Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Cipzárelv! Őszintén, komolyan!...

Cipzárelv! Őszintén, komolyan! Itt kinek volt igaza? Mi tulajdonképpen a cipzárelv és nálunk, hogy érdemes ilyen helyzetben közlekedni?

Figyelt kérdés

[link]


Még a hvg olvasói között is megoszlik a vélemény, pedig itt értelmiségiek, külföldön gyakran járó liberális emberek szoktak írni.

Valaki szerint a "forgalmi sáv vége" tábla nem a zipzárelvre vonatkozik és azt jelenti, hogy minél hamarabb meg kell kezdeni a besorolást (főleg, hogy a bal oldali szűnik meg és a jobbra tartás miatt a belsőben nem lehet végighúzni), ergo igaza volt a Skoda-snak.


Mások szerint totál idióta mindenki és mindkét sávot meg kellene tölteni (kérdés, hogyan értelmezve, mert mindig lesz egy sáv, ami hosszabb). Valaki szerint a zipzárelv semmivel nem hatékonyabb áteresztés szempontjából, mert senki nem tartja a követési távolságot és ezért értelmét veszti, hiszen a megszűnőből lassabban tudnak csak besorolni.


MI AZ IGAZSÁG?

És az igazságon túlmenően ti mit javasolnátok nekem, hogy itthon mihez tartsam magam kezdő, de magabiztos jogsisként? Ha igaza van a videóban elszenvedőnek, akkor legközelebb is cselekedjen hasonlóan vagy fogadja meg a Skoda-s "büntetését"?



2021. máj. 27. 18:28
1 2 3
 11/23 anonim ***** válasza:
42%

7 ne zavarjon, hogy van szabály rá. Amíg betartja a sebességkorlátozást, miért ne mehetne előre, nem kötelező egy sávban bégetni.

Korábban én is úgy gondoltam, hogy át kell sorolni, már 800 méterrel korábban a jelzőtáblánál.

Csak közben elolvastam egy hasonló cikk után a vonatkozó szabályokat, és tudomásul vettem.

Van akinek ez nem megy.

2021. máj. 27. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/23 anonim ***** válasza:
100%

Egy példa Németországból:

München, Bayern

[link]


Annyi, hogy itt (a linkben) tul képpen nem egyik vagy másik sáv szűnik meg, hanem a kettő egybeolvad.


Természetesen, ha két tömött sávból egy lesz ott mindenképpen lesz torlódás csak nem mindegy, hogy 1 vagy 2 km hosszan. Elvben ott kell alkalmazni a cipzárelvet, ahol a sáv elfogy és nem korábban. De persze ha a sofőrök 90%-a rosszul alkalmazza akkor már kicsit cikibb a helyzet, mert tényleg pofátlanságnak tűnik beelőzni a sort.


Olyan ez, mint autópályán a jobbratartás. Full egyszerű lenne, de ha a háromsávos szakaszon a szélső sáv tök üres, a középsőben lassan mennek, akkor a többiek szabálytalansága miatt vagy jobbról előzök, ami szabálytalan vagy rendszeresen 2 sáv balra be majd 2 jobbra ki, ami meg veszélyes és életszerűtlen...

2021. máj. 27. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/23 anonim ***** válasza:
100%

Az a német példa nem teljesen ez. Itt egy autóút végén kellett beállni 1 sorba.


Az nincs rendjén, hogy ennyi számú autó rendszeresen összetömörödik ott, teljesen mindegy, hogy 1-2 vagy 3 sorban és nem baleset miatt, hanem alapból, rendszeresen! A besoroltak ezt nagyon jól tudják, előre gondolkoznak, a többi meg...


Szóval itt is nagyon rá kellene nézni a közútkezelőre és az illetékes önkormira, miért alakulhat ez így ki? Mi miatt nincs meg a szükséges számú áteresztőképesség a körforgalomban? Miképpen lehetne a valódi problémát megoldani?

2021. máj. 27. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/23 anonim ***** válasza:
100%
Mindkét oldalt meg lehet érteni, a kamerás szemében a többi autós hülye, mert nem használják ki mind a két sávot, és ő elvileg szabályosan közlekedik, a többi autós szemében meg előrepofátlankodik, és felhúzzák magukat rajta, hogyha mindenki ki tudja várni a sorát, akkor ő miért nem. Én se szoktam amúgy elmenni a sáv végéig, mert nem akarom, hogy én legyen a bunkó, meg ne engedjenek be, plusz ha pár kivételtől eltekintve mindenki azt a döntést hozza, hogy besorol, akkor lehet ahhoz kéne alkalmazkodni, hiába hülyeség. Biztos tudják valamennyien az elvet, csak mások miatt vagy épp a saját döntésük miatt nem alkalmazzák, de amíg a cipzár-elv fogalma sincs meg az embereknek, addig semmilyen változást nem lehet elkezdeni. Mondjuk nem tudom, hogy lehetne ezt elterjeszteni, én is 2 évvel a jogsiszerzés után tudtam meg, hogy létezik ilyen, amikor egy autós villantgatott rám, hogy miért nem engedtem be. De ha el is lenne magyarázva mindenhol, szerintem akkor se alkalmaznák annyival többen, mert megszokták ezt, akkor minek csinálják máshogy. Ahogy a mondás is tartja: van az a sor, aminek jobb a végén állni.
2021. máj. 27. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/23 anonim ***** válasza:
100%

Megnéztem jobban azt a linkelt német utcaképet.

Ha picit távolabbról rátekintünk, kitűnik, hogy az ott egy bazinagy kereszteződés egyetlen részlete! Namost a kicsivel visszább már van egy hatalmas jobbra elkerülő amivel a becipzározandók jókora része kiseperhető. Utána van egy egyenesen átszáguldó, ezzel mehet a többi jókora része, majd jön a linkelt kép, de ez is kettéágazik, ha jól látom.


Ezzel szemben veszprémben mi van? Egy az egybe betolják minden irányból a forgalmat, gondolom jó szokás szerint 1-1 sávval, aztán ott vannak leszarva, majd átmennek az erősebb kutya basik elve alapján.

2021. máj. 27. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/23 anonim ***** válasza:

Na, azt hiszem nem jól látom azt a német képet, de a mondandóm lényege szerintem átment. Nem tudom miért kell körforgalommal teleszarni az országot, mert nem az a legjobb, legcélszerűbb megoldás mindenhol és nagyon könnyen csak még több problémát generál.


A valódi "bűnös" ezúttal is egészen máshol keresendő. Egy része egészen biztosan az autósoktatási rendszerben van, ahogy fentebb is olvasható.

2021. máj. 27. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 anonim ***** válasza:
100%
A német példa valóban egy komplex kereszteződés része, viszont ez egy marha forgalmas hely, ahol minden hétköznap délután áll a sor. De ez lényegtelen, a lényeg az, hogy a rendelkezésre álló sávokat ki kell használni, ekkor a dugó fele olyan hosszú lesz és kisebb eséllyel dugítja el az előző kereszteződést.
2021. máj. 27. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/23 anonim ***** válasza:

Igen, ez így van, szerintem itt is mindennapos a sorakozó, de a kérdéses helyen nincs mit bedugítson visszafelé, ezért is állnak fel a szitut jól ismerő ingázó helyiek már jóval a párhuzamos út vége előtt. De még az is elképzelhető lenne, hogy volt két autósor, csak már mindenkit beengedtek, (mert nem egészen helyesen értelmezték a zippzárkodást az előrerongyoló erőszakosok) és emiatt nem haladt a többi, a skodás meg megunta.


Engem leginkább az érdekelne, hogy miért nem halad át a kereszteződésen a forgalom amikor már réges rég 1 sávon mennek a végén. Hol van az igazi kutya elásva?

2021. máj. 27. 23:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/23 anonim ***** válasza:
100%

18: pedig a cipzárt a sáv végén kell alkalmazni.


A másik, hogy a helyiek lehet ismerik a szitut, de ha odakeveredik egy idegen az honnan tudhatná...

2021. máj. 27. 23:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 anonim ***** válasza:
0%
Minimum feltűnik neki a libasor. :)
2021. máj. 28. 01:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!