Stoptáblánál miért úgy vannak 90%-ban felfestve a megállás helyét jelző vonalak, hogy onnan abszolút semmit nem látni a keresztező forgalomból?
Tanuld meg, az a vonal ott jó helyen van. Szépen megállsz, majd elindulsz.
A lámpás kereszteződésnél érdekes módon meg tudsz állni a vonalnál, majd ha zöldet kapsz, elindulsz, de attól még ott is meg kell győződnöd arról, nem jön-e egy vadbarom keresztbe...
Azért van így, hogyha egy nagyobb jármű kanyarodik be az utcába, ne ütközzetek. Illetve azért, hogy ne ijeszd meg a védett úton haladót, a takarásból hirtelen felbukkanó járműveddel.
A vonalnál meg kell állni és akkor nem fognak büntetgetni.
Ez van a kreszben:
"„ÁLLJ! Elsőbbségadás kötelező” (11. és 12. ábra), a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésnél - a megállás helyét jelző útburkolati jel előtt, ilyen útburkolati jel hiányában az útkereszteződésbe való behaladás előtt - meg kell állni, és az a) pontban említett úton érkező jármű részére elsőbbséget kell adni."
Nem tudok elsőbbséget adni a vonalnál megállva, mert egyrészt onnan gyakran nem látom, hogy kinek is kéne, másrészt a vonalon túlhaladva is elsőbbséget tudok majd adni. Úgyhogy hülyeség, ez így szinte mindig dupla megállássál jár, ami felesleges. És az is benne van, hogy ha nincs vonal, én döntöm el, hol fogok megállni, akkor meg mit kell erőlködni egy nyilvánvalóan túl hátul elhelyezett vonallal?
Az olyan bohóckodásokat meg hagyjuk, hogy megijed a másik, mindenképpen lesz egy olyan időpont, amikor takarásból kibukkanok, ez független attól, hogy előtte 4 méterrel már megálltam-e egyszer.
És akkor csodálkozunk hogy hülyék ülnek a volán mögött.
Stop tábla nincs, állj elsöbbségadás kötelező van. Ha ezt bevezetik akkor az elsöbbségadási kötelezettség csak a jármű megállításával teljesíthető. A kötelező megállás helye előtt meg kell állnia vagy ha ez nincs akkor a tábla vonalában hogy még véletlenül sem legyen elegendő hogy csak lassított.
16-os
Nem az volt a kérdés, hogy ki tudja felolvasni a szabályt, hanem, hogy ki tudja értelmezni azt a részét, amit kérdeztem. Az elsőbbségadás megadásának - még állva is - semmi köze ahhoz, hogy pár méterrel hátrébb történik-e egy megállás (pluszban). Más szóval nem feltétele, anélkül is fog menni. Ha a szabály az, hogy állva kell megadni, akkor majd megállok és állva nézek körül, de onnan, ahonnan látok is valamit, nem pedig 2x. Ha valaki meg tojik erre a szabályra, akkor ennyi erővel tojik arra is, hogy megálljon hátrébb, tehát utóbbival nem biztosítunk be semmit. Megsúgom neked továbbá, hogy nagyon kevesen állnak meg az ilyen rosszul felfestett vonalnál, mert egyszerűen nincs értelme. Ott állnak meg, ahonnan kilátni.
A Elsőbbségadás kötelező tábla (csak neked: macisajt) esetében is nagyon elharapózott ez, hogy sokat ráhagynak, akár 10-20 métert is a kereszteződés széléig. Persze mondhatjuk, hogy ott úgysem muszáj megállni, ha úgy adódik (tehát az egyszerűen csak informál és helyet nem jelöl ki) de a baj nem ezzel van, hanem azzal, hogy aki a védett, - de nem főútvonalon - jön, az nem látja azt a rohadt táblát, ezért szabály szerint kb 5-10 km/h-ra le kéne mindig lassítani a kereszteződések előtt, mert nem lehet benne biztos, hogy ott van. Hiszen, ha nincs ott, akkor ugye jobbkezes utca és máris hoppá van az egyik irányból. Ezt a táblát is rendesen ki kéne tolni 1-2 méterre a keresztező út mellé. (Persze azt is jól seggbe kellett volna rúgni, aki engedte bevezetni a jobbkéz szabályt. Kedvencem a T-kereszteződés betorkolló útja macisajt nélkül, az ember rémálmában sem gondolná, hogy annak biztosítanak elsőbbséget, akinek így is úgy is le kell lassítani kb 10-re a derékszögű kanyarja miatt)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!