Miért nem képesek az emberek elsajátítani a három sávos autópálya használatát?
Hiába van kitablazva a jobbra tartási kötelezettség, mennek közepén mintha nem volna holnap.
Így a jobb szélső sáv lényegében üres, ott mégse mehetsz el mellette szabályosan.
Így lesz a 3 sávos útból 2 sávos... 😃
Nekem az a kedvencem, ahogy a dél-németek közlekednek a 2 sávos pályán.
Bent vonatoznak a belsőben 70-nel mert mindenki annyiradenagyon menni akar, a külsőben meg van 500 méterenként 1 kamion, amik szépen haladnak el a sok tülekedő marha mellett.
Kényelem miatt van ez.
Saját tapasztalat. Én is inkább beállok a kapaszkodó sávba 120-al és ott zötyögök végig. Tudom, ezért meg leszek kövezve de legalább őszinte vagyok. Ez ilyen komfort zóna nekem, kamionokat nem kell előzgetni így sávváltásra sincs szükség. Csak tartom egyenesen a kormányt.
Ha 3 sáv lenne, az lenne a jó. Szélsőben a kamionok max sebessége 80-al
Középsőben a buszoké 100-al és azoké akik utazni akarnak.
A belsőben pedig menjen az összes többi hülye.
Lusták és/vagy bénák és a sávváltás gondot okoz az ilyen embereknek.
Amúgy is kevés 3 sávos szakasz van belföldön, valószínűleg ezért sem megy sokaknak.
16: akkor kérdezem másképp. Mit értesz kapaszkodósáv alatt?
Mert eddigi gyenge tudomásom szerint dombnak felfelé jobbra a legszélső sáv (amiben a kamionok és egyéb járművek kapaszkodnak a hegyre, akik nem tudnak gyorsan menni felfelé). Gyakran autópályán a leállósáv lesz kapaszkodó.
Vagy te azt érted alatta, hogy ott kapaszkodni kell a majrévasba, mert úgy tolják neki?
Ez azért okoz gondot, mert ebben az országban a magyar csak "ismerkedik" a 3 sávval, ugyanis ha most megnézzük nagyon kevés az aránya a 3 sávnak. Ennek a mai forgalom mellett már számtalan helyen 3 sávosnak kellene lennie.
A probléma azzal van, hogy a többség nem tudja értelmezni a sávokat elválasztó burkolati jeleket (sűrített, ritkított stb) ezért félnek attól, hogy a külső sáv elviszi őket egy másik útra...
Jó dolog lenne ez, ha mindenki a sebességének megfelelő sávot választana aztán amikor szétszéled a sor, akkor mindenki megy a külsőbe. Pontosan ezért lenne élvezhetetlen és használhatatlan a 3 sávos pálya itthon. Én mindig kimegyek lehetőség szerint a legszélsőbe, viszont ha nagyon rossz állapotban van akkor maradok a középsőben, ugyanis kockáztatni nem fogok.
Úgyhogy igen a 3 sávos autópálya valójában csak 2 sávos. A külsőben meg elmehetsz mellette, mivel nem előzés, hanem elhaladás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!