Ha látsz egy védát vagy egy trafit a főúton lelassítasz 60-ra?
“ Ha meg nem az sem érdekel, nekem fontosabb a pénzem mint másnak a lelki világa.”
Itt látszik hogy a kérdező egy egoista kis pöcs.
Én mindig ki szoktam akadni az ilyen kényszeres gyökereken.
A kedvencem, amikor egy útszakaszon 110 a sebesség korlátozás (130-tól megy a bünti) erre valaki a belső sávba hirtelen befékez 70-80ig.
De volt már aki a 90es táblánál besatuzott 60ig és majdnem baleset lett a vége. Szerintem baromi rossz gyakorlat amit csinálsz.
Általában ha ismeretlen helyre megyek akkor oda jó a waze, vagy figyelem a táblákat. Egyetlen egyszer fordult velem olyan, hogy megkevert a tény, hogy az úton az egyik irányból 70 van a másikból 90 ezért picit lassítottam. Amúgy pedig simán a megengedett sebességgel szoktam átmenni és még egyszer sem büntettek meg.
Fix traffik előtt tábla: Közúti ellenőrzés Traffic control. Védák előtt általában sebességkorlátozó tábla. Mindkettő a táblák után érzékel, nagyjából 100-200 méter távolságban.
Háromlábú kitett mobil traffi: 600-800 méterről érzékel.
Véda:
"Ha megnézzük a traffipax gyártójának honlapját, akkor láthatjuk, hogy a gyári ajánlás szerint a radarok 3–20 méterre mérnek pontosan. A beállítási szögből is ez következik. Ha nem a megadott 10–25 fokban érkezik az útra a radarjel, akkor nem lesz hiteles a mérés"
"A sebességmérésre figyelmeztető táblákat általában 40–70 méterre rakják ki a kameráktól."
"De volt már aki a 90es táblánál besatuzott 60ig és majdnem baleset lett a vége. Szerintem baromi rossz gyakorlat amit csinálsz."
Követési távolságról még te sem hallottál...
“ majdnem baleset lett a vége.”
Ezek szerint hallott, különben nem csak majdnem lett volna.
Gondolom akkor a te nézeted szerint a büntetőfékezés is teljesen rendben van, és ha baleset lesz belőle akkor a hátsó a hibás. Nem?
27. § Követési távolság
(1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni.
A körülmények alapos vizsgálata dönti el, hogy a fékező-e a hibás.
39
Ez is egy olyan eset, amikor a KRESZ szerint egy baleset bármely résztvevője LEHET hibás, akár egyszerre mindkettő is.
Mert a követési távolságon kívül még ez is benne van:
"A jármű sebességét hirtelen fékezéssel csökkenteni csak abban az esetben szabad, ha ezt a személy- vagy vagyonbiztonság megóvása szükségessé teszi."
A vagyonbiztonság megóvása nem terjed ki arra, hogy nem akarunk fizetni a gyorshajtás miatt. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!