Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Autópálya felhajtó, gyorsítósá...

Autópálya felhajtó, gyorsítósávnál muszáj elmenni a végéig?

Figyelt kérdés

A barátnőm tanul vezetni, ő kérdezte, hogy én hogyan hajtok fel. Mert az ő oktatója nem engedi sávot váltani egyből a szaggatott vonalnál, hanem azt mondja, hogy el kell menni a gyorsítósáv végéig.


Én személy szerint ha egyáltalán nincs senki a külső sávban mögöttem, akkor egyből a szaggatott vonalnál már váltok sávot. Ha van valaki a külső sávban, de felvettem a sebességét vagy gyorsabb vagyok és persze a megfelelő távolság is megvan, akkor is váltok, ha a szaggatott vonal már engedi, nem húzom ki a végéig. A tanára viszont ezt várja el tőle. Hogy a helyes?


Én úgy gondolom, a szaggatott vonal arra való, hogy sávot váltsunk, ezt nem lehet jogilag vitatni. Ha nem akarják, hogy az ember ezt tegye, akkor egyszerűen hosszabra csinálják a záróvonalat. Ha pedig betartja a vezető, hogy az autópályán senkit nem zavar, nem veszélyeztet, akkor válthat sávot a saját megítélése szerint, amikor akar. Vannak több száz méter hosszú gyorsítósávok, olyanok is, amelyek nem érnek véget, hanem átmennek lehajtósávba, ott nem is működnek a módszere. Továbbá szerintem veszélyesebb, illetve a többi autóst könnyebben összezavarja. Mit gondoltok?



2021. ápr. 19. 13:16
1 2 3
 11/25 anonim ***** válasza:
76%

ha a vègère gyorsul fel akkor jogos.... illetve az se jó ha 50 el behúzza a másik sávba ahol 100 as tempóval èrkeznek. mond neki most csinálja így, vizsgáig, ès utánna először megmutatod neki hogy szoktad, ès utánna csinálja meg úgy...

kövezzetek meg nekem elsőre az ugrik be hogy azèrt így mert jobra tartás van... lehet ez az elv ami miatt tanítja neki...

2021. ápr. 19. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/25 anonim ***** válasza:
85%
Az oktató azért tanítja így, mert a gyorsítósáv arra való, hogy minél kisebb dV-vel ("delta V" - sebességkülönbség) tudjon becsatlakozni a forgalomba.
2021. ápr. 19. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/25 A kérdező kommentje:

Hatos és nyolcas, írtam, hogy csak akkor csinálom, ha tök egyedül vagyok, ami sokszor így van.


Plusz ahol én járok, hosszú záróvonal van, tiszta időben pedig kilóméterekre ellátni visszafelé, tehát van elég idő mérlegelni. Gyorsítósávban padlózni szoktam, így a záróvonal végére már általában min. 100-zal megyek, de könnyen elérhető 120 is.


Amikor viszont forgalom van a kamionok sokszor csak 70-80-nal mennek, nem ritkán kevesebbel, szorosan egymás mögött. Szerintem egyik esetben sem állja meg a helyét az ő módszere.

2021. ápr. 20. 06:27
 14/25 anonim ***** válasza:
44%

#13: Igen, pont erre írtam, hogy elég egyszer benézned. Holttér, elbambulsz, valaki sávot vált éppen és te bevágódsz elé? Ahogy ez rögzül, hogy csinálod olyankor is, amikor nem kellene. Egy tanulónak meg még könnyebben rögzül a rossz módszer és észre sem veszi esetleg, hogy ez rossz, amíg nincs belőle konfrontáció. Van 60-80 km/h különbség a két autó között, azt már megérzed.

Kamionnál meg pláne ildomos nem 60-nak betenni elé a kocsit, nem csak a balesetveszély miatt, hanem úgy emberileg is.

Mondjuk azt nem tudom, hogy ha padlógázzal van megy a 100, akkor hogyan lesz 120.


Egyébként ismét hangsúlyozva, ha nincs senki a környéken, nyilván nincs belőle gond. De aki nem egy-egy kihalt, indokolatlanul épített pályaszakaszon jár, az látja, hogy az ilyen stílus mennyire kellemetlen a többi közlekedőnek. Pl. M1-M7 találkozás, de bármilyen egyéb gyorsítósávos, sávnyitásos/zárásos terület, ahol ezzel az attitűddel nyomulnak befelé az emberek, azonnal amikor lehet. Tehát tanuljon meg először normálisan közlekedni, aztán jöjjön csak az, hogy idomuljunk, puhuljon az ember nézőpontja

2021. ápr. 20. 07:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/25 anonim ***** válasza:
46%

utolsó:

nekem pont volt ilyen esetem, behúztam alacsony sebessègnèl másik elè.... szerencsèsek voltunk mert mindketten kihúztuk a másik sávba.... ott èn pont ezt hibáztam el hogy hamar akartam besorolni, ès figyelmetlen voltam

2021. ápr. 20. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/25 anonim ***** válasza:
81%

Persze, veszélyes berántani de akkor mérlegeljük a többi veszélyforrást is.



A sofőr végigmegy kihasználva a gyorsítósávot. Mivan ha nem fog tudni a végén besorolni?

Fékezzen állóra. Aztán azzal mennyivel biztonságosabb, hogy 0-ról vágódik be a külső sávba?


Tegyük fel nem állóra fékez, hanem folytatja útját a leállósávban. Oké, ez már valamennyivel biztonságosabb de még mindig nem veszélytelenebb a kérdező módszerénél.


Ha mérlegelünk akkor még mindig jobb azonnal elfoglalni a helyünket a külső sávban amint lehetőség nyílik rá mint végigsöpörni a külsőn aztán vagy be tudok menni vagy nem nyugalmával a véletlenre bízni.

2021. ápr. 20. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/25 anonim ***** válasza:
67%
Kevés alkalommal azonosak a forgalmi körülmények autópályára fölhajtáskor. Első alkalommal ráhajtani stresszélmény, és csak hosszabb idő után válik rutinná. Az oktató végül is nem mond hülyeséget, a kezdő vezetők általában "lassabban" gyorsulnak megfelelő becsatlakozási sebességre, mert általában hamar kapcsolnak direkt fokozatba. Valamiért nem merik a sebességfokozatokat 5 ezer fordulatig, vagy afölé kihúzatni. A kezdők közül többen, sebváltáskor lenéz a váltókarra, az automatások kivételével. De az utóbbiak meg valamiért a pedált nyomják óvatosabban.
2021. ápr. 20. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/25 anonim ***** válasza:
84%
A másik, amit észrevettem, egyre többen húzódnak a belső sávba, ha látnak becsatlakozás előtti pozícióban bármilyen gépjárművet. De előzékeny is csak akkor lehet valaki, ha szabad a belső sáv.
2021. ápr. 20. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/25 anonim ***** válasza:
89%

De, az hülyeség, hogy el kell menni a sáv végéig mindenáron. Abból baleset lehet, főleg kezdő sofőrnél, ha pont akkor jön valaki gyorsabban, mint már többen leírták. Addig kell menni, ameddig el nem érünk egy biztonságos sebességet. Ha ez 130, akkor annyi, ha meg 70 is biztonságos, akkor annyi. Elnézni bármit lehet, azt is, hogy 130-cal kimegyünk egy 180-nal közeledő elé, vagy azt hisszük, hogy a belső sávban jön, pedig a külsőben. Nem a gondolkodás nélküli azonos megszokás a lényeg, hanem a figyelés, és az alkalmazkodás a mindenkori forgalmi helyzethez.

A gyorsítósávot a jobbra tartási kötelezettség szempontjából nem kell figyelembe venni. KRESZ 36. § (1)

2021. ápr. 20. 14:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/25 anonim ***** válasza:
72%

Igaza van az oktatónak ugyanis a magyar amint megszűnik a záróvonal egyből megy is a külső sávba érkezzen bármilyen sebességgel és ez nagyon balesetveszélyes. Úgyhogy igen menjen el a végéig és lendületből soroljon be.

Én is kihasználom a gyorsitósávot teljes egészében.

2021. ápr. 20. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!