D kategóriás jogosítvány C nélkül is?
Figyelt kérdés
Régóta szemezgetek a buszvezetéssel, s konkrétan tudom, hogy például Dániában B-ről rögtön D-re lehet lépni, de Magyarországon kötelező a kamiont is elvégezni, ami engem sosem vonzott és rengeteg többletköltséget jelent. Most véletlen rábukkantam az alábbi, januári keletű cikkre, de ezen kívül semmi mást nem találtam a témában.
Valaki, aki ilyen körökben mozog, rendelkezik friss hírekkel ezzel kapcsolatban? Lesz egyáltalán valami belőle?
2022. aug. 23. 02:42
11/25 anonim válasza:
BKV-nál annak idején kérték a C-t, most nem tudom. Plusz minden fajta buszra külön típusvizsga, kivéve pl ha megvolt IK435-re, mehettél 415-össel is, vagy ha IK280-ra, akkor 260-assal, mert ezeknél ugyanaz a vezetőfülke.
12/25 NTBS válasza:
Igen lehet, de hogy mennyire jó ötlet az már más tészta.
13/25 anonim válasza:
Ha bevezetik, akkor gondolom emelt óraszámmal, mint most ha az ember egyből korlátlan A-ra megy.
Anyós élettársa buszsofőr, nekik még 2 év teherautós gyakorlat mellett E kategória kellett ahhoz,hogy mehessenek D-re.
14/25 anonim válasza:
#13 Emelt óraszám? A C kategóriánál speciel csökkentik majd a forgalmi vezetési időt.
15/25 anonim válasza:
#14 Ja,csak azért nem mindegy, hogy egy tonna trágya van mögötted vagy több tucat ember élete múlik azon hogyan vezetsz .
16/25 anonim válasza:
A lényeg, ha buszt vezetsz, főleg emberekkel tele, akkor ésszel... pl satu helyett motorfék. Nyilván van olyan, hogy a fékre kell ugrani, velem is megesik, pedig viszonylag nyugis vonalon szoktam lenni. De első az utasok biztonsága.
17/25 anonim válasza:
Nem mondom, nagyobb késésnél (3 perc felett jelenteni kell),én sem mindig 50-nel megyek. Csak ésszel...
18/25 anonim válasza:
Nézd meg lacika buszos videóját. Sokkal nehezebb elvezetni egy buszt, mint egy kamiont. És nem csak a fékezésről van szó. Én sem gondoltam volna, de a videó után azt mondom, hogy aki C tapasztalat nélkül bevállal rögtön egy buszt, annak elment az esze.
19/25 anonim válasza:
Nekem megvan a C, 29 éve ,de csak mert anno a honvédség fizette a nagyrészét. Viszont a D kategória megszerzése soha nem vonzott. Eleve nem egy egyszerű munka, főleg dugóban araszolni Pesten, pénzt kezelni, vagy részeg utasokat fuvarozni, ez mellett meg se fizetik Az se élet mikor céges járaton van valaki, és egy seggel viszi a 3 műszak embereit, közben alig van otthon. Kirándulójáraton talán nyugisabb lehet, de arra biztos megvan a régi sofőr. Nyugisabb a tanult szakmám, így inkább azt csinálom, mégha 3 műszakba is kell járni
20/25 anonim válasza:
19-es, gyere a BKV- hoz, ha környéki lakos vagy :) 166-oson mondjuk egyik nap kaptam egy 10 óra 16 perces számot, de bőven volt pihenő. Nyugis vonal, szólóval megyünk rajta, menetrend 50-nel is simán tartható.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!