Személyautóval, és 4x4 terepjáróval milyen meredekségű lejtőn lehet még biztonságosan felmenni? Kb. hány % az amit már egyszerűen nem bírnak?
Érdekes, de erről semmilyen adatot nem találtam a neten - persze azért sokminden közrejátszik (kerék mintázat, kuplungtárcsa állapota, motor ereje).
Tiszta (nem sáros, nem faleveles, nem jeges) aszfalt, beton vagy zúzott köves útra gondoltam.
Egyszer hallotta egy fuvarostól, hogy Zillel a 45 %-os sáros dombra is felmegy - de ezt elképzelni is nehéz.
1. Nem csinálnak olyan meredek aszfaltos/betonozott utat, hogy gondolkodni kelljen, felmegy-e a kocsi.
2. "Egyszer hallotta egy fuvarostól, hogy Zillel a 45 %-os sáros dombra is felmegy - de ezt elképzelni is nehéz."
Somogybabodon még nem jártál az off road fesztiválon???? Ott megnézheted, mit bír egy jármű. A 45 fok nem is annyira sok.
Nincs is Magyarországon 45%-os út, max minimális szakaszokon.
De ez így kicsit értelmetlen. Függ a burkolat minőségétől, gumiktól, a kocsitól, időjárástól, a lendülettől.
Találtam egy 43%-os képet
Szerintem ez a 45% egy értelmes felső határ kis szakaszra, teljes utcaszakaszra meg olyan 20-30%-ot mondanék. Ezek tipikusan 1,5 autó széles utak kimosott burkolattal, amit max a lakók sóznak télen. Hiába bírna egy átlag autó többet is, ha gyakorlatban használhatatlan lenne a koncepció.
45% nem olyan necces autóval ha ideálisak a körülmények.
bringával persze inkább egyszerűbb tolni na de autóval :)
max a 40 lóerős ezer éves szocialista autók nem mennek fel rajta...
újabb terepjárók már a 100%-oson is simán felmásznak ha van rendes tapadás persze:
Köszönöm a válaszokat.
Kínos, de összekevertem a %-ot a lejtésszög fokával - én a 45 %-ot úgy gondoltam annyi a lejtés szöge (ugyebár 90 a függő), tehát így átszámolva 100 %-os lejtőre gondoltam.
Vagyis pl. 100 méter hosszan nem 45 métert emelkedik (ezt valóban, rövid távon szinte bármelyik autó bírja), hanem úgy, hogy 100 méteren 100 métert emelkedik.
Nem feltétlenül szabvány közutakra gondoltam - zártkerti részen van hétvégi házunk, és ott bizony néha látni, hogy egyesben sem húz fel a kocsi (főleg ha elfogy a lendület), mert egyszerűen csúszik a kuplungtárcsa, vagy kipörög a kerék, elfüstöl a gumi.
A Zil-es fuvaros 100%-os lejtőre értette, hogy berakja egyesbe, és felmegy (megjegyzem, erdei domboldalról van szó - nincs út, fakitermeléses hely).
A Zil-en van súly és van nyomatéka rendesen...
azért 45 fokos nyaralóbeállót sem láttam még :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!