A jövőben a vonatok is emberi vezető nélkül fognak közlekedni?
Üdv ma már ha jól tudom a metró sok országban így pl magyarországon is emberi beavatkozás nélkül működik.
Szeretném a szakértőket (ha van itt aki ért hozzá) megkérdezni a jövőben a vonatoknál mi várható ilyen téren? Eltűnik a vezető mint az automata metrókon? Vagy megmarad mint a repülőgépeken és majd a gép a vezetés egy részét átveszi a vezető felügyelete mellett? (tehát mint a repülőn kisebb túlzással ha jól tudom a pilóták kb csak az automatát felügyelik ismétlem ez kisebb túlzás.)
Szóval ilyen téren mi várható a vonatok fejlődésénél? (nyílván 10+ év távlatban kérdezem nem pl 4-5 év múlva) köszi.
"Mert a metrónál nincs keresztező forgalom a vonatnál van. Mind a kötöttpályán, mint az úton. A metró egy csőben megy egyirányban. Semmivel nem fog találkozni menet közben. A vonat pályát vált, elenged más vonatot, vasúti átjárókon megy keresztül, stb.
" és ezt gép nem tudja vezérelni?
" és ezt gép nem tudja vezérelni?"
A gép a kapott jelek alapján dolgozik. Ha az átjárót fedező jelző engedi a továbbhaladást akkor megy (ezen esetben az össze átjárót fedezni kell). De mi van, ha az átjáró rendben lezár a technika működik de egy jármű mégis ott van az átjáróban? Oké. építsónk ki felügyeleti rendszert, foglaltságérzékelőt minden átjáróba és radart minden vonatra. De ha az átjáró beláthatósága korlátozott, akkor baxxhatjuk a radart. Oké építsük át. Akkor inkább építsük át nem szintbeli keresztezésre és probléma megoldva.
Építsük át minden átjárót alul vagy felüljáróra. Építsünk falat a pálya mellé... Ha csak logikailag kezdjük el kizárni a dolgokat akkor magar eljutunk a metrő szintű külső behatás elleni védettségig és elköltöttük a magyar állam több évtizedes teljes bevételét :D
Nem fognak. Repülőkön már 20 éve megvan az a technológia, hogy gyakorlagilag teljesen autoamtikusan szálnak fel, repülnek és még le is szálnak. Mégis ott van a pilóta. Egyébként felülnél olyan gépre, amin nincs? Ugye, hogy nem.
Metró annyiban eltér, hogy több tucat ember folyamatosan figyeli mi történik, nézik a peronokat, a kocsik helyzetét és ha bármi baj van, az egész rendszert le tudják állítani.
Vonatoknál ez nem működne, mert sokkal hosszabb utat kéne folyamatosan figyelni. Jóval kevesebb emberre van szükség, ha szerelvényenként van egy mozodonyvezető.
Teljes önműködést meg nem akarnak elérni, mint a repülőknél is láthatjuk.
Nem értek hozzá, de nem teljesen tiszta, hogy miért is kellene a vasúti pályákat átépíteni az önvezető vonatok miatt. Az autóknál sem az utat építik át, hanem a gépjárművekbe szerelnek érzékelőket (kamera, radar, gps stb.) ami alapján az autó vezetheti önmagát. És autók esetben is vannak gyalogosok, vad- és háziállatok akiket nem lenne szerencsés elütni (plusz a forgalom többi résztvevője). Az önvezető autóknak is meg kell birkóznia egy kereszteződéssel (akár vasútival is).
És ha autók esetén működhet az önvezetés (márpedig a Google, Tesla és a többi cég nem biztos hogy hülye, ha költ rá), akkor vonat esetén miért nem?
"Az autóknál sem az utat építik át, hanem a gépjárművekbe szerelnek érzékelőket (kamera, radar, gps stb.) ami alapján az autó vezetheti önmagát."
Na de hol tehet ilyet legálisan az autó? Hol közlekedhetsz egy autóval önvezető módban legálisan Európában?
#18 Nem azt írtam, hogy kész a rendszer és már rohanhatsz is a szalonba önvezető autót venni. A fejlesztők az autók okosításán dolgoznak (abba építik az érzékelőket), és nem az úthálózatén.
Ezért merült fel bennem a kérdés, hogy miért akartok "új" vasúthálózatot építeni a új vonatok helyett. Remélem így már érthető (a fene se gondolta, hogy ilyen bonyolult nyelv ez a magyar).
#19
Ez se teljesen igaz, mert alapvetően az úthálózatot is fejlesztik az önvezető autózáshoz, nem véletlen, hogy csak normális utakon tesztelik és nem bivalybasznád meg mucsaröcsöge között, ahol akkora nyomvályú van, hogy az egész Tesla belefér. Normális vonalazás, normális kitáblázás, stb szükséges hozzá. Szóval ez se teljesen igaz, mert a teljes önvezetéshez jóval komolyabb úthálózatra van szükség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!