Mièrt így kell csinàlni?
Èn most kezdtem el tanulni vezetni, ès ma volt egy olyan szitu, amit nem èrtettem, viszont a pàromat elfelejtettem megkèrdezni.
A szitu a következő volt:
Mentünk 50 nel szabàlyszerűen. Volt kint egy tàbla, hogy valami akadàlytr balról kell kokerülni. piros fehèr balra mutató nyilak hosszú tàblàn(bocsi de a pontos nevère nem emlèkszem). De nem volt kint màs tàbla. Miközben kikerülte, hirtelen làtszódott hogy fel van szedve az út felső rètege, de nem nagyon, de egy kb 10 centis vastagsàgban elèg hosszan.Pàrom beletaposott a fèkbe, majd amikor ott voltunk a szintkülönbsègnèl, ès levette a fèkről a làbàt. Majd amikor èreztük hogy lent van a kerèk megint beletaposott. Amit nem èrtek, hogy ilyen esetben mièrt kell felengedni a fèket.
Fékezéskor előre megy a súly, megterheled az első felfüggesztést, így egyrészt könnyebben leér a lökhárító, másrészt az összenyomódott rugó már nehezebben fogja felvenni az úthibát.
Ha az úthiba előtt kicsivel elengeded a féket, akkor leveszed a terhelést az első felfüggesztésről, így simábban tudsz átmenni az úthibán.
Ahogy a kettes is írja: az autó súlypontja az első tengelyek felé tolódik, és mivel a szintkülönbség üti a futóművet, ha a fékezés miatt nagyobb erő nyomja az útra az autó orrát, nagyobbat fog ütni. Ez rossz neked, és rossz az autónak is.
Szintkülönbség előtt - legyen az kátyú, fekvőrendőr vagy felmart útburkolat - éppen ezért az ember lelép a fékről, ezzel kímélve a járművet és önmagát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!