Melyiknek nagyobb a fekutja, a személygepjarmunek vagy a motor kerekparnak?
Aki a 3-as válaszomat lepontozta, az nézze meg ezt a videót és szégyellje el magát :P
Tapasztalatlan motoros ~0,5G-s lassulást tud, tapasztalt motoros ~0,7G, professzionális motoros (motor határa) ~1G. Autók, kamionok stb ~1G. Szerintem a 0,5G kicsit túlzott, és max a full zöldfülű áll meg ilyen lassan.
Pont, ahogy mondtam.
#13
És egy vészfékezés során mennyire használja ki egy sportmotor a hátsó, 190-es gumit? :P Ha ügyes a rajta ülő, akkor kb 3 méter után semennyire, mert 1 centire a levegőben van a hátulja és csak az eleje van a földön, ott a fékerő 100%-a a fékezés végéig. Elég MotoGP lassításokat nézni, ott gyönyörűen látszik, ahogy lebeg a hátulja, amikor erősen fékeznek.
Mivel a motor tömegközéppontja magasabb szögben van az első kerék tapadási pobtjához képest mint egy személyautónál, a motorral nem tudsz akkora lassulást produkálni, mert fejreállna.
A motor fékútja hosszabb. Meg a biciklié is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!