Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Magyarországon a rendkívül...

Magyarországon a rendkívül gyakori szabályszegés oka a gyenge és enyhe büntetés. Nagyobb visszatartó ereje lenne annak, ha a jelenleg kiadott büntetőpontokat megdupláznák és a büntetési tételeket megháromszoroznák?

Figyelt kérdés
2021. júl. 1. 11:37
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
64%

állambácsi az üzemanyagadóból jól elvan, bolond lenne bármit is bevezetni. Még a büntetést se növeli, visszatartó erő lenne az autóhasználathoz.

Nem gyanús, hogy engedik ezt a sok szart ide behozni?

2021. júl. 1. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
100%

Az én ismereteim szerint a büntetés gyakoriságának van inkább visszatartó ereje. Szóval minél több automata rendszert kéne fölszerelni, ami azonnal küldi a csekket - de nem kell, hogy az a csekk olyan rettentő nagy összegről szóljon. Akinek meg mindegy a pénz, annak majd összegyűlik a büntetőpont.


A másik, ami fontos lenne, az az ismétlődő vizsgáztatás, annak is, akit nem kapnak rajta szabálytalanságon. Alap elsőbbségi szabályokat nem tudnak autóvezetők. Pl. hogy a kanyarodó járművel szemben is elsőbbsége van a gyalogosnak. A minap egy furgonból kiabáltak ki nekem, hogy itt nincs zebra - ráadásul gyanítom, hogy az illető naponta vezet.

2021. júl. 1. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:
100%

Nem az a baj, hogy enyhe, hanem az, hogy nagyon ritka. Sokkal nagyobb kellene, hogy legyen a lebukás valószínűsége, úgy könnyen összejönnének a pontok.

Pl. autópályán nem értem, miért nem lehet gyorshajtást kiszűrni. A kameráknak adott a hely, az infrastruktúra is. Mégis sokszor úgy mennek el mellettem, aki 130-cal megyek, mintha állnék az út szélén.

A jogosítvány megtartása terén annyit szigorítanék, hogy egy "fenntartó KRESZ vizsga" mondjuk 2 évente tényleg kellene.

2021. júl. 1. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
100%

Jogosítványszerzés 21 év alatt nem lehetséges

Jellemzően nem a fiatal vezetők szabálytalankodnak.


2 évente felülvizsgálat, szigorú orvosi és alkalmassági vizsgálat

7 millió vezetői engedély van jelenleg kiadva. Ez alapján évente 3,5 millió, azaz naponta 9500 embert kéne szigorú orvosi vizsgálat alá vonni. Ez nem lehetséges.

A jelenlegi időszak jó, de ki lehetne terjeszteni esetleg periférikus látás és koncentrációs vizsgálattal


A jogosítványszerzéshez szükséges vizsgán egy pszichológiai vizsgálat

Nincs sok értelme. Szellemi betegség esetén most is csak külön engedéllyel szerzhet jogosítványt. Az meg nem valószínű, hogy 18 éves koráig nem derülne fény rá.


A jogosítványszerzéshez szükséges vizsga a jelenleginél jóval szigorúbb legyen:

-KRESZ-ben nem feleletválasztós, hanem kérdésekre kifejtős vizsga

Nem lehet kifejtős kérdéseket megfelelő sebességgel és minőségben feldolgozni.


-Városi vezetésben szükséges vezetési szám megháromszorozása

Már most is sokan 3x többet vezetnek a szükségesnél. A vizsga jó szűrő.

2021. júl. 1. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:
100%
Tök mindegy , mennyi a büntetési tétel. A lényeg az volna, hogy növeljük a lebukás esélyét. Még a legtaplóbb szabályszegőt is idegesíteni kezdené, hogy rendszeresen basztatják csekkekkel meg bírósági végzésekkel, legyen bármilyen kicsi is rajtuk az összeg.
2021. júl. 1. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:
19%

Magyarországon azért gyakori mindenféle szabályszegés, mert ilyen "beállítottságú" nép vagyunk. Ahogy a közlekedésben sem úgy más területeken sem vagyunk túlzottan szabálykövetőek.


A közlekedési szabálysértések kapcsán:

nagyjából mindenki szabálytalankodik, van aki véletlenül/figyelmetlenségből/a szabályok nem pontos ismerete miatt van aki szándékosan. Sem a rendőrség általános hozzáállása,sem a büntetési szabályok nem segítenek a helyzeten. Nyílt titok, hogy azért nem ugrik a jogosítvány gyorshajtáskor mert így az állam jót kaszál a gyorshajtókból ők meg ismán fizetnek és nyomják tovább ( tapasztalatból mondom xD ).


Szerintem felesleges álmokat kergetni, amíg nem durvulnak el a büntetési tételekkel addig egyszerűen nem lesz visszatartó ereje.


Van egy jelentős különbség a magyar és sok európai ország büntetési tételei között. Nálunk pl 15(+3)km/h sebességtúllépésig gyakorlatilag nincs bünti, 15+4km/h-tól 100euro. Svájcban pl már 2-3km/h túllépéstől büntetnek 40 frankkal, majd 80,120,160. A 15+5km/h az 200 frank, de 15+6km/h-nál már ugrik a jogsi.

Míg itthon 50-es övezetben a 68 az épp határeset a legkisebb büntihez addig Svájcban a 71 már jogosítvány elvétel.


A taxis zöld alias sárgás piros nálunk csekk, ha rendőr látja max pár pont, odakint ez jogsi elvétel. Súlyos szabálysértések, gyalogos veszélyeztetése a zebrán, baleset okozás stb ez mind mind jogsi elvétel.


Pár ismerőpöm él kint, ittas vezetésért az egyik begyűjtött egy laza 15 000 frankos büntit - plusz két év eltiltás. Négy és félmillió forintos büntetés! Autópályán vered neki 160-nal, vagyoni helyzet és keresetfüggő bönti. Volt olyan, hogy letrafizták a Ferrarist és az eltiltás mellé ment a 100 000 franknyi büntetés. 30 millió forintnyi bünti és még 200-zal sem ment :D

Tudod hányszor végigtoltam 200 felett az M3-at? :D


Svájcban is, a németeknél és az osztrákoknál is az ilyen kis baromságokért vicc büntiket adnak. Megcsekkeznek az apróságokért, de annak tényleg csak az a célja, hogy erre jobban figyelj. De a durva dolgoknál instant repül a jogsi. Az olaszoknál szintén.


Amit én kifejezetten aggasztónak találok, hogy a rendőrök nem ott dolgoznak ahol kellene. Egy időben minden autópálya felhajtóban ott állt egy rendőrautó és várta a tilosban előző kamionokat. Teljesen világos, hogy az autópályán előzési tilalomban egymást 2km/h sebességkülönbséggel előző kamionok szabálytalanok, de ezeknek nulla balesetveszélye van. Hamarabb kapsz egy ilyen előzős mögött agyvérzést az idegtől, minthogy baleset legyne belőle. De ez könnyű pénz a rendőrségnek. Kiállni és bsztatni a népet a 30-as üvezetekben, ott ahol a lakó pihenő övezetet tranzitautópályának használják, ahol tényleg egy kis sebességtúllépésből súlyos baleset lehet, ott kellene dolgozni. Semmi értelme nincs a pályán a felöljáróról trafizni, mert ha valaki 130 helyett 160-nal megy az nem balesetveszélyes. Ha egy iskola mellett vagy a belvárosban reggel 7:45-kor a 30 helyett küldi 65-70nel az már balesetveszélyes!


A videóban látható román kamion alakítása is gyönyörű, de pont azok ismerik a közlekedési rendszereket és büntetési szokásokat akik járják Európát: a kamionosok. Nyílt titok volt az is, hogy ha nincs magyar lakcímed akkor nem tudnak megbüntetni a rendőrök, mert külföldről nem tudják behajtani. Valami 2016-ig nem tudtak a külföldiekkel mit kezdeni, a saját szememmel láttam amikor a román sofőrt megcsekkezték majd a rendőr előtt ki is dobta a csekket :D

Pont ezért közlekednek a románok is úgy Magyarországon, mint otthon - sőt sokszor még durvábban.

Tudod mi történik Olaszországban,ha elkövetsz egy súlyos szabálytalanságot: megbüntetnek és behajtják külföldről is. De az sem ritka, hogy elveszik a vezető és a jármű okmányait amíg a büntetést ki nem fizetik. Ugyanezt megcsinálják a szlovének is.

Az olaszok majdnem mindenkivel kötöttek bilaterális egyezményt, az olasz rendőr a helyszínen bevonhatja a magyar vegyezetői engedélyt!


Nem az alapvető szabályokat kellene szigorítani, mert azt felesleges. Aki levizsgázott az ismeri a rá vonatkozó szabályokat, csak egyszerűen leszrja azokat.

A rendőrségnek lenne szüksége komolyabb munkaerőre, több büntetési keretet adó szabályokra, olyan szabályokra amik lehetővé teszik a vezető visszatartását a bírság kifizetéséig, biztosítani nekik a kártyás terminált..

Módosítania szabálysértési türvényt és a BTK-t és szépen meg kellene mindenkinek qrni a s....t, de úgy tisztességesen. Amikor több száezres birságokat kapnak a szabálysértők, bevonják a jogsit, a bírságot 30 napon belül ráterhelik a vagyontárgyaira, lefoglalják a járművet és hasonlók lesznek na majd akkor lesz rend az utakon.


Csak ez az államnak rövid távon nem érdeke, mert a trafizás több pénzt hoz...

2021. júl. 1. 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 Alex Fly ***** válasza:
100%

Nem. Visszatartó ereje nem a büntetés mértékének van, hanem az elkerülhetetlenségének lenne.

Hiába emelnék a tételeket akár több millió forintra, ha évtizedenként esetleg egy alkalommal kiosztják, attól még nem változik semmi.

Ellenben akár egy csekély, 10000 forintos szankció is elég elrettentő erővel rendelkezne, ha azt mindenki minden esetben - akár naponta többször is - megkapná.

2021. júl. 2. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:

[link]

mondjuk èn mentőt hívtam volna...

A vàlaszaimat nem èrtem mièrt töröltèk, nem volt szabàlyellenes...

2021. júl. 7. 05:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!