Megelőzitek azokat akik kikanyarodnak elétek és emiatt egy picit be kellene lassulnotok?
Itt most nem a veszélyes kikanyarodásról beszélek, hanem tegyük fel egy mellékútról szeretne kikanyarodni egy autós az országútra (lakott területen kívül). Te jössz a védett országúton 90-100-al, már látod távolról az autóst aki épp fordul ki eléd.
Ti ilyenkor mit csináltok? Elengeditek a gázt és megvárjátok, hogy a kikanyarodott autó milyen sebességgel fog haladni vagy inkább a gázra tapostok és lendületből megelőzitek?
Mégegyszer mondom, nem arról van szó, hogy hirtelen kivágódik elétek, hanem pont olyan távolságban vagytok, hogy még fékeznetek sem feltétlenül kell, gázról leveszitek a lábatok és pont a megfelelő követési távolságban eléritek az ő sebességét.
Azért kérdezem mert én azt szoktam tapasztalni, hogy sokan inkább a gázra taposnak, hogy minél gyorsabban maguk mögött tudjanak, aztán visszalassulnak a kényelmes tempójukba és utána meg ott vagyok a seggükbe és nekem kell őket visszaelőznöm.
Erre nincs előírás, az adott helyzettől függ.
Ha lehet akkor simán előzöm meg .
Én ilyen helyzeteknél nem előzgetek, volt már halálos baleset abból hogy a kezdő vagy figyelmetlen, nem jó íven kanyarodott és szarrá törték egymást az érkezővel.
Ha kell még le is fékezek.
Kezdjük ott, ha már távolról látom, hogy ott egy autós, aki lehet, hogy ki fog jönni elém, akkor nem 90-100-al fogok menni, hanem alapból lassítok, hogy segítsem őt.
Amúgy meg nem fogok lendületből előzni, mert rohadtul balesetveszélyes és értelmetlen dolog.
Defenzíven kellene vezetni és türelmesen.
A közlekedésben benne van, hogy mások is lesznek az utakon és adott esetben nem csak a gázpedált kell taposnunk.
Úgy kellene gondolkozni mint a vadászpilótáknak.
Mindig 2-3 lépéssel a gép előtt járni.
Régen olvastam is repülős cikket amiben volt is erre kifejezés, hogy a pilóta lemarad a gép mögött, ami azt jelenti, hogy már nem az van, hogy előre tudja, mit fog csinálni a gép a következő manőverre, hanem csak leköveti az eseményeket és próbálja korrigálni a kialakult szituációt. Elveszik az előre gondolkodás.
Hasonlóan kellene autóval is közlekedni. Minden manőverünknek átgondoltnak és megalapozottnak kellene lennie. És sajnos pont a hirtelen jött ötletekből lesznek a legnagyobb balesetek. Miközben simán átgondolhatóak, megelőzhetőek lennének.
Amúgy is az egyik legveszélyesebb manőver az előzés.
Amit csak úgy lenne szabad megkezdeni, hogy tudjuk, biztonsággal e is fogjuk azt fejezni. Előzésnél (meg semmi más szituációnál) csak egyetlen válasz lenne elfogadható, arra, hogy végre tudom-e hajtani, az igen. Előzésnél nincs "talán" meg "esetleg".
Többnyire nem előzöm meg, mert csak kis mértékben szoktam a megengedett felett haladni, és a többség visszaelőzne. Ha mégis lassan halad, majd akkor megelőzöm. Ha csak a lábam kell levenni a gázról, az nem szabálytalan annak a részéről, aki kijön elém, a KRESZ megengedi, hogy mérsékelt lassításra késztessen.
Ha viszont már az üzemi féket is kellene használni, akkor ha lehetséges, megelőzöm lendületből. Ha az autó mozgásából, vagy egyéb okokból úgy gondolom, hogy egy bizonytalan, hozzá nem értő sofőr jött ki elém, akit valószínűleg úgyis meg kellene előzni, akkor főleg előzök lendületből, mert egyszerűbb, mint egy 40-re lassítást követően.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!