Négyévszakos gumi jól viselkedik ebben a kánikulában? biztonságosan meg lehet vele állni?
Magyarra forditva,mimdig az út és időjárási viszonyoknak megfelelően kell vezetni.
Langsam fahren Sie bitte...
10:
Nem kötekedésből.
Értem én, hogy az előző évek enyhe téli időjárására hivatkozva használ 4 évszakosat télen, de mi van ha:
- Valaki többször jár olyan helyen ahol hó van?
- A következő évek téli időjárása kemény,fagyos lesz, sok hóval?
- Meddig használható (év) egy négyévszakos gumiabroncs?
"- Valaki többször jár olyan helyen ahol hó van?"
Mivan ha, mivan ha.... De nem így van. És amúgy is, nem mondta senki, hogy a 4 évszakos hóban elakad azonnal.
Ha a cél, hogy higgadtan eljuss A-ból B-be és nem adrenalin nyomja a gázt meg az agyadat sem dobod el vezetés közben akkor teljesen jó a 4-évszakos. Amikor már az évszak ment meg valamitől -természetesen a 4évszak <> nyári vagy téli viszonylatában- (és nézz utána a statisztikában a balesetek tragikus kimenetelének hány százaléka múlik ezen) ott a probléma jóval előbb és más miatt keletkezett.
Ha kicsit számolsz kiderül, hogy mondjuk az a fékútkülönbség amit szélsőséges esetre ( a PR miatt) megadnak 5km/h sebességcsökkentéssel eliminálható.
Az átmeneti évszakban, nappali 18-20fok és az éjszakai fagyok idején sem fogsz napi 2x gumit cserélgetni.
Mellesleg 1990 előtt majdhogynem ismeretlen volt az évszakos gumi. Persze akinél akár hivatásból adódóan nagy az évi km (>25-30e) célszerű a téli/nyári de évi 10e esetén fölösleges 8 évente kidobni a környezetbe 2 garnitura gumit szinte újszerű bordázattal mert kikeményedett és ezért lett veszélyes.
16os
Értem én mit mondasz, de árnyaltabban látom a dolgot. Először is tisztázom, egy igencsak sok lóerős és nyomatékos dízellel járok sokat, most egy Michelin nyári szett van alatta, télen pedig egy Dunlop téli. Tudom mit jelent a jó gumi, és azt is, hogy milyen a szar, mert van több autóm, illetve más autókat is vezetek.
Most ebben a kánikulában áldom a jó nyári gumit, én nyáron megyek még téltől is többet, és tapasztalataim alapján forró aszfalton egy téligumi rosszabb, mint télen a havon egy jó nyárigumi. Inkább vigyázok télen a hóban szar gumival, minthogy nyáron arra imádkozzak, hogy ne kopjon le a téli vagy a 4 évszakos 2000 km út alatt, vagy hogy 40 méteres fékút helyett 100 méteren tudjak megállni.
A másik, hogy mondom, jó téligumim van, oké, volt most télen is jópár nap, hét, mikor jégen, hóban, fagyban kellett. De utána jöttek az enyhülések, a rengeteg eső, plusz fokok, száraz aszfalt utána... Meg vagyok győződve, hogy sokkal jobb lett volna egy profi 4 évszakos, ami azonnal alkalmazkodik a nem túl szélsőséges időjáráshoz, mint a nagyon hidegre optimalizált téligumim.
A 30 centi hótól úgysem véd semmi, vagy jó sofőr vagy, és lendületből mész, vagy szerencséd van. De 30 centis hóban elég egy néhány fokos emelkedő, és ott még egy quattro Audi is elakad. Lánc kell olyankor, ami egész télen a csomagtartóban van, és akkor elmész bárhol.
Amúgy nem akarok én nagyon meggyőzni senkit, de én nagyon hiszek benne, hogy jó lesz a következő telekre ez a 4 évszakos az őszi, téli, kora tavaszi időszakra, utána meg jöhet a jó nyári. Mindenesetre most még egyszezonra jó lesz a Dunlop, úgyhogy még várat magára a próba nálam is.
Adott gumitól függ, hogy milyen időben mit bírnak. Két hónapja vettem négyévszakost, előtte egy csomó tesztet néztem, és nagyon nagy különbségek voltak. A Nexen havas úton is a nagyon jó eredményeket ért el, és itt eszerint kánikulában is jobb volt, mint némely nyári:
Most olyan különösen nem próbálgattam a fékezést, de azért kellett párszor intenzívebben fékezni. Nem vettem észre, hogy probléma lett volna, vagy csikorgott volna. Kb. 300 km körül mentem, mióta tart a hőség. De amúgy nem vezetek túl sokat, ezért is vettem négyévszakost.
A nyárit kb. 8 év után kellett lecserélni, a téli Bridgestone pedig 10 évesen még 5 mm ugyan, de átmeneti időben is olyan kemény, mint az üveg. Szóval inkább veszek egy ilyen tűrhető négyévszakost, aztán 5 év múlva lecserélem, nem öreg gumival járok.
De bizony, azért kell téli gumi, mert a hideg mellett hó (és víz) van. Száraz hidegben 5 perc alatt felmelegszik annyira a nyári gumi, hogy lesz egy tűrhető tapadása. Ha teljesen szárazak az utak, -10-ben nem jelent problémát nyári gumival menni. Viszont jeges, hóleves úton már igen.
És a 7 fok se 7 fok. Inkább csak a nagyon ócska gumiknál. A jobb nyáriak, ha nem régiek, még 0 foknál is teljesen jók.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!