Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Négyévszakos gumi jól viselked...

Négyévszakos gumi jól viselkedik ebben a kánikulában? biztonságosan meg lehet vele állni?

Figyelt kérdés
2021. jún. 23. 15:50
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:
43%

Magyarra forditva,mimdig az út és időjárási viszonyoknak megfelelően kell vezetni.

Langsam fahren Sie bitte...

2021. jún. 24. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 kriszpo ***** válasza:
62%

10:

Nem kötekedésből.

Értem én, hogy az előző évek enyhe téli időjárására hivatkozva használ 4 évszakosat télen, de mi van ha:

- Valaki többször jár olyan helyen ahol hó van?

- A következő évek téli időjárása kemény,fagyos lesz, sok hóval?

- Meddig használható (év) egy négyévszakos gumiabroncs?

2021. jún. 24. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 anonim ***** válasza:
nekem 4 èvszakosom van. Megfelelően működik. A hèten vettem 1500 ft èrt rosz gumit felnivel. Arra rátetetem, tèlen meg megveszem a nyárit, ès megy a nègyèvszakos felnire...
2021. jún. 24. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/24 anonim ***** válasza:
76%

"- Valaki többször jár olyan helyen ahol hó van?"

Mivan ha, mivan ha.... De nem így van. És amúgy is, nem mondta senki, hogy a 4 évszakos hóban elakad azonnal.

2021. jún. 24. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 kokomfitty ***** válasza:
87%

Ha a cél, hogy higgadtan eljuss A-ból B-be és nem adrenalin nyomja a gázt meg az agyadat sem dobod el vezetés közben akkor teljesen jó a 4-évszakos. Amikor már az évszak ment meg valamitől -természetesen a 4évszak <> nyári vagy téli viszonylatában- (és nézz utána a statisztikában a balesetek tragikus kimenetelének hány százaléka múlik ezen) ott a probléma jóval előbb és más miatt keletkezett.

Ha kicsit számolsz kiderül, hogy mondjuk az a fékútkülönbség amit szélsőséges esetre ( a PR miatt) megadnak 5km/h sebességcsökkentéssel eliminálható.

Az átmeneti évszakban, nappali 18-20fok és az éjszakai fagyok idején sem fogsz napi 2x gumit cserélgetni.

Mellesleg 1990 előtt majdhogynem ismeretlen volt az évszakos gumi. Persze akinél akár hivatásból adódóan nagy az évi km (>25-30e) célszerű a téli/nyári de évi 10e esetén fölösleges 8 évente kidobni a környezetbe 2 garnitura gumit szinte újszerű bordázattal mert kikeményedett és ezért lett veszélyes.

2021. jún. 24. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 kriszpo ***** válasza:
43%
14: Azért írtam amit írtam, mert nem szabad általánosítani. Tehát, aki csak nyáron vezet, mert télen fosik, annak elég a nyári gumi, télen úgysem veszi elő a kocsit, max hétvégén a legközelebbi Tescoig. Aztán van aki télen-nyáron megy, hóban-fagyban. Nem írtam, hogy rossz a 4 évszakos, azt mindenki maga tudja, hogy milyenek a vezetési szokásai és hogy mennyit hol hogyan megy. Általánosságban +7-től nyári, alatta téli, mert lehet 30 cm hó akár márciusban is és akkor "mindenkinek át kell ülnie egy másik autóba..." Miattam akár kotont is húzhat a felnire bárki...
2021. jún. 25. 08:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/24 anonim ***** válasza:
76%

16os

Értem én mit mondasz, de árnyaltabban látom a dolgot. Először is tisztázom, egy igencsak sok lóerős és nyomatékos dízellel járok sokat, most egy Michelin nyári szett van alatta, télen pedig egy Dunlop téli. Tudom mit jelent a jó gumi, és azt is, hogy milyen a szar, mert van több autóm, illetve más autókat is vezetek.

Most ebben a kánikulában áldom a jó nyári gumit, én nyáron megyek még téltől is többet, és tapasztalataim alapján forró aszfalton egy téligumi rosszabb, mint télen a havon egy jó nyárigumi. Inkább vigyázok télen a hóban szar gumival, minthogy nyáron arra imádkozzak, hogy ne kopjon le a téli vagy a 4 évszakos 2000 km út alatt, vagy hogy 40 méteres fékút helyett 100 méteren tudjak megállni.

A másik, hogy mondom, jó téligumim van, oké, volt most télen is jópár nap, hét, mikor jégen, hóban, fagyban kellett. De utána jöttek az enyhülések, a rengeteg eső, plusz fokok, száraz aszfalt utána... Meg vagyok győződve, hogy sokkal jobb lett volna egy profi 4 évszakos, ami azonnal alkalmazkodik a nem túl szélsőséges időjáráshoz, mint a nagyon hidegre optimalizált téligumim.

A 30 centi hótól úgysem véd semmi, vagy jó sofőr vagy, és lendületből mész, vagy szerencséd van. De 30 centis hóban elég egy néhány fokos emelkedő, és ott még egy quattro Audi is elakad. Lánc kell olyankor, ami egész télen a csomagtartóban van, és akkor elmész bárhol.

Amúgy nem akarok én nagyon meggyőzni senkit, de én nagyon hiszek benne, hogy jó lesz a következő telekre ez a 4 évszakos az őszi, téli, kora tavaszi időszakra, utána meg jöhet a jó nyári. Mindenesetre most még egyszezonra jó lesz a Dunlop, úgyhogy még várat magára a próba nálam is.

2021. jún. 25. 09:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/24 anonim ***** válasza:
100%

Adott gumitól függ, hogy milyen időben mit bírnak. Két hónapja vettem négyévszakost, előtte egy csomó tesztet néztem, és nagyon nagy különbségek voltak. A Nexen havas úton is a nagyon jó eredményeket ért el, és itt eszerint kánikulában is jobb volt, mint némely nyári:

[link]

Most olyan különösen nem próbálgattam a fékezést, de azért kellett párszor intenzívebben fékezni. Nem vettem észre, hogy probléma lett volna, vagy csikorgott volna. Kb. 300 km körül mentem, mióta tart a hőség. De amúgy nem vezetek túl sokat, ezért is vettem négyévszakost.

A nyárit kb. 8 év után kellett lecserélni, a téli Bridgestone pedig 10 évesen még 5 mm ugyan, de átmeneti időben is olyan kemény, mint az üveg. Szóval inkább veszek egy ilyen tűrhető négyévszakost, aztán 5 év múlva lecserélem, nem öreg gumival járok.

2021. jún. 25. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 Meton ***** válasza:
43%
Talán kezdjük azzal, hogy a téli gumi nem a hó miatt kell, hanem mert hideg van. A nyári gumi 7 fokos hőmérséklet felett jó, de ha hidegebb van, akkor felkeményedik és elveszti a tapadását. Autóversenyeken például direkt előmelegítik a gumit, hogy jobban tapadjon. Fordítva nincs akkora gond, mert csak lágyabb lesz a gumi, amitől akár jobb is lehet a tapadása. A 4 évszakos gumi kicsit jobban bírja a hideget, de közel sem tudja azt, amit egy téli gumi.
2021. jún. 27. 02:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/24 anonim ***** válasza:
83%

De bizony, azért kell téli gumi, mert a hideg mellett hó (és víz) van. Száraz hidegben 5 perc alatt felmelegszik annyira a nyári gumi, hogy lesz egy tűrhető tapadása. Ha teljesen szárazak az utak, -10-ben nem jelent problémát nyári gumival menni. Viszont jeges, hóleves úton már igen.

És a 7 fok se 7 fok. Inkább csak a nagyon ócska gumiknál. A jobb nyáriak, ha nem régiek, még 0 foknál is teljesen jók.

2021. jún. 27. 05:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!