Hogyan lehet egyértelműen jelezni a mögöttünk villogó autósnak, hogy elfogjuk engedni?
Valószínűleg nem világít a hátsó lámpa, vagy égeted a ködzárófényt.
Ezt próbálják neked jelezni.
Rossz úton rosszul beállított lámpa is tűnhet villogásnak.
Nálam is ez volt legutóbb valószínű, de gyanús volt, így otthon megnéztük a kocsit hátulról, és kiderült, hogy nem ég az egyik rendszámtábla világítás. Vagy ezt jelezte, vagy tényleg csak az útviszonyok voltak (hosszan, végig kátyús útszakasz). Más nem lehetett.
Én sem jeleznék amúgy, ha szabályosan közlekedsz, akkor előzzön ki, ha van lehetősége. Annyit szoktam max, ha látom, hogy megindul, lelépek a gázról, ezzel segítem az előzését. Aztán hadd menjen.
Ternai Zoltán: Személygépkocsi vezetők tankönyve az alábbit javasolja ilyen esetre (vezetés országuton):
"Ha igyekeznek megelőzni bennünket, akkor segítsük előzni a sietőket. Segítsünk nekik úgy, hogy csökkentsük kocsink sebessségét, a gázpedálról egy-két pillanatra vegyük le lábunkat. Ez rendszerint elég ahhoz, hogy az előzést szabályos körülmények között végrehajtsák. Egyes gépkocsivezetők közvetlenül a megelőzött kocsi elé sorolnak be. Ha nem vagyunk elég elővigyázatosak, kocsink bal első sárvédőjét meghúzhatják, vagy még több kárt is tehetnek. Ilyenkor fékezéssel magunkat és kocsinkat is megkímélhetjük a kellemetlenségtől."
Ezen túl megemlíteném a defenzív vezetés két ide vágó pontját is:
1.Ne maradjunk hosszan más gépjárművek közelében:
Gázelvétellel vagy gázadással könnyedén szakadjunk el a többi gépjárműtől. Maradjunk le az előzésről, ha az nem biztonságos, de előzzunk lendülettel, ha már elkezdtük.
2.Lehetőleg mindig egyedül manőverezzünk:
Egyenletesen (ami a legbiztonságosabb) főleg akkor haladhatunk, ha egyedül vagyunk, így a forgalomban nem vagyunk kitéve mások tévedésének. Egyedül lassítva, gyorsítva, fordulva sokkal kisebb a veszély, mintha azt több gépjárművel együttesen végezzük. Elsőbbségünkről is mondjunk le, ha ezzel segítjük a forgalmat vagy ha utána egyedül mozoghatunk.
Sehogy, sőt. Ki nem állhatom, mikor beláthatatlan kanyarban előttem megy a traktoros, majd indexel, hogy előzhetek. Én vezetem az autót, én vállalok felelősséget azért, amit csinálok, majd én eldöntöm, hogy mikor érzem biztonságosnak az előzést.
Volt már olyan, hogy nem előztem meg a villogót, hanem inkább kivártam, majd rövid időn belül szemből jött is egy autó a kanyarban. Nem álltam meg balhézni az előttem lévővel, de lehet jobb lett volna, mert valószínűleg mással is megcsinálta már azóta.
Ezúton is szeretnék itt kérni minden autóvezetőt, hogy a villogást felejtsétek el. Majd, ha a mögöttetek lévő biztonságosnak érzi, akkor megelőz, számtalan oka lehet neki, hogy lassabban mentek, de ezért emberéleteket veszélyeztetni, teljesen értelmetlen.
#17 Na látod, az lenne jó, ha mindenki ilyen elővigyázatos lenne. Gondolom te a követési távolságot is megtartod.
Sokan előznek sajnos beláthatatlan kanyarban is, számtalan példa, súlyos baleset is van ebből. Arról nem is beszélve, ha a kanyarban a szemből érkező esetleg a szembesávba is bepofátlankodik levágva a kanyart...
#19
"Gondolom te a követési távolságot is megtartod."
Bizony, be. Egyfelől én is utálom, ha rám állnak hátulról, másfelől balesetveszélyes. Bármikor kiugorhat az előttem lévő autó elé egy őz, vagy bármi közbejöhet, befékez, kész is a baj.
"Arról nem is beszélve, ha a kanyarban a szemből érkező esetleg a szembesávba is bepofátlankodik levágva a kanyart..."
Múlt héten játszotta ezt el nálam egy éles kanyarban egy pótkocsis rönkszállító teherautó. Szerintem a legtávolabbi rokonai is csuklottak neki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!