Cipzárelv! Őszintén, komolyan! Itt kinek volt igaza? Mi tulajdonképpen a cipzárelv és nálunk, hogy érdemes ilyen helyzetben közlekedni?
Még a hvg olvasói között is megoszlik a vélemény, pedig itt értelmiségiek, külföldön gyakran járó liberális emberek szoktak írni.
Valaki szerint a "forgalmi sáv vége" tábla nem a zipzárelvre vonatkozik és azt jelenti, hogy minél hamarabb meg kell kezdeni a besorolást (főleg, hogy a bal oldali szűnik meg és a jobbra tartás miatt a belsőben nem lehet végighúzni), ergo igaza volt a Skoda-snak.
Mások szerint totál idióta mindenki és mindkét sávot meg kellene tölteni (kérdés, hogyan értelmezve, mert mindig lesz egy sáv, ami hosszabb). Valaki szerint a zipzárelv semmivel nem hatékonyabb áteresztés szempontjából, mert senki nem tartja a követési távolságot és ezért értelmét veszti, hiszen a megszűnőből lassabban tudnak csak besorolni.
MI AZ IGAZSÁG?
És az igazságon túlmenően ti mit javasolnátok nekem, hogy itthon mihez tartsam magam kezdő, de magabiztos jogsisként? Ha igaza van a videóban elszenvedőnek, akkor legközelebb is cselekedjen hasonlóan vagy fogadja meg a Skoda-s "büntetését"?
Kresz szerint a skodás volt szabálytalan, a kamerás szabályos volt.
Személyautóval szabályosan előremehetsz a megszűnő sávon, és ebben nem akadályozhat senki önkényesen, ugyanakkor a külső sávban haladóknak nem kötelessége beengedni téged és nem is erőszakolhatod ki a "beengedést". Ezek a száraz tények.
Egyébiránt lenne pár megjegyzésem:
1) két sorban állásnak az az értelme, hogy fele akkora a sor, így adott esetben nem torlódik vissza egy korábbi csomópontba. Ezen a helyen ez a veszély nem fenyeget, mert kilométerekre van az előző csomópont.
2) ha csak a végén megy a tökörészés a beengedlek-nem engedlekkel, akkor adott esetben emiatt lemaradnak egy-egy behajtási lehetőségről a körforgalomba, ezáltal csökken az áteresztőképesség, ergo az egész sor lassabban halad. (Tehát az 1 sávon haladás hatékonyabb)
3) teherautók, buszok nem használhatják a belső sávot, így indokolatlanul előnyben részesülnek a személyautósok. (Tehát az 1 sávon haladás igazságosabb)
4) a megkülönböztető jelzéses járművek (mentő, tűzoltó, stb.) könnyebben előre tudnak sorolni, mert sajnos "mentősávot" (rettungsgasse) nem alkalmazza a legtöbb autóvezető, így sokkal lassabban tudna csak haladni egy mkj. jármű.
Összességében szerintem ezen a helyen több érv szól az egy sávban sorakozás mellett, szóval én is be szoktam állni a jobb oldali sorba, de elfogadom, ha valaki előremegy a megszűnőben.
Ha nagyon nagy a sor, akkor inkább elkerülöm ezt az útszakaszt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!