Fénysorompóval biztosított vasúti átjárón is csak akkor lehet átmenni, ha lelassítunk, szétnézünk?
Még mindig emlékszem arra, amit az oktatóm mondott a vasúti fénysorompóról, pedig már 22-éve van jogsim.
Ezt mondta:
A piros jelzés azt jelenti, hogy tilos átmenni, a fehér pedig csak azt, hogy működik a berendezés, és nem tilos, de az még nem jelenti azt, hogy szabad, arról neked kell meggyőződnöd mielőtt ráhajtanál.
11 akkor ideje lenne elfelejteni ezt a baromságot.
Szóval ha egy főúton mész 90-el majd jön egy fénysorompó és nincs sebességkorlátozás akkor visszalassítasz és feltartod a forgalmat mert nem látod, hogy jön-e vonat vagy sem? :D
Nem, ez nem baromság.
A fehér valóban annyit jelent, hogy a fénysorompó működik, semmi többet.
Ha nem lehet belátni normálisan a vasúti pályát, szerintem egyáltalán nem hülyeség a lassítás, (persze ha belátható, felesleges, de azért bőven vannak olyan útátjárók, ahol a csökkentett rálátási háromszög nem egészen van meg) meg lehet kérdezni róla például annak az autónak a vezetőjét, akit a fénysorompó villogó fehér jelzése ellenére nyalt el a vonat a Celldömölk-Győr vonalon a szigetelt sínszakasz nyálkás takony miatti söntérzéketlensége miatt.
Lehet emiatt hülyének meg mazsolának elmondani másokat, de én akkor ezt vállalom, mert a munkám miatt elég jól ismerem a vasúti oldalt, beleértve, hogy gyorsfékkel is milyen szép fékutakat tudnak adódni egy előírásoknak megfelelelő, de gyengébb megfékezettségű vonatnál kedvezetlőn időjárás esetén.
#13
"A fehér valóban annyit jelent, hogy a fénysorompó működik, semmi többet."
Többet jelent.
1. Ha a fénysorompó sötét, az azt jelenti hogy NEM MŰKÖDIK.
2. Ha villogó piros jelzést ad, akkor MŰKÖDIK és tilos az áthaladás.
3. Ha villogó fehér fényjelzést ad, akkor MŰKÖDIK és "RÁ SZABAD HAJTANI" a vasúti átjáróra. Ez több annál, mint hogy működik. (Ha ezt jelzőőr nem tiltja, nincs bedugulva, stb.)
#13
"meg lehet kérdezni róla például annak az autónak a vezetőjét, akit a fénysorompó villogó fehér jelzése ellenére nyalt el a vonat a Celldömölk-Győr vonalon a szigetelt sínszakasz nyálkás takony miatti söntérzéketlensége miatt."
Az autópályán is előfordulnak balesetek és mindenütt másutt a közlekedésben. Mégsem hoznak életidegen, aránytalan szabályokat.
Szerintem a vasúti átjárós balesetek oka -a járművezetők feletlőtlensége mellett- a vasút túlhatalma. Nagyon-nagyon kevés kivétellel mindig az van a hírekben, hogy a jelzőberendezés működött. Miért hajtott a vezető mégis a sinekre: mert az volt a tapasztalata, hogy a tilos jelzésnél ÁLTALÁBAN MÉG NAGYON SOKÁIG NEM JÖN A VONAT. Mert a vasút már akkor lezárja az átjárót, amikor a vonat még sehol sincs. Esetleg még csak áll a megállóban.
A közlekedésben mindenütt a forgalom optimalizálására és az átbocsájtóképességre törekszenek. Kivéve a vasúti sorompókat. Nem igaz, hogy a technika mai szintjén nem lenne megoldható, hogy az átjáró csak kb. kétszer annyi ideig legyen zárva, mint amennyi idő alatt az autók el tudják hagyni. Csak ez a vasutat nem érdekli, mert megteheti.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!