Ebben a közlekedési szituációban mi lett volna a helyes és ki hibázott?
Képpel szemléltetve: [link]
A lényeg: mellérendelt útról akartam balra kanyarodni, közeledek a kereszteződéshez, lassítok, előttem egy kocsi már balra kanyarodik én is balra akartam kanyarodni. Amikor az előttem lévő kikanyarodik és megközelítem jobban a kereszteződés torkolatát (ahol még egy keresztező kerékpársávnak is elsőbbséget kell adni) akkor látom, hogy a kamion a védett útról akar jobbra kanyarodni arra az útra ahonnan én ki akarok kanyarodni. És látva a kamiont már előre próbálok minél jobban lehúzódni jobbra, hogy a fordulóköre miatt be tudjon kanyarodni. Viszont nem indul, hiszen nincs elég helye én pedig hiába húzódtam jobbra (jézus akkor mi lett volna ha nem húzódom le), mégse tud rákanyarodni és inkább ledudál miközben tolatni se tudok vissza, mert már 2 autó a seggemben van. Szóval minden mindegy alapon nagy gázzal kikanyarodom remélve, hogy balról takarásban senki nem előzi ki a kamiont.
Mégis mi a fészkes fenét kellett volna csinálni a lehúzódáson kívül mikor pont akkor akart kanyarodni a kamion jobbra, amikor én balra?
#9: Nem főút volt. Sima városi védett útszakasz.
De nem értem ezt a főút dolgot. Én úgy tudom nemcsak főúton de bármilyen szakaszon is lehet kereszteződésnél előzni és ha karambol van, akkor ilyenkor is az alárendelt útról érkező a hibás. Akkor nem lehet kereszteződésben előzni, ha az illető balra akar fordulni. Ilyenkor csak jobbról kerülheti meg.
Te is az a tipikus rugalmatlan vagy akit nem érdekel hogy segitse a közlekdőket csak az orrod hegyéig látsz el.
Mert ha nem tud bekanyarodni, te hiába állnál ott egy hétig akkor se férne be.
Ezt olyan nehéz megérteni és felfogni.
Ezt azért tudom mert én is kamionozok és tele vannak az utak ilyen töketlen autósokkal és semmi ráérzés vagy logika nincs bennetek .
SZóval ha intenek neked akkor menjél minél gyorsabban mert csak feltartod a többit is.
Valószínűleg azért dudált, mert lefagytál, mint sokan szoktak, ha valami szokatlan történik az úton. Nem állni kellett volna, mint a tök, aztán meg nagy gázzal átvágni, hátha nem jön senki, hanem amikor látod, hogy nem fértek el, akkor kikanyarodni óvatosan és kész.
Engedd el, alapvetően nem hibáztál nagyot, ő meg türelmetlen volt, tanultál belőle, ennyi.
#13: Védett útszakasz = minden útszakasz amelyen haladóknak elsőbbséget kell adni. Nem is értem a kommentet. Evidens, hogy a kamion is védett szakaszon volt máskülönben nem kellett volna nekem elsőbbséget adni.
Vagy mire gondolsz van harmadik fajta is? :D
Minden főút (aminek saját táblája van) védett útszakasz, de nem minden védett útszakasz főút.
"Mivel védett útról érkezik, ő kanyarodhat először."
Hülyeség, ha ő jobbra kanyarodik a védett útról, te balra az alárendelt útról, akkor egyszerre lehet menni, semmilyen szabály sem mondja ki, hogy ő kanyarodhatna előbb.
#18:
"28. §
(2) A másik jármű érkezési irányától függetlenül elsőbbséget kell adni az útkereszteződésben
...
b) az olyan útról érkező járművel, amelyen az útkereszteződés előtt „Elsőbbségadás kötelező” vagy „Állj! Elsőbbségadás kötelező” jelzőtábla van, a keresztező - illetőleg a kiegészítő táblán vastag vonallal jelzett - útról érkező jármű részére;"
Ez megfelel?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!