Forgalmi vizsgán megbuktam, mert teljesen benyomott kuplunggal kanyarodtam (jobbra kis ívben egy utcába behajtottam, szabályosan csak benyomott kuplunggal), mi értelme van, h nem lehet így kanyarodni, miért kell félig v valameddig felengedni?
3 afrikai falu jóllaknak sok ideig abból, amit már a jogsira odafizettem.
Plusz járom a várost anyós ülésen, meg motoron is.
Megy is minden. De erről eddig nem volt szó, h nem lehet benyomni a kuplungot tövig kanyarodáskor.
Utólag láttam:
Utolsó oszlop 5. pont 8/20
Jó ez a szabály. De amúgy mi értelme van?
Szabályosan lassítottam, körbenéztem, indexeltem, fékeztem, majd kuplung és 2-esbe vissza, úgy kanyarodtam be jobbra kis ívben, h a kuplung be volt nyomva végig, de ettől a sebesség megfelelő volt a választott sebességi fokozathoz, tehát bármikor ráengedhettem volna.
Világos, h szívatás ilyenen megbuktatni, azt akiről aztán elmondja a biztos meg az oktató, h amúgy jól vezet.
De kíváncsi lettem, h miért fontos hogy nincs benyomva teljesen a kanyarban.
hogy a kanyar közepétől már tudjál gyorsítani
egyébként sokan kanyarodnak úgy, mint te, de a vizsgán nem lehet
Biztonsági okból kell kiengedni a kuplungot.
Az egyes, kettes válaszoló is jól írja. Továbbá kiengedett kuplunggal összekapcsolod a motort, az erőátviteli rendszer segítségével, a futóművel, ami így biztonságosabb, feszesebb lesz. Ezáltal tökéletes úttartást biztosítva! Egyszerű fizika az egész. Csak logikusan végig kell gondolni, nem kell szakértőnek lenni. Egyébként benne van ez a kresz könyvben. Neked ezt tudnod kellene, mert csak így tudsz biztonságosan közlekedni.
Nem szivatásból buktattak meg, hanem a te és mások életét akarják óvni azzal, hogy nem adnak jogsit.
A hátsó ülésről látványosan eregetted az autót kanyarokban, és nem csak abban az egyben.
Szívás ilyen miatt bukni, ez erősen múlt a vb hozzáállásán is. Meg azon, milyen képet adtál az alatt az 1 óra alatt a vezetéséről. A valóság az, hogy egy járni tanuló kisbaba vagy. Nem tudsz még vezetni. Azt döntik el, kiengedjenek-e egyedül az udvarba császkalni.
Hát nem abból lesznek a halálos balesetek ha kettesben benyomott kuplungal kanyarodnak az biztos, de amúgy nem jó szokás ne csináld. Ezt az oktató is elmondhatta volna gyakorlás közben, hiába van leírva, tuti csináltad már miközben ketten voltatok, nem tudom akkor miért nem javított ki miért engedett így vizsgára (?)
Legközelebb ne nyomd be, ennyi.
Baleset nem lesz belőle, igazából néha én is így kanyarodok, mert kényelmesebb és gyorsabb. Egy gond van vele, ha leáll az autó, akkor elmegy a szervó, a fékrásegítés és ha mellé mondjuk tenyérrel tekerted a kormányt, meg alapból is, igencsak meg tud lepni ha hirtelen izomból kell tekerni.
A vizsgán mi sem egyszerűbb szerintem, mint így kanyarodni. Mármint ahogy kell, index, fék, jól megfékezed, lexarod mennyire tartod fel a mögötted lévőket, közbe kapcsolod a 2-est és mikor megkezded a kabyarodást, minden felenged (kuplung és fék pedál) aztán a kanyar felénél már gyorsítassz a gázpedállal.
Ja, közben eszembe jutott, a legfontosabb ok, amiért így tanítják, télen így kell kanyarodni, mert máskülönben könnyen megcsúszhatsz. Télen minden rutinosabb sofőr így kanyarodik és nem véletlenül. Még az is, aki szokott néha benyomott kuplunggal.🤷♂️
"ha leáll az autó, elmegy a szervó, a fékrásegítés..."
Menet közben egy normális állapotú autó motorja miért állna le?
Fölösleges egy kezdő vezetőt ilyen rémképekkel riogatni!
Na én meg azért buktam meg mert nem így csináltam.
Állítólag felengedtem es repítettem az autót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!