Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Nem èrtem ezt a kettő dolgot?

Nem èrtem ezt a kettő dolgot?

Figyelt kérdés

1: Honnan tudom, hogy ha egy lámpa sárgâra vált, hogy azon még átmehetek, vagy sem?


2: kereszteződèsben, mikor elsőbségem van, mikor illik beengedni a másikat?


Ti ezt hogy csináljâtok, mi alapján döntitek el?


2022. júl. 29. 17:43
 1/9 anonim ***** válasza:
93%

Sárgán akkor mehetsz át, ha nem tudsz biztonságosan megállni. A vészfekezés nem számít biztonságosnak.

Illeni nem illik, ahol szabályok vannak ott az illem nem játszik, de egyébként teljesen helyzetfüggő.

2022. júl. 29. 18:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 krwkco ***** válasza:
93%

"Ti ezt hogy csináljâtok, mi alapján döntitek el?"

1. Azt a kérdést teszem fel magamban, hogy normál fékezéssel meg tudok-e állni a lámpa előtt. Nem azt, hogy átférek-e még a sárga alatt.

2. Általában élek az elsőbbségemmel. A forgalom akkor lesz a leghatékonyabb, ha akinek elsőbbsége van, minél előbb elhagyja a kereszteződést. Ha az emberek udvariaskodnak, akkor az elsőbbségadásra kötelezettnek meg kell várnia, hogy a másik tényleg megáll-e, ami időbe kerül. Mindketten időt veszítenek.

Ez alól csak akkor teszek kivételt, ha az alárendelt útról jövőnek nincs esélye a hosszú kocsisor miatt. És ha ezzel nem tartom fel nagyon a mögöttem jövőket. Ilyenkor határozottan jelzek.

Ettől eltekintve utálom, ha valaki udvariaskodik, ahelyett hogy haladna. Még akkor is, ha velem teszi.

2022. júl. 29. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
91%

A sárga jelzés ötvenes sebességű területeken három másodperces. Szabályosan másodpercenként 14 métert teszel meg. Egy sárgányi idő alatt 42 métert. Ha távolabb vagy, amikor vált, a fékre lépsz, ha közelebb, a gázra.

Lehet hogy nem vagyok normális, de már automatikusan minden lámpánál lejátszom ezt fejben, anélkül hogy különösebben figyelnem kéne rá, hogy kinézek egy pontot, és ha előtte vált megállok, ha elhaladtam amellett a pont mellett, már átmegyek. Nem nagyon sikerült így még belecsúsznom a "sötétsárga" jelzésbe.

2022. júl. 29. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

Féktávolságon belül van a lámpa? Gázt adok!

Féktávolságon kívül van a lámpa? Megállok!

2022. júl. 29. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 krwkco ***** válasza:
19%

#3

"Egy sárgányi idő alatt 42 métert. Ha távolabb vagy, amikor vált, a fékre lépsz, ha közelebb, a gázra."

A KRESZ nem ezt írja elő. Nem az van benne, hogy átmehetsz a sárgán, ha a pirosra váltás előtt túl tudsz menni a lámpán. A hirtelen fékezés nélküli megálláshoz jóval kevesebb kell, mint 3 másodperc vagy 42 m.

2022. júl. 29. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
74%

#5 nincs igazad. A reakcióidő egy másodperc, a bíróság is ennyit fogad el. Tehát vált a lámpa, van két másodperced megállni ötvenről. Az pedig már a vészfékezés kategória, mert 7 m/s2 az már 0,7g lassulás. Egy átlagautó kb. 10 m/s2 lassulást tud produkálni, ami már a gumik tapadási határa száraz aszfalton. (csak hogy tudd mihez viszonyítani, ez megfelel egy 2,7 másodperces 0-100 sprint gyorsulásának)


Cáfolj, tényekkel, ne véleményt írj!

A KRESZ nem azt mondja amit te.

" a kör alakú, valamint a nyilat vagy kerékpárt mutató folyamatos sárga fény a forgalom irányának megváltozását jelzi: az útkereszteződésnél - a kijelölt gyalogos átkelőhely, illetőleg a megállás helyét jelző útburkolati jel, ezek hiányában a fényjelző készülék előtt - meg kell állni; ha azonban biztonságosan megállni már nem lehet, az útkereszteződésen mielőbb át kell haladni"


A 7 m/s lassulás viszont nem a "biztonságos megállás", mert a mögötted levő a seggedben fog landolni, ha elveszed azt az 4,5 métert, amit elfoglalsz a lámpánál, és ahol ő amúgy már megállna magától is.

2022. júl. 29. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
57%

#5 még valami, ezt innen a fórumból loptam:

"Bizonyos szempontból irányértéket ad a műszaki vizsgakövetelmény.


A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 8. számú melléklete szerint, személygépkocsi esetén, 80 km/órás sebességről fékezve, az üzemi féknek, első fékezéskor, legalább 5,8 m/sec²-es lassulást kell elérnie.


Ezzel a lassulással, 100 km/órás sebességről fékezve, 66,5 m a számított fékút.


(Egyébként, ismételt fékezések esetén az előírt hatásosság 80%-át, majd 60%-át kell teljesíteni.)


Lelhetők fel adatok arról, hogy átlagos utcai autó lassulása, vészfékezés esetén, 0,68 G. A szabadon eső tárgy gyorsulása a Földön – bár függ a földrajzi helytől, – átlagosan 9,8 m/sec², ez 1 G. A 0,68 G-s lassulás 6,66 m/sec² lassulás-érték. Ezzel számolva, 100 km/órás sebességről fékezve, 57,93 m a fékút.


Ha egy autónak 100 km/órás sebességről 30 m a fékútja, akkor a lassulása 12,86 m/sec².


A 12,86 m/sec² (12,86 / 9,8 =) 1,31 G. Egy Bugati Veyron sportkocsi legnagyobb lassulása 1,3 G körül van.


12,86 m/sec²-es lassulással számolva, 50 km/órás sebességről fékezve, 7,5 m a fékút."


Forrás:

https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__kozlekedesbiztons..


Tehát te megkövetelnél egy olyan lassulást, amit a gépjárművek forgalomba helyezéséhez szükséges fékerőnél is nagyobb lassulást követel.

2022. júl. 29. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 krwkco ***** válasza:
95%

#6 és #7

Igazad van. A 42m soknak tünt, de a számításod alapján tényleg nem sok az 50-ről való megálláshoz. A 3-as hozzászólásban ezt tévesen írtam.

2022. júl. 30. 06:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
2. kérdés: A szemből balra kanyarodót szoktam beengedni magam előtt, ha mögötte áll a sor, és utánam is jönnek. Illetve a tőlem jobbról jobbra kanyarodót, ha jönnek mögöttem többen.
2022. aug. 1. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!