Cipzárelv! Őszintén, komolyan! Itt kinek volt igaza? Mi tulajdonképpen a cipzárelv és nálunk, hogy érdemes ilyen helyzetben közlekedni?
Még a hvg olvasói között is megoszlik a vélemény, pedig itt értelmiségiek, külföldön gyakran járó liberális emberek szoktak írni.
Valaki szerint a "forgalmi sáv vége" tábla nem a zipzárelvre vonatkozik és azt jelenti, hogy minél hamarabb meg kell kezdeni a besorolást (főleg, hogy a bal oldali szűnik meg és a jobbra tartás miatt a belsőben nem lehet végighúzni), ergo igaza volt a Skoda-snak.
Mások szerint totál idióta mindenki és mindkét sávot meg kellene tölteni (kérdés, hogyan értelmezve, mert mindig lesz egy sáv, ami hosszabb). Valaki szerint a zipzárelv semmivel nem hatékonyabb áteresztés szempontjából, mert senki nem tartja a követési távolságot és ezért értelmét veszti, hiszen a megszűnőből lassabban tudnak csak besorolni.
MI AZ IGAZSÁG?
És az igazságon túlmenően ti mit javasolnátok nekem, hogy itthon mihez tartsam magam kezdő, de magabiztos jogsisként? Ha igaza van a videóban elszenvedőnek, akkor legközelebb is cselekedjen hasonlóan vagy fogadja meg a Skoda-s "büntetését"?
Úgy, ahogy a cikkben is leírják. Fe lkell tölteni mindkét sávot és 1 innen 1 onnan. A probléma itthon azzal van, hogy a gyökerek 90%-a beleáll abba a sávba, ami nem szűnik meg és aztán felháborodnak, hogy mások merik használni a megszűnőt is. Pedig nem ördögtől való az se, csak a sok birka azt hiszi, hogy miattuk kerül hátrébb, pedig nem, a saját baromsága miatt.
Az már egy külön nyalánkság, hogy sokszor ezek a gyökerek pont azért nem engednek be az elfogyó sávból, mert a sok birka azt hiszi, hogy te g*ci módon előre törtél. Pedig nem, csak fel kellene tölteni mindkét sávot és eloszlanának az autók, rövidülne a sor.
Ez örök téma. Egyébként németeknél is gyakran látom azt a mentalitást, hogy 2km-te előre ki van írva, akkor besorolnak, és birkulnak a megnemszűnő sávban.
Mondjuk náluk hagyomány a sorban állás.
És itt is megy a szemétkedés, nembeengedés, csak egyre ritkábban. Olyat is láttam már, hogy kötsög kamionos beállt a két sáv közé, hogy ne tudjanak a belsők gyorsabban haladni(az szűnt meg)
Egyértelműen az a hatékonyabb, ha a rendelkezésre álló útfelületet kihasználjuk.
A szűkület kapacitása adott. Cipzárelv vagy egy sorban ácsorgás esetén sincs folyamatos haladás, mert forgalmas körforgalom van a szűkület után, elsőbbségadási kötelezettséggel.
Ha mindenki egyetlen sorban áll, a sor túlnyúlik a szűkületet megelőző csomóponton. Ha két sávban állnak, fele olyan hosszú lesz a sor és nem nyúlik túl a megelőző csomóponton.
Így tehát a csak a megelőző csomópontig közlekedők tök feleslegesen szívnak azzal, ha egyetlen sorban áll mindenki.
(Továbbá tegye fel a kezét az, aki mindig mindenhol kilométerekre előre ismeri a besorolás rendjét és soha nem kényszerült még arra, hogy egy hosszabb sorba bekéredzkedjen…)
Na és amikor valaki fel akar menni a gyorsítósávból és nem engedik fel a hőbőrgők?
A sor nem fog hamarabb se elfogyni, se átmenni azon a körforgalmon akárhogyan állnak fel, mert az út leszűkül 1 sávra. A németek ezt nagyon jól tudják. Aki felállt ott vonatra az már becipzáródott. Mit nem lehet ezen megérteni? De nálunk nem, itt nyomni kell a végéig 130-al és utána verrni a kamerát, hogy nem enged be a sok birka. Volt rá lehetősége korábban is, hogy besoroljon. Aki pedig már besorolt, az igenis szeretne át is jutni a kereszteződésen. De tényleg jobb a legvégén folyamatosan beszórakozgatni.
A skodás tényleg hü.lye, ezt senki nem vitatja.
Ez a cipzárkodás csak úgy lenne értelmezhető, ha senki nem tartana követési távot. :) Na akkor a legvégén mindig 1 innen 1 onnan mehetne.
De, a zipzárkodáshoz követési távot kell tartani, hogy be tudjanak sorolni folyamatos mozgás közben, majd ehhez újra követési távolságba lemaradni, hogy ha jön valaki újra be lehessen engedni. De ha nem hagynak újra távot amikor valaki besorolt egy korábbi lyukba és elfogy a lyuk, na akkor jön az anyázás és kameraverés. Hát ezért jobb az előjelző táblánál elkezdeni a besorolást és nem a végén, a többit beelőzve, ahogy a kamerás agysejtű elképzelte.
Kitűnő komment a hvg-s oldalról!
"Ismerem azt az utat. Nagy forgalomban szerencsésebb, ha a bevásárlóközpontok felé úgy egy kilométerrel korábban lefordul az ember és a hátsó surranó pályán jut el a két körforgalomhoz.
1. A sok vadparaszt fénysebességgel halad a belsősávban és egyszercsak észreveszi, hogy vagy állnak előtte, vagy elfogyott az út. Ebből vészfékezés és hirtelen sávváltás szokott lenni. Oldja meg a hátulról jövő elven.
2. Az bevásárlóközpontok és benzinkút miatt szinte állandó a forgalom a körforgalomba. Ha egy kamionos kollégája nem oly figyelmes, hogy Veszprém felé szépen komótosan fordul ki belőle, akkor esélytelen, hogy egy másik kamion be tudjon sorolni a körforgalomba.
3. A belső sávban mozgók valami érthetetlen oknál fogva azt gondolják, hogy a külső sávban a ráérő emberek üldögélnek a kocsijaikban és csak annyi a dolguk, hogy amint kibassza az indexet, akkor azonnal helyet csináljanak nekik. Már láttam kamionost is berágni azon, hogy a belsősávban folyamatosan haladva megállították a külső sávot. A fickó fogta magát és két sávot elfoglalva blokkolta a belső forgalmát. Szabálytalan? Igen, de hihetetlenül kedves gesztus volt a sok türhő megfékezésének ez a módja."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!