Hogyan kell normálisan el indulni az autóval?
Sziasztok a kérdésem az lenne hogy
Végre sikerült a Jogsit meg szereznem több mint 60 óra gyakorlással mivel oktatót kelett cserélnem időközben stb stb... És az első oktatomal dízellel tanultam ot csk kuplungal indultam viszont amikor cseréltem oktatót annak már benzines autója volt és az el indulás most már nagyon nehezen megy mind2 vel 10-ből 7-8 biztos h le fulladok nagyon rá feszülök az egészre alapból félve szállok be az autóba félek az el indulastol h le fulladok mert biztos vagyok benne h le fogok fulladni vagy hamar engedem fel a kuplungot vagy későn vagy túl sok gázt adok neki vagy durván indulok el és égetem a kuplungot egyszerűen nem megy nem tudom összhangba hozni a kettő pedált egyszerre nem megy az hogy ahogy engedem fel a kuplungot ugy adjak neki egy idoben gázt is mivel durván sok gázt adok neki emelkedorol nem is beszélve ot egyszer 5 ezres fordulaton porgettem a motort nem tudom mit csinálok rosszul vagy a kuplungot kezelem rosszul vagy túl sok gázt adok neki vagy hamar veszem le a lábam a kuplungrol pontosan nem tudom és sajnos senki nincs aki segítsen legyszives segítsetek most nekem itthon Jelenleg dízel van de nagyon el ment az egész vezetestol a kedvem ahogy még dízellel is képes vagyok le fulladni :(
Neked úgy, hogy azt mondod jó mély, hangos hangon, hogy brüm-brüm, brüüüüüüüüüüüümmmm, brüüüüüüüüümmmm, (ls utána vékony hangos hangon:) IIIIIIIIIIII.
És közben rángatod a kormányt. Mindezt a a Sándor palota és a Karmelita kolostor között.
És ha kérdezi egy őr vagy rendőr, hogy ki vagy és mit csinálsz ott, akkor mondd, hogy Vitéz Nagybányai Horthy Miklós gépesített hadosztályának ezredese vagy, és ordítsd el magad, hogy "tisztelegj a felettesed előtt, te barom!".
Ez segít.
1. Amikor a fogáspontig engeded fel a kuplungot, tartsd a sarkad a padlón. Akkor csak egy boka mozdulatot kell mgejegyezned, nem egy boka-térd-combizület összjátékot. Egy idő mulva nem keresgélni fogod a holtpontot, hanem egy mozdulattal felengeded odáig a pedált.
2. Gáz nélkül is el lehet indulni, de ha nincs legalább a holtponton a kuplung, akármekkora gázt adhatsz, nem lesz belőle indulás. Vagyis az autót a elsősorban a kuplunggal kell elindítani, nem a gázzal. A holtponti tapadást kell adagolni, azzal húzod előre az autót. Ez a lényeg.
Azután, ha az autó megindult, akár egy folyamatos mozdulattal felengedheted a kuplungpedált.
3. Ha még a fogáspont előtt gázt akarsz adni, akkor adjál annyit, amennyi terhelés nélkül kb. 2000-es fordulatot eredményez. És amikor a kuplung fogni kezd, "támogasd meg" egy kis gázzal, de ne előbb.
22: Hogy tudsz ilyen hülyeséget összehabarni??
Biztosan még kisgyerek vagy.
Köszönöm szépen az eddigi hasznos tanácsokat mindenkinek! Ma még sajnos nem volt lehetőségem gyakorolni, de a holnapi nap mindenképp fogok!
De még egy utolsó kérdésem lenne sokan azt mondják,hogy úgy kell hogy ahogy már kezdem fel emelni a kuplungot úgy egy idejűleg adjak neki egy kis gázt is, de viszont a többsége meg azt mondta, hogy ugy kell hogy a kuplungot fogás pontig emeljem fel ott tartsam meg egy kicsit, és úgy adjak neki egy kis gázt, és utána tovább engedhetem a kuplungot, akor most melyik lehetőség is a jó? az az melyik lehetőséggel lehet gyorsabban el indulni? mivel nem szeretnék sokat bénázni egy piros lámpánál, vagy pl egy zebránál :)
Ha nem megy egyszerre, próbáld külön külön.
Először érezd a gázt. Üresben. Ketyeg a motor, és a fordulatszámmérőt figyelve próbáld 1000-ig emelni a forulatot, és ott tartani. Ha nem megy elsőre, akkor újra. Aztán 1500-ig. Nem a pontos érték számít amit írtam, hanem hogy tudj tartani egy fordulatszámot, amit előre meghatároztál magadnak. Ha indulsz, egy pillanatra a 2000 még nem tragédia, de 2500-3000 ne legyen.
Ha a gázkezelés megy, akkor jöhet a kuplung. Persze mindezt üzemmeleg motornál, hogy nomális legyen az alapjárat.
Először csak a pedált próbálgasd üresben. Megtartani pontosan egy meghatározott pozicióban. Ha valami régebbi rosszul hangszigetelt kávédarálód van, akkor azt is hallani fogod, mikor kezdi el hajtani a motor a váltót.
Aztán tedd egyesbe. Forgalmatlan és tágas helyen legyél, hogy semmi másra ne kelljen figyelni, csak erre. Kuplung padlóig nyomva, váltó egyesben. Szép lassan, nagyon lassan engeded felfelé - gondolatban rákészülve, hogy ha fulladna a motor, azonnal kinyomod. Kis gyakorlással meglesz a fogáspont. Ahol megmozdul az autó. Lassan tovább engedve el fogod érni azt, hogy az autó alapjáraton egyesben lépésben gurul, és te már teljesen felengedted a kuplungot. Nyugi, az autó segíteni fog. Ha esik az alapjárati fordulatszám, bizonyos határok között képesek kompenzálni az alapjárat emelésével. De ez egy viszonylag lassú folyamat egy hirtelen falábbal felengedett kuplung kompenzálására nem alkamas. Ha már 10-ből 10-szer el tudsz indulni gáz nélkül, akkor a neheze már megvan. Ezt a lassú elindulást a közlekedésben nem lehet alkalmazni, tehát amikor magabiztosan megtalálod a fogáspontot, és moccan az autó, adsz neki annyi gázt, amennyit már korábban megtanultál, hogy valahol 1500-2000 között legyen a fordulat, de ne engedd felpörögni, hanem ahogy pörögne fel, engeded rá a kuplungot.
Egy-két óra gyakorlás után mindez már menni fog egy-két másodperc alatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!