Cipzárelv! Őszintén, komolyan! Itt kinek volt igaza? Mi tulajdonképpen a cipzárelv és nálunk, hogy érdemes ilyen helyzetben közlekedni?
Még a hvg olvasói között is megoszlik a vélemény, pedig itt értelmiségiek, külföldön gyakran járó liberális emberek szoktak írni.
Valaki szerint a "forgalmi sáv vége" tábla nem a zipzárelvre vonatkozik és azt jelenti, hogy minél hamarabb meg kell kezdeni a besorolást (főleg, hogy a bal oldali szűnik meg és a jobbra tartás miatt a belsőben nem lehet végighúzni), ergo igaza volt a Skoda-snak.
Mások szerint totál idióta mindenki és mindkét sávot meg kellene tölteni (kérdés, hogyan értelmezve, mert mindig lesz egy sáv, ami hosszabb). Valaki szerint a zipzárelv semmivel nem hatékonyabb áteresztés szempontjából, mert senki nem tartja a követési távolságot és ezért értelmét veszti, hiszen a megszűnőből lassabban tudnak csak besorolni.
MI AZ IGAZSÁG?
És az igazságon túlmenően ti mit javasolnátok nekem, hogy itthon mihez tartsam magam kezdő, de magabiztos jogsisként? Ha igaza van a videóban elszenvedőnek, akkor legközelebb is cselekedjen hasonlóan vagy fogadja meg a Skoda-s "büntetését"?
7 ne zavarjon, hogy van szabály rá. Amíg betartja a sebességkorlátozást, miért ne mehetne előre, nem kötelező egy sávban bégetni.
Korábban én is úgy gondoltam, hogy át kell sorolni, már 800 méterrel korábban a jelzőtáblánál.
Csak közben elolvastam egy hasonló cikk után a vonatkozó szabályokat, és tudomásul vettem.
Van akinek ez nem megy.
Egy példa Németországból:
München, Bayern
Annyi, hogy itt (a linkben) tul képpen nem egyik vagy másik sáv szűnik meg, hanem a kettő egybeolvad.
Természetesen, ha két tömött sávból egy lesz ott mindenképpen lesz torlódás csak nem mindegy, hogy 1 vagy 2 km hosszan. Elvben ott kell alkalmazni a cipzárelvet, ahol a sáv elfogy és nem korábban. De persze ha a sofőrök 90%-a rosszul alkalmazza akkor már kicsit cikibb a helyzet, mert tényleg pofátlanságnak tűnik beelőzni a sort.
Olyan ez, mint autópályán a jobbratartás. Full egyszerű lenne, de ha a háromsávos szakaszon a szélső sáv tök üres, a középsőben lassan mennek, akkor a többiek szabálytalansága miatt vagy jobbról előzök, ami szabálytalan vagy rendszeresen 2 sáv balra be majd 2 jobbra ki, ami meg veszélyes és életszerűtlen...
Az a német példa nem teljesen ez. Itt egy autóút végén kellett beállni 1 sorba.
Az nincs rendjén, hogy ennyi számú autó rendszeresen összetömörödik ott, teljesen mindegy, hogy 1-2 vagy 3 sorban és nem baleset miatt, hanem alapból, rendszeresen! A besoroltak ezt nagyon jól tudják, előre gondolkoznak, a többi meg...
Szóval itt is nagyon rá kellene nézni a közútkezelőre és az illetékes önkormira, miért alakulhat ez így ki? Mi miatt nincs meg a szükséges számú áteresztőképesség a körforgalomban? Miképpen lehetne a valódi problémát megoldani?
Megnéztem jobban azt a linkelt német utcaképet.
Ha picit távolabbról rátekintünk, kitűnik, hogy az ott egy bazinagy kereszteződés egyetlen részlete! Namost a kicsivel visszább már van egy hatalmas jobbra elkerülő amivel a becipzározandók jókora része kiseperhető. Utána van egy egyenesen átszáguldó, ezzel mehet a többi jókora része, majd jön a linkelt kép, de ez is kettéágazik, ha jól látom.
Ezzel szemben veszprémben mi van? Egy az egybe betolják minden irányból a forgalmat, gondolom jó szokás szerint 1-1 sávval, aztán ott vannak leszarva, majd átmennek az erősebb kutya basik elve alapján.
Na, azt hiszem nem jól látom azt a német képet, de a mondandóm lényege szerintem átment. Nem tudom miért kell körforgalommal teleszarni az országot, mert nem az a legjobb, legcélszerűbb megoldás mindenhol és nagyon könnyen csak még több problémát generál.
A valódi "bűnös" ezúttal is egészen máshol keresendő. Egy része egészen biztosan az autósoktatási rendszerben van, ahogy fentebb is olvasható.
Igen, ez így van, szerintem itt is mindennapos a sorakozó, de a kérdéses helyen nincs mit bedugítson visszafelé, ezért is állnak fel a szitut jól ismerő ingázó helyiek már jóval a párhuzamos út vége előtt. De még az is elképzelhető lenne, hogy volt két autósor, csak már mindenkit beengedtek, (mert nem egészen helyesen értelmezték a zippzárkodást az előrerongyoló erőszakosok) és emiatt nem haladt a többi, a skodás meg megunta.
Engem leginkább az érdekelne, hogy miért nem halad át a kereszteződésen a forgalom amikor már réges rég 1 sávon mennek a végén. Hol van az igazi kutya elásva?
18: pedig a cipzárt a sáv végén kell alkalmazni.
A másik, hogy a helyiek lehet ismerik a szitut, de ha odakeveredik egy idegen az honnan tudhatná...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!