Autópálya felhajtó, gyorsítósávnál muszáj elmenni a végéig?
A barátnőm tanul vezetni, ő kérdezte, hogy én hogyan hajtok fel. Mert az ő oktatója nem engedi sávot váltani egyből a szaggatott vonalnál, hanem azt mondja, hogy el kell menni a gyorsítósáv végéig.
Én személy szerint ha egyáltalán nincs senki a külső sávban mögöttem, akkor egyből a szaggatott vonalnál már váltok sávot. Ha van valaki a külső sávban, de felvettem a sebességét vagy gyorsabb vagyok és persze a megfelelő távolság is megvan, akkor is váltok, ha a szaggatott vonal már engedi, nem húzom ki a végéig. A tanára viszont ezt várja el tőle. Hogy a helyes?
Én úgy gondolom, a szaggatott vonal arra való, hogy sávot váltsunk, ezt nem lehet jogilag vitatni. Ha nem akarják, hogy az ember ezt tegye, akkor egyszerűen hosszabra csinálják a záróvonalat. Ha pedig betartja a vezető, hogy az autópályán senkit nem zavar, nem veszélyeztet, akkor válthat sávot a saját megítélése szerint, amikor akar. Vannak több száz méter hosszú gyorsítósávok, olyanok is, amelyek nem érnek véget, hanem átmennek lehajtósávba, ott nem is működnek a módszere. Továbbá szerintem veszélyesebb, illetve a többi autóst könnyebben összezavarja. Mit gondoltok?
Második, pontosan...
Aztán majd ott padlófékezzen, vagy rántsa be, ha úgy van. Tapasztalatból beszélve kb mindenki a szaggatottnál már vált sávot, sokan már előtte, még a záróvonalon. Magát szivatja meg szerintem az ember szerintem, ha ezeket "beengedi maga mögé". Valamint ha a külső sávban közlekedő lassít, hogy beférjen, nem fogja érteni, miért nem megy be elé, mikor már rég megtehetné. Szerintem balesetveszélyes ez a módszer, amit a tanár tukmál.
Ahogy az előzőek írják....
A városban lévő szakaszokon van inkább, hogy "illik" elmenni a végéig, de ez sem kötelező.
Konkrét példa: ahol lámpás kereszteződésből lehet felhajtani, pl. Sasadi út. Jóskapista átmegy a lámpán, majd elkezd vadul azonnal indexelni, és megáll, mert persze nem tud besorolni... HOlott ott van előtte vagy 200 méternyi besorolósáv. A mögötte lévők meg bennragadnak a kereszteződésben, vagy még a lámpa mögött... Holott egy ciklusra átmehetne akár 20 autó is... De mivel "jóskapista" befékezett, csak ketten jutnak át...
"Én személy szerint ha egyáltalán nincs senki a külső sávban mögöttem, akkor egyből a szaggatott vonalnál már váltok sávot."
Ezt ne csináld, veszélyes. Előbb érjed el a 90-130-as tempót, csak utána váltsál sávot. Idő előtti sávváltásnál, amikor még nem vagy elég gyors, pl. egy gyorshajtó motoros belédszállhat.
Szerintem pusztán azért csinálják ezt, hogy ne legyenek olyanok mint te.
Egy tanulóvezető nem túl dinamikusan gyorsul. Ezért valahol logikus azt az attitűdöt rögzíteni, hogy a gyorsítósávot használjuk arra, amire való, gyorsítsunk fel, majd csak utána soroljunk be.
Nyilván felesleges a végéig elmenni, ezt aláírom. De jobb ha az rögzül, hogy először felveszed a tempót és utána váltasz sávot. Kisebb eséllyel van ráfutásos baleset, ha közel azonos sebességgel vágsz be valaki elé, vagy ha fele akkora sebességgel, autópályán pl nagyon érződik ez. Neked is elég egyszer benézni ezt a módszert és meg is van a baj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!