Ha a repülőgépekben már vanaak nagyon komoly önpilótak,akkor mégis minek kellenek szakképzett pilótak?
Nem értem. Mar nagyon komoly számítógépes,már MI-vel felszerelt önvezető funkciók is elérhetőek a repülőgépekben.
De mégis kell 2 pilóta. Miért?
Pl.a 4-es metróban már egyáltalán nincsenek metróvezetők,pedig hát még siman lehetne...
reptéri oldalon is kellenek ám nagyon komoly berendezések (ILS) egy leszálláshoz!
és a világban nagyon sok repülőtér van
a 4-es metrón meg van 10 megálló.............
ráadásul csak gyorsítani és lassítani kell, a kanyarodást megoldja a sín. nincs szél, nincs eső, nincs semmiféle időjárási kitettség.
A metró talán némileg egyszerűbb, mint egy utasszállító repülőgép.
Némileg (nem sokkal, de némileg) korlátozottabb a mozgástere is.
Időjárásnak, szerintem mondhatjuk, hogy kevésbé van kitéve.
Oszt' mégis meghibásodik néha ez-az, ugye?
Na akkor ehhez hasonlítsd egy utasszállító összetettségét, mozgásszabadságát és időjárásnak való kitettségét.
Ennyiből már megérted, vagy még mindig nem látod a különbséget?
Gondolom nem kell elmagyarázni, de a metró némileg kevésbé veszélyes üzem, mint egy repülőgép.
Hiszen egy védett térben közlekedik, ahol csak gyorsít-lassít-megáll. A vészhelyzetek is relatív jól kiszűrhetőek, megelőzhetőek. Még így is túl van biztosítva, legrosszabb esetben is vészfékezéssel megáll.
Ezzel szemben a repülés némileg szabadabb és kevésbé tervezhető téma, lásd időjárás, más-más körülmények, más-más leszállópályák. Bármennyire is biztonságos, azért veszélyes üzem nem ok nélkül kell rögtön 2 pilóta és nem ok nélkül vannak szigorú szabályok, váltások, ellenőrzések.
"De azért a repülés is elég biztonságos"
ezt a dumát 😂
#5: biztonságos, mert még egy sem maradt fönn..legalábbis nem tudunk róla.
:-)
Miért kell a pilóta? Pl. konfigurálni a gépet.
A robotpilóta (még) nem gondolatolvasó. Hogy most felszállás fog következni, hogy ilyen és ilyen eljárás szerint, hogy a 4-es bal pályáról, és hogy emelkedni kell eddig, majd…
Ezeket be kell állítani.
a többiek nagyon jó példákat mondtak, hogy miért
néhányat azért én is sorolnék
egyébként auto-pilot-nak és nem önpilótának hívják :)
az autopilot néha precizebben tudja repülni a gépet mint az emberi pilóta, de nem tud komplex döntéseket hozni, pl. felszállás után az egyik utas rosszul lesz, és vissza kell fordulni, valakinek értesíteni kell az autopilot-ot, hogy mizu, de ki lesz az, és ki fogja az irányító tornyot értesíteni, vagy beszélni is megtanulnak összetett kifejezéseket?
ha útközben valami elromlik az autpilot csak az előre beprogramozott checklistán tud végigmenni, hogy a problémát elhárítsa, de nem tud "think outside the box" és a körülmények függvényében logikai döntéseket hozni
amúgy vannak már teljesen automatizált gépek, amikben nincs pilóta (lásd UAV - Unmanned aerial vehicle [link]
de ezek sem önhatalmulag cirkálnak az égen, hanem van egy irányítójuk
menj el egy sétarepülésre, hogy lásd milyen bonyesz egy 1-motoros kis gépet irányítani amiben van max 4 ember és képzeld el, hogy egy sugárhajtásos, többhajtóműveset milyen lehet, amiben van vagy 300 ember
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!