Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Cipzárelv! Őszintén, komolyan!...

Cipzárelv! Őszintén, komolyan! Itt kinek volt igaza? Mi tulajdonképpen a cipzárelv és nálunk, hogy érdemes ilyen helyzetben közlekedni?

Figyelt kérdés

[link]


Még a hvg olvasói között is megoszlik a vélemény, pedig itt értelmiségiek, külföldön gyakran járó liberális emberek szoktak írni.

Valaki szerint a "forgalmi sáv vége" tábla nem a zipzárelvre vonatkozik és azt jelenti, hogy minél hamarabb meg kell kezdeni a besorolást (főleg, hogy a bal oldali szűnik meg és a jobbra tartás miatt a belsőben nem lehet végighúzni), ergo igaza volt a Skoda-snak.


Mások szerint totál idióta mindenki és mindkét sávot meg kellene tölteni (kérdés, hogyan értelmezve, mert mindig lesz egy sáv, ami hosszabb). Valaki szerint a zipzárelv semmivel nem hatékonyabb áteresztés szempontjából, mert senki nem tartja a követési távolságot és ezért értelmét veszti, hiszen a megszűnőből lassabban tudnak csak besorolni.


MI AZ IGAZSÁG?

És az igazságon túlmenően ti mit javasolnátok nekem, hogy itthon mihez tartsam magam kezdő, de magabiztos jogsisként? Ha igaza van a videóban elszenvedőnek, akkor legközelebb is cselekedjen hasonlóan vagy fogadja meg a Skoda-s "büntetését"?



2021. máj. 27. 18:28
1 2 3
 21/23 anonim ***** válasza:
100%

Kresz szerint a skodás volt szabálytalan, a kamerás szabályos volt.

Személyautóval szabályosan előremehetsz a megszűnő sávon, és ebben nem akadályozhat senki önkényesen, ugyanakkor a külső sávban haladóknak nem kötelessége beengedni téged és nem is erőszakolhatod ki a "beengedést". Ezek a száraz tények.


Egyébiránt lenne pár megjegyzésem:

1) két sorban állásnak az az értelme, hogy fele akkora a sor, így adott esetben nem torlódik vissza egy korábbi csomópontba. Ezen a helyen ez a veszély nem fenyeget, mert kilométerekre van az előző csomópont.

2) ha csak a végén megy a tökörészés a beengedlek-nem engedlekkel, akkor adott esetben emiatt lemaradnak egy-egy behajtási lehetőségről a körforgalomba, ezáltal csökken az áteresztőképesség, ergo az egész sor lassabban halad. (Tehát az 1 sávon haladás hatékonyabb)

3) teherautók, buszok nem használhatják a belső sávot, így indokolatlanul előnyben részesülnek a személyautósok. (Tehát az 1 sávon haladás igazságosabb)

4) a megkülönböztető jelzéses járművek (mentő, tűzoltó, stb.) könnyebben előre tudnak sorolni, mert sajnos "mentősávot" (rettungsgasse) nem alkalmazza a legtöbb autóvezető, így sokkal lassabban tudna csak haladni egy mkj. jármű.


Összességében szerintem ezen a helyen több érv szól az egy sávban sorakozás mellett, szóval én is be szoktam állni a jobb oldali sorba, de elfogadom, ha valaki előremegy a megszűnőben.


Ha nagyon nagy a sor, akkor inkább elkerülöm ezt az útszakaszt.

2021. máj. 28. 06:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/23 anonim ***** válasza:
51%
Kitűnő érvelés!
2021. máj. 28. 07:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/23 anonim ***** válasza:
25%
Ha a leállósáv végig meglenne, ami pont az előrejelző táblánál szűnik meg, akkor okésabb lenne a dolog, pl ott el tudna menni a mentő.
2021. máj. 28. 07:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!