Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Hogyan kell kikanyarodni az...

Hogyan kell kikanyarodni az alábbi esetben?

Figyelt kérdés

Tőlem balra jobbra irányjeleznek. Jobbra jönnek, de elsőbbségem van. Nem főút, mezei kereszteződés.


Ilyenkor meg kell várnom, hogy mindkét autó tényleg eleget tesz-e a jelzéseknek (irányjelzés és tábla) vagy kihajthatok eléjük tudván, hogy én vagyok rangsorban az első?



2020. szept. 27. 15:49
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
28%
Bizalmi elv alapján, ha előnyöd van, mész. Ha látod, hogy nem adja meg, mindent megteszel, hogy elkerüld a balesetet.
2020. szept. 27. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
0%
Akko neked
2020. szept. 27. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:

[link]


Nincs benne olyan szó, hogy bizalom, bizalmi!


Ha megyek és ütközünk, akkor hogyan tudom bizonyítani, hogy tényleg irányjelzett, de nem arra ment? Mi van, ha csak meghibásodott az irányjelzője?

2020. szept. 27. 16:32
 4/12 anonim ***** válasza:
62%
Nem értem a kérdést,sajnos.
2020. szept. 27. 16:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:
Balra elnézek, látom, hogy jobbra irányjelez. Jobbra elnézek, látom, hogy jönnek, de táblája van. Így érthető vagy rajzoljam le?
2020. szept. 27. 17:28
 6/12 anonim ***** válasza:
Neked van elsőbbséged.
2020. szept. 27. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 A kérdező kommentje:
Ezt értem, de nálunk bukás jár érte forgalmin, ha így kimegy valaki eléjük. Ezért kérdezem hogy én vagyok e hülye vagy tényleg meg kéne várni őket, hogy biztosan megadják-e az elsőbbséget.
2020. szept. 27. 17:35
 8/12 A kérdező kommentje:
Az érvelés pedig az, hogy ha csak kinn felejtette az irányjelzőt, akkor ütközünk, tehát meg kell várni, hogy lekanyarodik. Számomra ez nonsense, de biztosan én tudom rosszul.
2020. szept. 27. 17:36
 9/12 anonim ***** válasza:
Ha valaki 220 méterről ind3xel ne várd meg ,mert már hátulról dudálnak 1000 rel rád pont
2020. szept. 27. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
100%

Régen évtizedekig volt egy kis könyvecske, "A közúti közlekedés szabályai és értelmezésük", ez definiálta a bizalmi elvet, meg sok mást, ami a KRESZ-ből kimaradt. A bíróságok is ezt használták közlekedési ügyekben. Ezt a könyvet már nem adják ki, vagy 10 éve az utódját se, de azért sok idősebb bírónál még a mai napig is ott van az egyik utolsó kiadás.

Igen, lehet, hogy csak úgy maradt az indexe, meg az is lehet, hogy egy kapubejáróba akar beállni a kereszteződés után 5 méterrel, és a mögötte rátapadva haladó autónak már előbb jelez, hogy fékezni fog. Vagy bármi.

Igaz, hogy egy ütközés esetén nem te leszel a vétkes fél (főleg, ha kamerával vagy két tanúval bizonyítani is tudod, hogy indexelt, mert elismerni nem fogja), de ha belehalsz az ütközésbe, akkor már nem fog boldogítani, hogy neked volt igazad.

A gyakorlatban ez úgy szokott történni, hogy ha az indexelő fél láthatón lassít, vagy pedig még elég messze van egy fékezéshez, akkor kimegyek. Ha viszonylag közel van, de még nem fékez, akkor pedig várok pár tizedmásodpercet, hogy kanyarodik-e tényleg, vagy legalább tesz-e erre utaló dolgot, mint a fékezés, vagy erőteljes tekintgetés arra az útra, ahová jelzi a kanyarodást.

2020. szept. 27. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!