80 utast is szállít....
Sőt, én még a C-seknek is szigorítanám, hogy csak bizonyos idejű, vagy vezetésű sofőrkártyával ülhessenek át D-re.
A kis bugyuta Béla meg marhára nem látja, hogy csak egy statisztikai adat ő is, ha kiesik az első 3 hónapban, jön helyett 3 másik a nagy számok törvénye miatt. Ellenben ül majd 5-10 évet a sitten, élethosszig tartó vezetéstől eltiltva.
Tehát leírod, hogy teljesen más a buszt vezetni mint egy teherautót, de akkor teherautós tapasztalattal mégis mit érek?
A méreteket tudom megszokni max, és ezért legyen akkor egy plusz kategóriám 400 ezerért?!
Nálunk sok éves B-s tapasztalattal is törik a furgonokat, ezért mondom hogy ez képességfüggő, nem az, hogy kinek milyen kategóriája van.
Meg úgy sivalkodtok, mintha holnap már buszt vezetni az ember B-vel.
Ugyan úgy megkap egy képzést amin meg kell felelnie.
Sőt, ahogy kifejtettem hiába van C-m ha pl. sosem vezetek teherautót, csak akkor milyen megnyugtató, hogy ja hát van C-je, de gyakorlatilag ugyan úgy B-ről képeztük át a tapasztalatát tekintve, de kté jogosítvány ára lett beszedve rajta.
Meg akkor így statisztikai adat az ember meg úgy, de akkor remélhetőleg ezer forintos benzinnel mindenki megoldja majd, hogy a gyereke eljusson A-ból B-be ha nem lesz semmiféle buszsofőr.
Mert az is tök szuper, akkor legalább lehet károgni azért.
A veronai buszbaleset profi sofőrje is tapasztalt sofőr, hogy egy aktuális dolgot említsek.
Ő mehet 6 évet guggolni, és akkor hol a többi? Ugyan ilyen arányban fognak balesetek történni mint most amit a nagy profik okoznak, ez megint egy ilyen dögkeselyű effektus, hogy jó negatívan kell látni mindent.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!