Magyar közlekedési morál miért van erős lejtmenetben?
Mert az állam gyakorlatilag kivonult e tevékenység koordinálásából. Nem csak a puszta ellenőrzésre gondolok, bár az sem túl acélos: sokkal inkább arról van szó, hogy nem foglalkoznak eleget az erre hivatott szervezetek az oktatással, figyelemfelhívással, biztonsági kampányokkal, plusz nem lehet azt sem észrevenni, hogy ha sokan látványosan törvényen felül állnak egy ország vezetésében, az nem tesz jót a nem privilegizált emberek szabálykövetési hajlandóságának sem.
És persze mindezekhez add hozzá azt is, hogy egyre több a fedélzeti kamera és a térfigyelő , így nyilván több durva szabálytalanság és baleset is pillanatokon belül tízezrekhez jut el.
Igazából az a kérdés, miért ne lenne?
Gyakorlatilag bármilyen agyhalott kaphat már jogosítványt. A szabályszegéseknek nincs érdemi következménye, a lebukás, büntetés esélye elhanyagolható. A társadalom pedig amúgy is erős mélyrepülésben van morálisan minden téren
Nincs lejtmenetben, nagyjából mindig is ilyen rossz volt.
Csak mostanában terjedtek el a fedélzeti kamerák széles körben és mostanában lett felkapott ez a téma a közösségi médiában.
#4 mégis mi köze van az indexelésnek a közlekedési morálhoz? Hihetetlen hogy 2022-ben vannak még olyanok akik erre rá vannak izgulva... ha az emberek többsége nem akarja használni és mégsem csinál balesetet akkor mi a gond?
Itt van az indok miért rossz a magyar közeledés mert egymást figyeljük ráadásul piti kis hülyeségek miatt. Én is ritkán kapcsolom be és nem döntöttem soha nyomorba a másik életét. Az agyatlanokat meg nem fogják kiszűrni mert ők is potenciális fogyasztók.
De ott van a világítás kérdése. Jó a területi alapú? Egy nagy baromság. Városban este 6-7-8 óra körül még kivilágítatlanul jönnek. Reggel amint ellát az orráig már nem kapcsolja be. És az igazán nagy patkány amelyik elkezdi tekergetni a település határban.
Ugyanakkor neked fényes nappal városon kívül világítani kell amikor tökéletesen látszik a kocsi. Hagyjuk már... időbeli korlátozást kellene bevezetni: téli időszámítás alatt állandóra, nyári alatt csak ha indokolt.
Látod 8-as, itt a bibi az ilyen felfogásúakal mint te, hogy nem elfogadja a szabályokat, hanem bírálja, és rosszabb esetben be sem tartja,mert, hogy más se is ezt csinálja, aztán mikor egy ilyen miatt balesete lesz, vagy megbünteti a rendőr, akkor még neki áll feljebb. Hol van az leírva, hogy az emberek töbsége nem akarja használni az indexet?? Ez pont, hogy a közlekedési morál része, miszerint nem úgy közlekedünk mint egy zombi, hanem ha sávot váltanánk vagy kanyarodunk, akkor tudatjuk a többiekkel, mert esetleg más épp keresztezné az utunkat.
Meg bírálod azt, hogy lakott területen kívül vílágítani kell, miközben nem is tudod a pontos okát. Ugyanis nem azért kell felkapcsolni a tompítottat, hogy látszódjon a kocsi, hanem azért, hogy tudd a másik sávban lévő autó, most esetleg egy előtted haladó autót előz, vagy jön veled szembe. Ha a láthatóság lenne az ok, akkor a nappali menetfény nem csak előre kerülne az újabb autókon, meg egy erdős, árnyékos részen, még nappal is el tud rejtőzni egy szürke autó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!