A hírekből folyamatosan jön, hogy épülnek az új utak,
hidakat adnak át, autópályák épülnek, ami hihető,
mert látható. De az alsóbbrendű utakra miért nem
költenek egy fillért sem?
Csinálják, de sajnos 100x lassabban, mint kéne. Évente felújítanak néhány (száz) kilométer alsóbbrendű utat, miközben ennek a sokszorosa van vállalhatatlan állapotban.
2021. febr. 6. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
Mert abból nem lehet
- politikai tőkét kovácsolni
- annyit lopni mint autópályából.
2021. febr. 6. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
Mert a látványos beruházások többnyire uniós pénzekből mennek (ami sok van), a felújítások pedig többnyire a befolyt adókból (ami nem sok van).
2021. febr. 6. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
Illetve egy alsóbbrendű út felújítására is adhat pénzt az Unió, de kátyúzásra szerintem nem szokott.
2021. febr. 6. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
Útfelújításból nem lehet annyi lóvét leakasztani, mint útépítésből.
Ezért már 30 éve gyakorlatilag nem volt útfelújítás, csak elvétve.
Pedig a forgalom sokszorosára nőtt, úgy kb 10x szorzóval...
2021. febr. 6. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
Azért, mert a közlekedés is a főbb útvonalakra koncentrálódik, nem az alsóbbrendűekre. Nincs sok értelme felújítani egy negyedrendű mellékútvonalat - amin napi pár száz autó halad keresztül - kilométerenként 50-100 M forintért, mikor ugyanennyi pénzből olyan utakat is lehet javítani, amin több ezer-tízezer fős az utazók száma.
2021. febr. 6. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
6-os: és pont emiatt tartunk ott, ahol. A probléma elsősorban az, hogy napi több tízezres forgalmú utak (pl. 51-es) is vállalhatatlan állapotban vannak.
2021. febr. 6. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
Vagy akár a 3-as út Gyöngyös és Ludas közötti része is. Helyenként az eredeti burkolatot se nagyon látni a javítások közt. Kátyúzásra meg, ugye, azért volt szükség, mert ott egy darabig kátyú volt, amiket általában csak tavasszal szoktak megcsinálni, előtte hónapokig ott vannak, legfeljebb a nagyobbakba tesznek egy kis hidegaszfaltot. Egyes helyeken pedig a felső réteg van lekopva foltokban, ezzel már évek óta nem foglalkoznak. Elég megrázó élmény ott autózni, főleg éjszaka, amikor nem annyira látni a szembe jövők lámpájától, vagy éppen az őzeket meg szarvasokat kell figyelni.
2021. febr. 7. 07:58
Hasznos számodra ez a válasz?
Mivel nem olyan ország vagyunk, hogy mindent fel lehessen újítani, így természetesen az autópályák és a főutak az elsődleges. Még mindig sokkal jobb ez a stratégia, mintsem a másodrendű utakra költsenek, a fontos utakra nem, azzal azt érnék el, hogy a szűk, másodrangú utakra terelnék a hatalmas forgalmat, ami nagyon rossz. Így meg fordítva történik, a másodrendű utakat tehermentesítik azzal, ha az autópályák és főutak rendben vannak, akkor sok sofőr még kerülő árán is inkább a jobb utat fogja választani.
2021. febr. 7. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
Szóval direkt jó mindenkinek, hogy az ember fogából kiesik a tömés autózás közben? Okos.
Csak az a baj, hogy azok a bolond emberek képesek pl. Ózdról elmenni Salgótarjánba a rossz utakon 53 km-t, mindenkinek az anyját szidva, és hiába terelgetik őket az M3-asra, pedig ott is csak 182 km lenne a két város távolsága. Igaz, hogy így még rosszabb utakon kellene menni vagy 120 km-t a pályáig meg utána a pályáról, de milyen öröm lenne 60-at a tükörsima M3-ason közlekedni. A hülyének is megéri. Főleg neki.
2021. febr. 7. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: