Az EU be akarja vezetni a 30km/h-t lakott területen, vélemények?
Ez csak egy javaslat....
Lakott területen veszélyesebb helyeken pl. iskola zebránál teljesen jó ötlet amúgy...
Vagy falu központjában.
Már maga a kérdésfeltevésed is félinformációkból kiinduló baromság.
1. Nem "az EU", hanem a közvetlenül választott(!) Európai Parlament fogalmazott meg egy állásfoglalást (nem jogszabályt!), miszerint jó lenne, ha a tagállami kormánydelegáltakból álló Európai Bizottság fontolóra venné ...
Na de mit is?
2. Nem, nem a magyar nyelvű médiában valamiért tévesen végigfutott 30 km/h általános sebességkorlátozást lakott területen. Ugyanis az eredeti szöveg residential zone-t említ, tehát kimondottan lakóövezetet, ami nyilván jóval szűkebb fogalom, mint a lakott terület, ahol pl. ipari vagy akàr beépítetlen területek is lehetnek. Gyakorlatilag újra fel akarják találni a Tempo 30 és lakó-pihenő övezeteket, ezeket esetleg jobban kiterjesztenék. De az állásfoglalásban a gyűjtő- és átmenő főútvonalakra már nem is vonatkozik a 30-as limit.
Szóval van miről beszélni??
Valószínűleg megint csak a média agymenése. Mindenütt hatalmas hülyeség lenne.
Én azt gondolnám át a helyükben, hogy 30-as övezetben/zónában csak egyenrangú kereszteződés lehet. Szerintem sokkal egyszerűbb az elsőbbségadás kötelező tábla megoldás, mint a jobbkéz szabály.
#2
Egy értelmes, gondolkodó ember az oldalon aki nem csak elkezdi böfögni a hülyeségeit a nagyvilágba hanem informálódik. Ilyenből kellene több!
#2-nek van igaza. Ez nem általános sebességkorlátozás lenne, viszont az egésznek semmi értelme nincs. Ahová be akarják vezetni, ott egyébként is őrültség gyorsan menni.
Ez a döntés általánosan legalább akkora hülyeség lenne tőlük, mint az ellehetetlenített belső égésű motorok, vagy a nappali menetfény. Vagy a Volvo 180-as limitje.
Ezzel csupán azt erősítenék meg, hogy a hülyék is, mint fogyasztók, ugyanúgy beülhessenek a volán mögé, csupán ne öljék meg egymást, amennyiben lassabban mennek. Ha netán időszakosan vezetéstechnikára küldenék az embereket, akkor rögtön kiderülne kik azok, akik alkalmasak. Vagy hozzuk szóba a csúszópénzből levizsgáltatott gépjárműveket, amik biztosan növelik a biztonságot az utakon.
Hülyeség a Volvo 180-as limitje? Miért? Ugyan milyen élethelyzetet tudsz elképzelni, amikor szükség lenne rá, hogy ennyivel menj? Gyakran keveredsz talán autós üldözésbe?
Én MINDEN márkánál bevezetném ezt, és nem is 180-nál, hanem alább.
Nem mindenki alkalmatlan a vezetésre, aki nem teper az autópályán, sőt. Én azoktól venném el a jogosítványt, akik 180-nal mennek, mert ők a hülyék. Lehetnek akármilyen tehetséges autóvezetők (de nem is mindegyik az!), ennél a sebességnél már bármi előfordulhat, tehát veszélyeztetik magukat, családjukat, a többi közlekedőt.
Azzal viszont egyetértek, hogy vezetéstechnikai oktatásokat tartsanak, csak sajnos, sokan ezt is kijátszanák, mint ahogy a kötelező műszaki vizsgáztatást is.
2-esnek igaza lehet. Vannak falvak, ahol a településtáblánál 80km/h sebességkorlátozás van kitéve, máshol falun belül 70km/h korlátozás.
A menetfény nem hülyeség, sokat segített előtte a bekapcsolt tompított is, előzés lehetőségét így jobban föl lehet mérni.
A 180km/h végsebesség bőven elegendő, főleg a magyar utakon, beleértve az autópályáinkat is. Közülük több menetirányban csak 2 sávos, naponta történnek rajtuk balesetek. Én már nem is használom őket, mert beleszaladva egy balesetes pályalezárásban sokkal több időt veszítek, mintha az "országutat" választanám. Az elektromos autók hatótávja is akkor a legjobb, ha nem hajtják őket 130-as sebességtől magasabban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!