Autópálya felhajtó, gyorsítósávnál muszáj elmenni a végéig?
A barátnőm tanul vezetni, ő kérdezte, hogy én hogyan hajtok fel. Mert az ő oktatója nem engedi sávot váltani egyből a szaggatott vonalnál, hanem azt mondja, hogy el kell menni a gyorsítósáv végéig.
Én személy szerint ha egyáltalán nincs senki a külső sávban mögöttem, akkor egyből a szaggatott vonalnál már váltok sávot. Ha van valaki a külső sávban, de felvettem a sebességét vagy gyorsabb vagyok és persze a megfelelő távolság is megvan, akkor is váltok, ha a szaggatott vonal már engedi, nem húzom ki a végéig. A tanára viszont ezt várja el tőle. Hogy a helyes?
Én úgy gondolom, a szaggatott vonal arra való, hogy sávot váltsunk, ezt nem lehet jogilag vitatni. Ha nem akarják, hogy az ember ezt tegye, akkor egyszerűen hosszabra csinálják a záróvonalat. Ha pedig betartja a vezető, hogy az autópályán senkit nem zavar, nem veszélyeztet, akkor válthat sávot a saját megítélése szerint, amikor akar. Vannak több száz méter hosszú gyorsítósávok, olyanok is, amelyek nem érnek véget, hanem átmennek lehajtósávba, ott nem is működnek a módszere. Továbbá szerintem veszélyesebb, illetve a többi autóst könnyebben összezavarja. Mit gondoltok?
És amikor véget ért a gyorsítósáv, és nem tudsz besorolni, mert akkorra odaért egy kocsisor, akkor mit csinálsz? Megállsz, és megeszel egy szendvicset?
Ha a gyorsítósáv közepénél besoroltál volna, amikor még messze voltak, akkor ez a kocsisor szépen megelőz a belső sávban, te meg mész a saját tempódban.
14: de mit nézek be, ha egyszer mondom, hogy mindig megnézem addigra mindkét sávot mögöttem :D
A holtterembe átlagon felül szoktam nézegetni, még holttér figyelőm is van. A "padló" után a gázpedálomon még van egy pár centis, nagyobb ellenállással bíró "extra" szakasz, de oké, félreérthetően fogalmaztam.
Ma direkt néztem, a következőképp alakult. Előttem a gyorsítón megpakolt teherautó, mögöttem két autó. A külső sávban mögöttünk egy autó lelassított, a mögötte lévő sávot váltott. 60-ig sikerült felgyorsítania a tehernek, kb egy autóhossznyival a záróvonal után már váltott sávot. Elárulom, mi hárman utána szintén. Mit kellett volna csinálnom? Kivárni a végét a gyorsítónak, hogy aki mögöttem kijön esetleg összezárjon a teherrel és ne férjek be? Vagy B), elkezdeni a gyorsítóban versenyezni vele, és ott megelőzve felhajtani?
Az a gond, hogy itt, ahol lakunk, mindenki így csinálja. Sőt, sokan már záróvonalon váltanak. Eddig semmi gondja nem volt a felhajtással, viszont ezzel a módszerrel újonnan azt kell pluszban figyelgetnie, hogy a gyorsítósávon mögötte jövő mikor hajt hamarabb a külső sávra és kerül balra mögé (mert 90%-ban ez történik). És akkor máris azt kell néznie, hogy gyorsabb-e nála, elég messze van-e, elemgedi-e stb. Ez szerintem egy kezdőnek nagyon nagyon sok inger.
Egyébként az elején leírtam, hogy ha van is valaki a külső sávban mögöttem, csak akkor váltok, ha már az ő sebességét felvettem (ami lehet akár 70 km/óra is, ha az illető éppen annyival megy) és a kellő távolság is megvan köztünk. Ha már ezek a feltételek teljesültek, őszintén kérdem, mi dolgom van még a gyorsítóban? Mire kéne ott várnom?
Annyit aláírok, hogy az embernek több ideje van nézelődni, ami egy kezdő esetében fontos lehet, de persze relatív ez a "haszon", ha közben elszalaszt kedvező időablakot a besoroláshoz. Értem én a motoros teoretikus példáját, de hát azért van felfestve a záró, hogy addig biztonsággal nézelődhess, dönthess, nem?
Sosem volt belőle amúgy gondja, hogy nem vette volna fel kellően a sebességet, és emiatt bárki intenzíven lassított, kormányt rántott, vagy az oktató belenyúlt volna.
15: szerencsére automatán tanul.
#22: Leírtam mit néznél be. Ez tipikusan az a hozzáállás, hogy mindig így csinálom, úgyse jön senki. Na egyszer pont jön, pedig nem szokott. Látom nem megy át a lényeg, meg pár okosnak sem.
"ezzel a módszerrel újonnan azt kell pluszban figyelgetnie, hogy a gyorsítósávon mögötte jövő mikor hajt hamarabb a külső sávra és kerül balra mögé (mert 90%-ban ez történik)"
Eddig az volt, hogy te padlógázzal repesztesz, most akkor mégse?
Egyébként így inkább indokolt a felhajtón maradnia, mert vészelyesen lassan veszi fel a forgalom ritmusát, ezt is írtam az első hozzászólásomban. Ez is nagyobb veszélyforrás
A közlekedés meg nem óvoda, ha "ő csinálja, akkor én is". Ennyi erővel bárki csinálhat bármit, mert látott már rossz példát
Arról nem is beszélve, hogy onnan indítottad, hogy tök üres az út, most meg már ott tartunk, hogy ha azonnal, fele sebességgel nem rántja be a haladó sávba a kocsit, lesz ami lesz alapon, akkor utána nem lesz esélye besorolni, mert akkora a forgalom.
Szerintem itt már csak arról van szó, hogy nem tapsikolt mindenki a helytelen módszerre és nem hülyézte egységesen az oktatót, így megy hímezés-hámozás.
Még mindig nem sikerült el rugaszkodni a két véglettől. Felveszed a forgalom tempóját, akkor sorolsz be, nem az elején fele sebességgel, mint a forgalom, és nem a végén állóra fékezve, ha úgy alakul, hanem, amikor megvan a tempó és a többi sáv ritmusában vagy. Újra kihangsúlyozva, egy kezdőnek, aki lassabban gyorsul fel, könnyebben néz be valamit kifejezetten hátrányos, ha a rossz módszer rögzül. De a rutinosabb sofőr sem Fittipaldi, 200k levezetése után is előfordulhat, hogy elnézi, nem figyel stb.
#14
Két dolog csak:
"ezzel a módszerrel újonnan azt kell pluszban figyelgetniE" Neki, nem nekem :) Ő pedig egy használt Toyota Yaris kaliberű autót fog valszeg vezetni, amivel nem fog tudni versenyezni a német autó szentháromság 300+ lóerős tagjaival, padlógázzal sem.
Továbbá alapból két szituációból indítottam, onnan, hogy vagy tök üres az út, vagy nem az, de már felvettem a mögöttem lévő sebességét és a távolságot.
De oké, belátom, amiket írsz. Elmondtam neki is, ő is belátta. Itt nem arról van szó, hogy más is csinálja, én is csinálhatom, hanem hogy néha muszáj az embernek idomulnia a többiek szokásához, különben magát szivatja meg.
23
"Ez tipikusan az a hozzáállás, hogy mindig így csinálom, úgyse jön senki. "
Pont, hogy nem ezt írta se a kérdező, se én. Te írod (meg az oktató állítja), hogy mindig ugyanúgy kell csinálni, tehát elmenni a sáv végéig, aztán meg ha nem tud besorolni, mikor már 130-cal megy, akkor nézni, mint a vett malac. Egy kezdő főleg nem biztos, hogy jól tud kezelni ilyen helyzetet, hogy elfogy a sáv, ijedtében esetleg beugrik egy túl szűk helyre, és kész a borulás.
Mi azt írtuk, hogy nem ugyanúgy kell csinálni minden esetben, hanem mindig alkalmazkodni kell az adott forgalmi helyzethez. Tehát ha el kell menni a sáv végéig, mert a forgalom ezt indokolja, akkor elmegy, ha pedig már előbb be lehet sorolni, akkor be kell sorolni minél előbb, mert az a biztos. De indokolatlanul haladni a gyorsítósávban, az üres forgalmi sáv mellett, és megvárni, hogy ne férjünk be, ez baromság.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!