Nagy meredekségű lejtőn hogyan biztonságosabb leereszkedni személyautóval?
3-asnak van igaza, de fontos hozzátenni, hogy a motor leállítása után át kell még mászni a jobb hátsó ülésre.
(Gy.k. a motorfék plusz szükség esetén szakaszos fékezés a megoldás.)
A minap mentem le egy elég meredek utcán és ezért merült fel a kérdés. Olyan lejtőt képzeljetek el, hogy fékezés nélkül 1-esben is simán túlpörgött volna a motor (egyesben pár másodperc alatt felgyorsult 40-re az autó).
És akkor eszembe jutott, hogy egy ekkora lejtőn már 20-szal is hatalmas lenne a féktávom, ha egyáltalán meg tudok állni.
Így elgondolkodtam rajta, hogy melyik a biztonságosabb,
- ha lépésben megyek és így ha baj van, akkor 1-2 méteren belül meg tudok állni, igaz nem tudom kihasználni a motorféket, de nem is haladok olyan gyorsan, így talán nem melegszik annyira a fék(?)
- ha kicsit gyorsabban megyek, hogy tudjak motorfékezni is, cserébe bevállalom a nagyobb féktávot.
Ezeknek fényében mit gondoltok?
7:
Ez így nem dilemma, nagyon lassan sem fog lefulladni 1-esben, de kettesben sem lefelé. Mindenképpen jobban jársz, ha sebességben van, mert valamennyit átvesz a motorfék a fék terheléséből.
Nem is tudom, hogy találtam rá erre a régi kérdésre, de nagyon érdekelne, mit tanítanak manapság vezetés címén, ha erre nem egyértelmű a válasz. Lejtőn lefelé mindig abban a fokozatban van az autó, mint amilyen fokozatban felfele mentél / mennél rajta.
Egyébként #7 kérdező: ha nem használod a motorféket, tuti jobban melegszik a fék, mivel motorfék helyett is azt használod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!