Ebben az esetben mi járhatott a közútkezelő fejében? (kerékpáros tiltás)
[link] ,21.8099968,3a,75y,102.29h,88.84t/data=!3m6!1e1!3m4!1sexB3SQvZm-IRh5alofQSFA!2e0!7i16384!8i8192
A felvételeken egy ötven évvel lemaradt közlekedési kultúrával rendelkező országban szokásos képet láthatunk: főútvonal, kereszteződés, mindkét irányban kerékpáros tiltás.
Ezzel önmagában nem is lenne gond (vagyis nyilván de, de nem ez a kérdés tárgya). Azonban, ha visszatekerünk kicsit a térképen, egészen pontosan a 41-es és a 403-as út találkozásáig, kissé zavarosabbá válik a kép.
A körforgalomnál ugyanis azt láthatjuk, hogy a 41-es úton nyugat, Nyíregyháza felé haladva nincs kint semmilyen tiltás, tehát kerékpárral be lehet hajtani oda. A körforgalom és linkelt pont között van egyébként még egy kereszteződés (a "Tóparti büfé" magasságában), ott sincs tiltás, csupán mezőgazdasági járműveknek.
Álláspontom szerint itt a kerékpáros "csapdába kerül": míg az útszakaszra gyanútlanul behajthat, a linkelt képen ábrázolt kereszteződést elérve nem haladhat tovább sem Nyíregyháza felé, de vissza sem fordulhat, mivel azon az útszakaszon, ahová jogszerűen behajtott, abból az irányból tiltás van. A kereszteződésbe történő behajtás, majd ott haladás sem opció, hiszen az a rövid út csak az Axiál Kft.-hez történő eljutást szolgálja.
Ti mit tennétek itt kerékpárosként? Mire gondolt a közútkezelő? Vagy én értelmezek valamit helytelenül?
A kerékpárosnak egyetlen szabályos lehetősége van: leszáll és tolja a biciklit, ugyanis onnantól gyalogos, így a közlekedését semmi nem akadályozza. Más kérdés, hogy ez mennyire életszerű.
A körforgalomnál valóban hiányzik egy tábla, de én ezt nem tartanám a közlekedési kultúra hiányának, csak egy egyszerű hibának. Sőt, lehet, hogy van ott tábla, amit időnként kidöntenek, és idő pótolni. Szerintem írj a közútkezelőnek, hogy hiányzik onnan egy tábla, és előbb-utóbb kitesznek majd egyet!
#4 A kerékpáros tiltások léte már önmagában a közlekedési kultúra csúnya kudarcát jelenti.
Egyébként valóban lehetne szó egyszerű hibáról, de mint írtam, a körforgalom után nyugat felé haladva, a következő kereszteződésben sincs kint tiltás. Kétszer is benézték volna, ha a teljes útszakaszon tiltás volt a terv?
LOL...van pár szánalmas bringás tiltás az országban, de ez elsőre is top 5-ös.
Írni kell a Magyar Közútnak, hogy haladéktalanul távolítsák el a tiltó jelzést. Nem biztos, hogy szélmalomharc, az elmúlt évtizedben rengeteg hasonló tiltást távolítottak el. Egyik legjobb példa épp a 41-es főút, aminek kb. 10 éve csaknem a teljes szakaszán gyakorlatilag tilos volt kerékpározni, ma pedig már alig maradtak hasonló részek.
#8
Nem kétlem, hogy amikor ezek a tiltások kihelyezésre kerültek, mondjuk 60 évvel ezelőtt, megvolt a létjogosultságuk: a közlekedés szervezése során mindent az autós forgalomnak rendeltek alá, a kerékpáros közlekedés pedig jóval kevésbé volt népszerű, mint manapság, nem is igazán merült fel komoly igény arra, hogy a forgalmas főúton kerekezzen a nép.
Jelenleg azonban 2022-t írunk: a kerékpár mind közlekedési eszközként, mind sporteszközként a mindennapjaink részévé vált, jogos igény, hogy két, egymással szomszédos települést biciklin ne 80 km-es kerülővel lehessen megtenni.
Persze lehet itt sírni a nők választójoga eltörléséért, a rabszolgaság visszahozásáért, a kerékpáros tiltásokért, de nem érdemes, ha az ember nem szeretné, hogy barlanglakónak gondolják.
"Ahol nagy sebességgel közlekednek akár teherautók, buszok, ott semmi keresnivaló nincs a biciklinek"
Ez olyan színvonalú állítás, mintha azt mondanám, a 41-es mellett párhuzamosan fut az M3 autópálya, az autónak ott a helye, a főúton semmi keresnivalója.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!