30 km/h-s korlátozást vezetne be az Európai Parlament lakott területen?
Furcsa, de senkinek nem jutott megint eszébe, még a #11 is csak súrolta:
Kresz 39/A. §
(2) A lakó-pihenő övezetben járművel legfeljebb 20 km/óra sebességgel szabad közlekedni.
Magyarországon már vagy 50 éve van erre jogszabály hogy a táblával kijelölt lakó-pihenő övezetben a mostani ajánlásnál lassabban lehet csak közlekedni!
Fúúú, milyen szemét ez az EU :D :D
1 - Ha 50-nel elütnek, a gyalogosok, kerékpárosok 45%-a meghal (közel 100%, ha SUV-val történik), ezzel szemben a 30-cal elütöttek 95%-a túléli az ütést.
2 - Gyorsabb sebesség, szűkebb csőlátás: magasabb sebességgel nem is veszik észre a veszélyhelyzetek kialakulását.
3 - Csend! Kb megfeleződik a járműzaj: 10 autó 30-cal akkora zajt tesz mint 5 autó 50nel. Jobb lakó és pihenési körülmények.
4 - Biztonságosabb alternatív közlekedési eszközök: a 30-cal haladó járművek mellett kevésbé kellemetlen pl. kerékpáron közlekedni.
5 - Kevesebb dugó! Egy 50nel haladó jármű kb 2-szer akkora féktàvot kell, hogy tartson, azaz kétszer annyi helyet foglal az utakon egy 50-nel haladó, mint egy 30-cal haladó. A sebesség csökkentése több járművel közlekedőnek biztosít egyenletes haladást, kevesebb gyorsítás-lassítást, és jobb helykihasználást eredményez.
6 - Ez utóbbiból eredően alacsonyabb légszennyezéssel jàr, ha mindenki max. 30-cal közlekedik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!