Az alábbi tömegközlekedési eszközök közül melyiknél (volt) a leginkább balesetveszélyes az ajtók záródása?
Úgy tudom, ezeknek az ajtaja tud/tudott a legerősebben odacsukni záródás közben.
(A kérdés arra nem vonatkozik, hogy odacsukás után elindul a jármű, úgy bármelyik járműnél balesetveszélyes az indításjelző utáni fel- és leszállás.)
Az orosz metró ajtaja akkorát dördül, hogy az embernek olyan benyomása támad, levágná a kezed, ha odaszorul. De velem sosem történt ilyesmi. Esetleg valakinek van tapasztalata? Tényleg törik a csont olyankor?
A HÉV-eken meg nekem az a benyomásom, hogy pont ugyanolyan erővel záródik az ajtó, csak nincs alagút, ami fölerősítse a hangot. Azért is kaphatott több szavazatot a metró, mert az olvasók közül többnek van metrós emléke, többen utaztak vele rendszeresen, mint a héveken.
Ki volt párnázva a metró ajtó éle, gumitömlővel. Nem ütött olyan nagyot.
Viszont a HÉV ajtó elég kemény.
És szerintem a HÉV durvábban is csukódik.
Szentendrei vonalon utaztam sokat, utána mindingmetróra szálltam át, van összehasonlítási alap :)
"Nagyon egyszerűen meg lehetne ezt oldani: NEM kell kamikáze vadbarom módjára a záródó ajtóba beugrani."
Én egyszer se ugrottam a záródó ajtóba, de olyan sokszor volt, hogy a tömött héven az ajtó mellett álltam közvetlen. Úgy is a résbe lehet kerülni. Embert sosem láttam beszorulni, de táskasarkot, ilyesmit többször.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!