Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Adnátok tanácsot a mentő...

Adnátok tanácsot a mentő elengedési "technikákból"?

Figyelt kérdés

Friss jogosítvánnyal rendelkezek, a kresz részét ismerem, viszont oktatóval ezt nem nagyon gyakoroltuk, nem is esett róla szó. 2 szirénázós "eset" volt ma. Leírom mind a kettőt, illetve a kérdés amit a gyakorlatba nem biztos hogy tudom. itt szeretném kérni a válaszolókat, hogy a negatív hozzászólásokat, kulturáltan megfogalmazva szívesen veszem.

1. eset:


1X1 sávos út volt. Forgalmi dugó, elég rendesen. A mi sávunkba volt egy "kereszteződés", egy parkolóból talán.A kereszteződés túloldalán volt 1 autó, a kereszteződésből szeretett volna kijönni egy egyterű.A kereszteződés innenső oldalán volt egy fehér autó (utólag láttam hogy egy idősebb nő) mögötte egy kék. A kék autó a felező vonalhoz közel állt, gondolom így láttam hogy mikor fog elindulni a sor, mögötte én. A másik sávba volt egy parkoló autó. Teljesen szabályosan parkolt, ki volt jelölve a parkoló. Már álltunk egy helyben kb 2 perce mikor befordult az utcánkba egy szirénázó mentős.Nekem volt annyi helyem, hogy szépen félre húzódok, viszont a kék autóra egy picit ráálltam. A kék autós mivel közel volt a felező vonaloz, (a felező vonal képzeletbeli, nem volt felfestve) észre vehette, hogy nem fér el a mentős. Dudált kettőt, de az előtte álló fehér autós nem ment előre (kb 3 m szabad helye letehet) A kék autós mielőtt a mentő odaért volna, kielőzte, és beállt a hölgy elé és elfért a mentő.(utána mivel dugó volt, kiszált a srác mondott neki két mondatot, valami olyasmit hogy "ha jön a mentő és dudál valaki az egy kérés feléd, hogy menj előrébb")



2: 2x2 sávos lámpás kereszteződés. A lámpánál gyalogátkelőhely. A keresztbe jövő sávok 1x1 esek.kicsit kisebb dugó, nekünk piros a lámpa, gyalogos és a keresztbe jövőknek zöld jelzés. Jött a mentő.Amint felfedeztem a mentőt, előrébb mentem, de a zebrára nem mentem rá.(én voltam az első a sorban)Mivel a mögöttem lévő sor rövid volt, ezért ennyi elég volt ahhoz hogy mindenki balra tudjon húzódni. A jobb oldalon lévő autós viszont másképp csinálta.

Ő szépen lassan elindult a kereszteződésbe, a zebra előtt dudált is. Az utasa gondolom szólt a járókelőknek (onnan jöttek volna) majd félig bement a kereszteződésbe, de a keresztbe érkezőket nem zavarta (itt a zebra után van egy kb 2 méter a befoduláshoz).Az a sor náluk hosszabb volt a sor, viszont így ki lehetett alakítani középen a sávot.


A kérdésem:

-Ebben a szituációkba rontottam e valamit?

-Ha rontottam, akkor mit kellet volna tennem?

-A második esetben, mitől függ, hogy behajtasz e egy kereszteződésbe vagy sem. Tehát mik azok amik miatt megcsinálható ez a manőver, és mi az ami nem?

-Ha bemegyek így egy kereszteződésbe, mire kell figyelni?

-Bármilyen jó tanács hasonló szituációkra?

-Ez első esetben, ha az autós nem tudott volna kifordulni a másik autós mögül, akkor mivel tudtam volna segíteni az előttem lévő kék autót?

Előre is köszönöm a válaszokat....


2021. szept. 8. 17:56
 1/8 anonim ***** válasza:

Az 1. esetet a leírása túl bonyolult, nem értem, ki hol volt, jó lenne hozzá valami vázlatos képet mellékelni.

Egyébként amit 1x1 sávos útnak írsz, az valójában 2x1 sávos út lehetett, mert a leírásban írtál olyat, hogy "a másik sávban". 1x1=1, tehát az 1x1 sávos út olyan utat jelöl, ahol EGYETLEN sáv van (van ilyen is, pl. egy keskeny egyirányú utca). A sima átlagos út, ahol van egy jobb és egy bal oldali sáv, az 2x1 sávos.


A 2. szituációban én is azt csináltam volna, mint a másik autós.

2021. szept. 8. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:

[link]

Am igen... az 1X1 az inkább egyirányú utca lenne.... 2 irány 1 sáv=2X1

2021. szept. 8. 20:16
 3/8 anonim ***** válasza:
65%
Na így már értem. Az lett volna a célszerű az 1. esetben, ha a fehér autós előrébb megy, elállja a kereszteződést az egyterű előtt, így pedig a kék autós is előrébb tudott volna menni, és elfért volna a mentő, mivel te is lehúzódtál meg a mögötted lévő is.
2021. szept. 8. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

A rajz érthetővé tette azonnal. Igen, a kék jól csinálta. Itt a parkolóhely kialaktása nem biztos, hogy maradéktalanul szabályos. Ha jól emlékszem 5,5 méter szabad területnek kellene mellette lennie pont az ilyen esetek miatt is. (de biztos jobban tudja ezt valaki)


Tanulság: nem állunk rá senkire, nem dugítjuk be magunkat, legyen hely manőverezgetéshez.


Második esetet ismerem... mennek gyalogék mint a birkák, de ha meghallod a mentőt ne csinálj semmit amíg fel nem fogtad pontosan merről jön és merre tart, legfőképpen ne hirtelen mert azal csak mást fogsz bajba sodorni. Ha első vagy a piros lámpa alatt akkor aztán végképp ne csinálj semmit, csak lépj rá a fékre, hogy lássák mögötted, nem fogsz elindulni.

Nyilván útja válogatja, de itt pl ezerszer könnyebben és biztonságosabban fog a mentő a szembesávon át körbeautózni mindenkit, mint a sorok között lavírozni.

Rajz itt is segíthetne, de a jobboldali szerintem teljesen fölöslegesen kóválygott rendőrösdit játszva. Annak is csak ott kellett volna maradnia a helyén. Akkor kellett volna talán csak előbbre gurulnia, ha mögötte egy jobbra kanyarodó sáv lett volna amiből így kigurult volna szabaddá téve (feltétele, hogy a mögötte levő idióta ne menjen utána ismét elzárva azt...)


Ahogy elment a mentő, LASSAN indulni el, legszerencsésebb az, ha ismét pirosat kaptál.


Egyébként a mentő végül hol ment el, hogyan oldotta meg?

2021. szept. 9. 15:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:

A 2X1 sávos úton mellettem elfért, illetve mivel a kék "átállt" így szimplán mellettünk.

A második esetben középen, és korrigálnia se kellett mert szép egyenes lett mind a két sor. Mindjárt rajzolok akkor arról is egyet....

2021. szept. 9. 16:00
 6/8 anonim ***** válasza:

Nem jól értetted. Tételezd fel, hogy a 2×1 sávoson végig parkolnak, minden egyes helyen, és úgy dugulna be a ti sorotok. Na ilyenkor hol menne el a mentő? Ezért írtam, hogy nem olyan biztos, hogy szabályos az a parkolóhely-kiépítés, ha nincs a leparkoló autóktól számított 5,5 méter meg.


Majdnem jól emlékeztem, ugyanis egyirányú forgalmú útról van szó az 5,5 méter esetében, de mint az esetetek is mutatja ez azért nem biztos, hogy máshol sem hiányzik az az 5,5 méter.


Megállás - KRESZ 40. §


(2) Egyirányú forgalmi úton az úttest bal szélén - ha közúti jelzésből más nem következik - akkor szabad megállni, ha a jármű mellett az úttest jobb széléig mérve legalább 5,5 méter szélességű hely marad.


És az ott nem is csak forgalmi okból állt meg, ahogy ti, hanem végig várakozóhelyek vannak felfestve. (parkolók) Úgy értelmeztem, hogy az az utca nem 2×1 sávosnak tűnő, valójában egyirányú utca, hanem ténylegesen szembeforgalmas 2×1 sávos.

2021. szept. 9. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
2021. szept. 9. 16:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Az első linken ne zavarjon, hogy ott a második soros megállást demózzák, a hangsúly azon van, hogy nem lesz hely mellette, ha keskeny az utca. Nálatok pedig nem volt hely. Az csak a véletlen, hogy éppen volt egy kapukijárós "lyuk". De ha az nincs?


A második linknél pedig aráytalan az az 5,5 méter, ott jóval több van a valóságban.

2021. szept. 9. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!