Volt már olyan, hogy valaki abban halt meg, hogy tömegközlekedési eszköz záródó ajtaja odacsípte?
Egészen, egészen extrém dolgoknak kellene ahhoz egyszerre összejönnie, hogy ettől az illető meghaljon. Pl. valmi mentális zavar. Pánik. De még ezt sem tudom elképzelni.
Öreg vsgyok, de a régi buszokon sem volt olyan kemény a záródás, higy öljön.
A metrókocsik ajtsja volt a legdurvábban záródó.
Ha kidugtad s nyakad, kb. vízszintesen, esetleg az eltörhette a gigád. De ahhiz szándékisság és jó ritmusérzék kellett, higy a segédvezető ne vegyen észre.
Csak olyan esetek voltak, hogy úgy zárta oda, hogy az utas egyik lába már a járdán volt, másik meg még a buszon/villamoson, és ahogy elindult a jármű, az utas aláesett a kerék meg átment rajta, és attól halt meg. Ez is főleg régi típusú járműveknél (tehát Ikarus 200-asoknál meg FVV villamosoknál fordult elő).
De maga az ajtó nem üt akkorát, hogy közvetlenül attól haljon meg valaki.
Az új típusú buszokon elvileg van ajtófék, azaz addig nem engedi elindulni amíg be nem csukódott az ajtó teljesen, gyakorlatban ezt sajnos sokszor kiiktatják.
Nem olyan erősek azok az ajtók.
Olyan viszont már volt, hogy kinyílt az ajtó, kiesett és meghalt szerencsétlen.
Kizárt dolog, hogy akkora erőt tudjon kifejteni az ajtó. Pont ezért, hogy ne legyen olyan komoly baleset.
Nekem úgy 1980 körül, gyerekként becsukta a lábamat egy távolsági busz ajtaja, amire alig tudtam fellépni a tömegtől. Konkrétan, a sarkamat, a bokám már nem volt érintett. Fél perc után sikerült kinyittatni a sofőrrel, mert köztünk volt még egy csomó ember, mint a szardíniák a dobozban. Semmi sérülés nem történt, csak kicsit fájt pár órán keresztül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!