Ha az utas nincs bekötve és halálos karamból történik akkor ki a felelős?
Most olvastam egy cikket, hogy egy 4 gyerekes apa zuhant ki a kocsiból mert árokba hajtott a sofőr. Az apa vétlen volt mivel utas volt viszont nem volt bekötve. Ilyes esetben a sofőrt felelősségre lehet e vonni(?), hisz nem volt szándékos az árokba hajtás és ráerőszakolni senkire nem lehet a biztonsági őv használatát. Persze lehet azt is mondani, hogy de a sofőr tisztában volt azzal, hogy utasa nem volt bekötve és ilyenkor az ő felelőssége a dolog. De úgy gondolom mindenki saját életé kovácsa és a döntést magának kell mindenkinek meghozni.
Ha valaki esetleg ismeri a történetet akkor a körülményeket nem tudom abban az esetben, de maga a kérdés szinten érdekel, hogy erre mit mond a jog ilyenkor?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nincs már ilyen. Vagy 10-15 éve pár évig a sofőr kötelessége volt ellenőrizni az utasokat, de kb. 5 év után ezt megszüntették. (Akkoriban a cégtől évente küldtek KRESZ-oktatásra a változások miatt, szóval pontosan képben voltam a bevezetéskor is, meg a megszüntetéskor is.) Ha mondjuk az ember a főnökét viszi, akkor nem feltétlenül mer vele összeveszni, hanem elindul, és ezért ne lehessen már megbüntetni, hogy nem akarja kirúgatni magát. Ismertem Torgyán egyik sofőrjét, amikor a sofőr volt a felelős az utas öve miatt, és az öreg pl. soha nem kötötte be magát, és nem lehetett azt mondani, hogy akkor most én nem indulok el addig. Valószínűleg ilyenek miatt, jelenleg az utas kötelessége és felelőssége bekötni magát.
Viszont azt jól írják, ha balesetet okoz valaki, az utasa perelheti, ha bármi baja lesz. Akár be volt kötve, akár nem. És ebben az esetben is az utas felelőssége, hogy be volt-e kötve. Aztán ha a szakértő szerint bekötve nem sérül volna, akkor a keresetét elutasítják.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Bocs, a kapkodós olvasás átka: az utas az általad említett esetben nem halt meg.
Amit leírtam, halálos kimenetel esetén igaz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!